Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Soraja
Berichten: 9
Lid geworden op: do 23 jan 2020, 22:22

Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Soraja » za 25 jan 2020, 10:31

Beste koffiefanaten,

Graag jullie hulp bij de aanschaf van een koffiemolen. Ik heb jaren mijn bonen gemaald met een demoka. Sinds kort heb ik een nieuwe quickmill 820 en wil ik graag een molen die een dosis timer heeft. Mijn oog is gevallen op de bezzera BB005. Eigenlijk na het lezen van sommige aanbevelingen hier. Verder las ik ook dat jullie enthousiast zijn over de eureka mignon. Ik neig denk ik naar het laast. Maar ook alleen naar het lezen van jullie topics. Verder heb ik er geen enkele verstand van. Heb de afgelopen dagen veel opgestoken hier, dus blijf lekker verder lezen. Suuuupeer interessant.

Bezzera BB005 of toch een eureka mignon?? En welke eureka? Specialita of de silenzio?

Hartelijk dank.

Groetjes

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15138
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor fransg » za 25 jan 2020, 12:08

Deze malers liggen dicht bij mekaar dus je kutn het beste er een kiezen die je zelf 'leuk' vindt, dan is de kans dat je ook achteraf 'goede keus' zegt het grootste en er intussen op rekenen dat je over een jaar waarschijnlijk een nog net wat mooiere leukere fijnere (en duurdere) maler hebt willen kopen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Soraja
Berichten: 9
Lid geworden op: do 23 jan 2020, 22:22

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Soraja » za 25 jan 2020, 12:44

Dank Frans voor je snel reactie.
Zegt u dat ik na aankoop van een deze maler na een jaar er niet zo blij meer mee zal zijn? Of begrijp ik u verkeerd?Ik vind een bedrag tussen 300 en 400 duur zat. En welk model eureka kan ik dan het beste nemen? Is de digitale toetsbediening handig? Of maakt dat niet veel uit?

Nogmaals dank. Wordt gewaardeerd.

Groetjes

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Marcje » za 25 jan 2020, 13:26

Ik heb een tijdje een BB005 mogen gebruiken. Er komt een prima maalsel uit, maar hij had imho wel een paar nadelen.
Vond hem niet heel consistent qua maalgrofheid. Als ik hem had afgesteld kon de volgende maling maar zo weer grover of fijner zijn. Volgens mij zat er teveel speling in het systeem. Daarbij vond ik hem ook niet snel, en erg luid. En hij sproeide flink.
Ik zou dan de Eureka mignion Specialita kopen. Goed maalsel, goed verstelmechanisme, timer en ook een betere WAF.
dus...

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Fisherman » za 25 jan 2020, 13:45

Ik heb ook een bb005 gehad en vond het veel gedoe qua instellen en instellen van de timer. Alles op gevoel met de draaiknoppen en dat geeft toch minder referentie en verminderde herhaalbaarheid dan een maler met "clicks" en digitale timer.

Maalsel was daarentegen voor de prijs wel goed. Heb er destijds 2e hands €175 voor betaald, voor €250 had ik hem ook nog goed gevonden.

De Eureka zou mij nu interessanter lijken denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Soraja
Berichten: 9
Lid geworden op: do 23 jan 2020, 22:22

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Soraja » za 25 jan 2020, 13:55

Hoi,

Dank valt de bezzera af. De keuze is nu makkelijker. Zal ik de digitale timer van de specialita missen of volstaat de silenzia met ingebouwde timer ook? Kwestie van die 70euro extra.

Dank jullie wel!!

Pti
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Pti » za 25 jan 2020, 14:35

Die ingebouwde timer is best gevoelig met dat draaiknopje. Je kunt ook niet wisselen tussen enkel en dubbel.

Het werkt in principe beter dan door zo'n belachelijk menu frutselen met allerlei onnodige opties *kuch Fiorenzato kuch*. Maar het menu van Eureka daarentegen is super eenvoudig en vooral gebruiksvriendelijk dus dat is niet aan de orde.

Ik zou de Silenzo aanbevelen wanneer budget écht een beperkende factor is. Wanneer dat niet zo is, is de Specialita de paar tientjes extra meer dan waard, ook in het kader van toekomstige wederverkoop waarde.

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor mr Blanc » za 25 jan 2020, 15:50

Zit ook erg te denk om de speciality te kopen. Ik kreeg de tip om te bestellen via Elektros.it is die 351€ gratis verzending tot zondag! Ga ik denk ik wel doen! Mooie machine volgens mij!
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Soraja
Berichten: 9
Lid geworden op: do 23 jan 2020, 22:22

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Soraja » za 25 jan 2020, 16:18

Ik ben eruit. Het wordt de eureka specialita. Hartelijk dank voor jullie hulp.
Ik kan deze krijgen voor 450 inclusief bonen ter waarde van 60euro bij esrepiar.Ik zie het niet zo zitten om uit Italia te bestellen. Ze hanteren trouwens altijd gratis verzenden naar Nederland. Ze hebben nu wel een korting van 8 procent.

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor mr Blanc » za 25 jan 2020, 17:32

Ik heb mijne ook besteld, wel via Italie maar wel ff reviews gekeken en waren alleen maar positief! Hopelijk geen problemen met de machine! 😬
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron