Het nut van een goede handmolen

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Het nut van een goede handmolen

Berichtdoor Fisherman » zo 05 mei 2019, 11:22

Voor filterkoffie de comandante. Op smaak uiteindelijk de winnaar, daar hebben we geen Hoffmann voor nodig.
Onbetwist!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
Peterc
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 17:32
Locatie: Groningen

Re: Het nut van een goede handmolen

Berichtdoor Peterc » zo 05 mei 2019, 13:00

Duidelijk :) nu alleen een winkel vinden die de Comandante op voorraad heeft.
Heb tot nu toe nog niet veel kunnen vinden op een paar webshops na die er een beetje sketchy uit zien.
Het liefst koop de grinder in een lokaal winkeltje ipv een random webshop.
Chemex 6kops / Hario V60 02 / Hario Buono / Comandante C40

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Het nut van een goede handmolen

Berichtdoor bobbee » zo 05 mei 2019, 13:15

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Het nut van een goede handmolen

Berichtdoor Fisherman » zo 05 mei 2019, 13:27

Sowieso leuk om koffiestation eens te bezoeken. Ik haalde altijd persoonlijk mijn koffie af en ze hebben een hele leuke werkplaats waar ze branden. Misschien kan je een batch meekijken =). Aardige lui die graag vertellen over hun product.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Het nut van een goede handmolen

Berichtdoor cremalover » zo 05 mei 2019, 13:42

Voor filterkoffie de comandante. Op smaak uiteindelijk de winnaar, daar hebben we geen Hoffmann voor nodig.
Niet dat ik mijn Timemore moet verdedigen want of ik die verkoop of dat ik hem hou lig ik niet wakker van.
Maar heb je de timemore zelf gebrobeerd?
Waarop baseer je je opmerking.
Verder kwam in de video het ophangsysteem bij de Timemore niet goed uit de bus.Ik vind dit juist briljant.

Gebruikersavatar
Peterc
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 17:32
Locatie: Groningen

Re: Het nut van een goede handmolen

Berichtdoor Peterc » zo 05 mei 2019, 13:47

Ja ik zat de site van Koffiestation al even door te pluizen alleen niet duidelijk of ze voorraad hebben dus zal morgen eens een belletje geven.
Ik zie dat ze alleen op kantoor uren open zijn dus om hun een bezoekje te geven zal ik dat eens op een vrije dag moeten doen, wel jammer dat ze op zaterdag niet open zijn.
Chemex 6kops / Hario V60 02 / Hario Buono / Comandante C40

Gebruikersavatar
Peterc
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 17:32
Locatie: Groningen

Re: Het nut van een goede handmolen

Berichtdoor Peterc » zo 05 mei 2019, 14:01

De keuze om voor de Comandante te kiezen was dan ook alleen op uiterlijk en de vele zeer positive ervaringen en reviews gebaseerd.

Prijs G1 gunstiger dan C40 maar het uiterlijk is voor mij minder.
G1 heeft grotere stappen dan C40. (niet naar eigen ervaring)

Prijs C40 wel aanzienlijk duurder dan de G1.
C40 heeft kleinere stappen en met iets meer precisie af te stellen. (niet naar eigen ervaring)

Voor mij persoonlijk voelt de Comandante als een beter keuze aan.
Chemex 6kops / Hario V60 02 / Hario Buono / Comandante C40

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Het nut van een goede handmolen

Berichtdoor Fisherman » zo 05 mei 2019, 14:31

Ja ik zat de site van Koffiestation al even door te pluizen alleen niet duidelijk of ze voorraad hebben dus zal morgen eens een belletje geven.
Ik zie dat ze alleen op kantoor uren open zijn dus om hun een bezoekje te geven zal ik dat eens op een vrije dag moeten doen, wel jammer dat ze op zaterdag niet open zijn.
Anders vraag je of ze er een voor je meenemen naar hun stand op de Vismarkt, waar ze 's zaterdags staan! Kan je hem daar even bekijken en eventueel overnemen. Of op de site bestellen in de wetenschap dat ze een lokale winkel hebben.

Overigen schijnt de customer service van Comandante zodanig goed te zijn dat ik hen wellicht direct zou benaderen bij issues =)

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
Peterc
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 17:32
Locatie: Groningen

Re: Het nut van een goede handmolen

Berichtdoor Peterc » ma 06 mei 2019, 17:49

Ben net even langs het koffiestation gereden om de comandante op te halen. Gelijk ff zakje met bonen meegenomen (Guatemala El libano Acatenango) ben benieuwd!

Aardige lui inderdaad, had geen tijd meer voor een bakkie omdat het al laat was.
Chemex 6kops / Hario V60 02 / Hario Buono / Comandante C40

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Het nut van een goede handmolen

Berichtdoor Fisherman » ma 06 mei 2019, 20:32

Ben net even langs het koffiestation gereden om de comandante op te halen. Gelijk ff zakje met bonen meegenomen (Guatemala El libano Acatenango) ben benieuwd!

Aardige lui inderdaad, had geen tijd meer voor een bakkie omdat het al laat was.
Niet onbelangrijk; welke kleur is het geworden? =)

Ontzettend veel plezier toegewenst met de molen. Ben benieuwd wat je ervan vindt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron