Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor bvds » zo 23 feb 2020, 14:09

En als je nu de Mazzer mini Electronic vergelijkt met de Eureka Mignon Specialita? Ik ben aan het kijken naar een upgrade van mijn "oude" Eureka Mignon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Dan zou ik voor de Specialita gaan!

Maalgoed net zo goed, kleiner, stiller, minder retentie, handiger timer en nog wat sneller ook.

(De Mazzer mini e met after market maalschijven van SSP is wel wat beter, maar die schijven alleen kosten al een paar honderd euro).
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 888
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Joste » zo 23 feb 2020, 16:26

Dus dan toch de Specialita? Lijkt me ook een goede maler hoor, als ik dat allemaal zo lees. En voor echt een merkbaar verschil in smaak zou ik moeten kijken naar malers met echt grotere maalschijven? Dan hebben we het wel over andere bedragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor cremalover » ma 24 feb 2020, 10:23

Dus dan toch de Specialita? Lijkt me ook een goede maler hoor, als ik dat allemaal zo lees. En voor echt een merkbaar verschil in smaak zou ik moeten kijken naar malers met echt grotere maalschijven? Dan hebben we het wel over andere bedragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Voor de smaak maakt het echt niet zoveel uit.Ook niet bij lichtere brandingen.in ieder geval niet voor mij.
Ik zou letten op degelijkheid,geluid en prijs.Zolang je geen messenmaler hebt of een prul van een paar tientjes zit je qua smaak al gauw goed.Ik heb eern handmalertje van 150 euro met maalschijfjes van 34 mm.Daar trek ik een lekker bakkie van.Echt niet slechter dan met mijn K30 of Major.Maar je draait je tureluur.Dat dan weerwel.

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 888
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Joste » ma 24 feb 2020, 20:15

Misschien proef ik het ook niet, cremalover. De degelijkheid van Mazzer spreekt mij ook wel aan. Het gaat voor mij nu tussen de mini en de specialita. Ik denk er nog even over na.

Ik maak zowel espresso als capuccino, maar niet meer dan een stuk of 4 per dag. Ik gebruik de laatste tijd bonen van onder meer Arcaffe en Cagliari. In kwantiteit niet veel dus, maar wel goed en heerlijk als het enigszins kan.


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 888
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Joste » ma 02 mar 2020, 20:48

Het is de Eureka Mignon Specialita geworden. Nu eerst maar eens instellen...Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

jimmy_zeropm
Berichten: 142
Lid geworden op: di 07 jul 2015, 23:08

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor jimmy_zeropm » wo 04 mar 2020, 18:57

Ben benieuwd naar je ervaringen met de specialita. Staat ook op mijn lijstje :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 888
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Joste » do 05 mar 2020, 22:28

Mijn eerste ervaringen zijn erg positief! Ik moet er wel bij opmerken dat ik hiervoor eigenlijk alleen de "oude" Mignon uit 2013 gewend was. En daar heb ik altijd wel prettig mee gewerkt. Ik vond het een compacte, handzame en degelijke maler. Hij sproeide alleen wel en gaf een wat klonterig maalsel. Dat is voorbij met de Specialita. Hij is iets groter, maar nog altijd heel handzaam. Hij is aanmerkelijk stiller en geeft een prachtig egaal maalsel, zonder te sproeien. De timer op het display is ideaal en eenvoudig instelbaar. Hoe degelijk hij bij langer gebruik is zal de tijd leren, maar het ziet er goed uit. Eureka heeft inderdaad met deze Mignon een flinke kwaliteitsstap gemaakt. Smaakverschil proef ik overigens nog niet.
Wat mij betreft is de Mignon Specialita zeker een aanrader!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

jimmy_zeropm
Berichten: 142
Lid geworden op: di 07 jul 2015, 23:08

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor jimmy_zeropm » di 24 mar 2020, 20:35

Ik heb vandaag mijn specialita binnengekregen. Zojuist uitgepakt en gereed gemaakt, koffie erin, hopper open.... piston erin....malen...en niets? Geen koffie... Alles nog eens nagelopen, maar er komt niets....

Zie ik iets over het hoofd?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor fransg » di 24 mar 2020, 20:45

Ik heb vandaag mijn specialita binnengekregen. Zojuist uitgepakt en gereed gemaakt, koffie erin, hopper open.... piston erin
Je bedoelt de filterdrager? Piston is een zuiger.
....malen...en niets?
Kun je dat nader omschrijven of anders even filmen?

Dat malen, bedoel je dat de motor draait?

heb je de maler even heel grof gezet? Misschien staat-ie te fijn nu
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

jimmy_zeropm
Berichten: 142
Lid geworden op: di 07 jul 2015, 23:08

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor jimmy_zeropm » di 24 mar 2020, 20:54

Ja ik bedoel de houder.. en de motor draait inderdaad. Ik heb de stelknop helemaal heen en weer gedraaid, één moment kwam er kort koffie, daarna niet kunnen her produceren. Jammer... nieuw apparaat :-(

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk



Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron