Nieuwe Mythos maalschijven met butsen

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Nieuwe Mythos maalschijven met butsen

Berichtdoor Tekork » ma 21 okt 2019, 16:16

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt om Mythos titanium schijven te bestellen voor mijn Eureka Olympus 75. Nu krijg ik ze vandaag binnen en het valt mij op dat er al krassen en butsen op zitten. Het zijn originele schijven van Eureka en zaten in een gesealde verpakking.

De leverancier geeft aan dat dit normaal is en dat alle coated schijven zo door Eureka geleverd worden.

Mijn schijven:
AfbeeldingAfbeelding

Wat zijn jullie gedachtes?
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Nieuwe Mythos maalschijven met butsen

Berichtdoor gilleko B. » ma 21 okt 2019, 16:52

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt om Mythos titanium schijven te bestellen voor mijn Eureka Olympus 75. Nu krijg ik ze vandaag binnen en het valt mij op dat er al krassen en butsen op zitten. Het zijn originele schijven van Eureka en zaten in een gesealde verpakking.

De leverancier geeft aan dat dit normaal is en dat alle coated schijven zo door Eureka geleverd worden.

Mijn schijven:
AfbeeldingAfbeelding

Wat zijn jullie gedachtes?
Ik heb dezelfde molen in april dit jaar aangeschaft. Medio juni heb ik de foto's van de schijven gemaakt. Zo zeggen, kijk en vergelijk. Ik zie op het eerste gezicht geen krassen. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Nieuwe Mythos maalschijven met butsen

Berichtdoor gilleko B. » ma 21 okt 2019, 17:03

Als het nodig is wil ik de molen demonteren en meer duidelijke foto's maken

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Nieuwe Mythos maalschijven met butsen

Berichtdoor bobbee » ma 21 okt 2019, 17:21

Zijn dure schijven. Ik zou anderen vragen, als het toch normaal is, lopen ze geen risico om ze om te wisselen dus hoeven ze ook niet moeilijk te doen daarover .
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Nieuwe Mythos maalschijven met butsen

Berichtdoor Marcje » ma 21 okt 2019, 17:52

Voor nieuwe schijven zien ze er imho niet goed uit nee.
Dit waren de mijne na 28kg:

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201910 ... d593cc.jpg[/IMG]

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201910 ... def65b.jpg[/IMG]
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Mythos maalschijven met butsen

Berichtdoor fransg » ma 21 okt 2019, 18:27

De leverancier geeft aan dat dit normaal is en dat alle coated schijven zo door Eureka geleverd worden.
Benieuwd wie 'de leverancier' is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Nieuwe Mythos maalschijven met butsen

Berichtdoor Tekork » ma 21 okt 2019, 19:02

Bedankt voor jullie reacties, ik heb een nieuwe mail gestuurd en ze gaan het voorleggen bij Eureka.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Nieuwe Mythos maalschijven met butsen

Berichtdoor gilleko B. » ma 21 okt 2019, 21:17

Bedankt voor jullie reacties, ik heb een nieuwe mail gestuurd en ze gaan het voorleggen bij Eureka.
Je kan de foto's aanleveren van mythosschijven waar geen beschadigingen te zien zijn. Wat ik mij nu afvraag of jouw leverancier, ofwel het met jou eens is en vanuit die invalshoek Eureka benadert, ofwel het niet met jou eens is en vanuit die invalshoek Eureka benadert.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door gilleko B. op ma 21 okt 2019, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Nieuwe Mythos maalschijven met butsen

Berichtdoor Keyser » ma 21 okt 2019, 22:33

Voor die prijs en kwaliteit vind ik het op z'n zachtst gezegd heel bijzonder. Ben ook erg benieuwd naar de uitkomst.

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Nieuwe Mythos maalschijven met butsen

Berichtdoor Tekork » di 22 okt 2019, 17:33

Ik moet zeggen dat ze wel zeer snel reageren! Hierbij de reactie van de Eureka engineers gericht aan mijn leverancier vertaald in het Engels (NL samenvatting onderaan):

Engineer 1
I can tell you that the defects highlighted by the customer are located in areas of the burrs where they do not affect the final grain size. They are all in the pre-grain break range, the important area for grinding is that of outbursts that give outwards and in that area I do not see problems.
From a technical point of view, therefore, the burrs have no defects to affect their functionality.

Engineer 2
I confirm what my colleague said about the goodness of the burrs, the small dents and/or drools highlighted in the photos do not affect the quality of the grinding.

Kort in het Nederlands omdat het Koffiepraat.nl is: de aangegeven punten zitten op het begin van de schijven en hier wordt nog niet de definitieve maalgraad bepaald. De buitenkant van de schijven is het belangrijkste en hier zien ze geen problemen. Vanuit een technisch standpunt is er geen defect dat effect heeft op de werking.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron