Minos Handgrinder, winnaar German Red Dot award

Ricking08
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 12:41
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Minos Handgrinder, winnaar German Red Dot award

Berichtdoor Ricking08 » di 07 mei 2019, 15:25

Ik heb sinds een maand of twee de Minos Handgrinder in mijn bezit.
Ik heb deze, op aanraden van een vriend uit Hong Kong, gekocht aangezien ik op zoek was naar een leuke handmaler

Minos
Prijs: 100 - 125 euro
Conisch metalen schijven
Diverse kleuren, mat metaal
Afneembare top met kastanje houten dop
Stepless
Vaste as dus vrijwel geen speling tijdens het malen.

De Minos is fraai afgewerkt en is een stepless maler. De manier waarop je hem afstelt is vrij apart. Er zit een dial-knop op de body die je indrukt om de schijven te verstellen. Het beste is eerst naar het nulpunt te draaien en vervolgens open te draaien.
Daar zit direct de crux; je hebt geen streepjes of standen om een vaste stand te lezen. Fine-tunen is dus best lastig als je telkens van bonen wisselt.

Dit is het enige nadeel wat ik kan benoemen. De maalschijven zijn super scherp en het malen gaat heerlijk soepel. De consistentie is goed, fotos volgen nog. De body is volledig van metaal wat de maler lekker stevig in de hand legt. De inbus achtige vormgeving ziet er speels maar chique uit en geeft een goede grip.

Zoals al gezegd volgen er nog fotos en meer info!
https://i.imgur.com/ik2s1YY.jpg
https://i.imgur.com/Dgq07p3.jpg

Sorry de pixels zijn te hoog dus maar even deze links!
Rocket Giotto Evoluzione R, Fiorenzato F64 EVO, Hario V60, Aeropress, Siphon, Cafflano Klassic, Cafflano Kompact, Cafflano Kompresso, Vietnamese dripper,
Minos Handgrinder, Black Mamba teflon tamper, Motta afklopbak

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Minos Handgrinder, winnaar German Red Dot award

Berichtdoor Fisherman » di 07 mei 2019, 16:03

Interessante molen. Zie hem volgens mij regelmatig voorbij komen op de IG van Coffee_attendant. Leuk dat je je ervaringen deelt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron