Hulp bij aanschaf

Olivier91

Hulp bij aanschaf

Berichtdoor Olivier91 » za 28 mar 2020, 11:30

Beste koffieliefhebbers,

Nieuw op dit forum dus eerst een korte introductie. Ben sinds een aantal jaar een goede koffie (espresso, cappuccino, cortado) écht gaan waarderen. Helaas ben ik hiervoor 'veroordeeld' tot de goede koffietentjes die mijn woonplaats gelukkig rijk is. Thuis heb ik een volautomaat (jullie zeggen superautomaat??) staan die erg gebruiksvriendelijk is....

Het is tijd voor het meer serieuze werk. Na wat research begreep ik dat de eerste stap een goede maler is, daar wil ik eerst op focussen voordat ik mij druk ga maken over een machine. Voor een degelijke maler hebben we het over een nieuwprijs vanaf €400?
Sta open voor 2e hands maar mijn kennis is nog te beperkt om daar kritisch naar te kunnen kijken.

Mijn oog is nu gevallen op de volgende:
Eureka Mignon Specialita (voor 395 te koop, klinkt als een goede deal?)
Niche Zero (vanaf mei weer leverbaar..)
* Dat is wel weer >150 euro duurder, heb ik er eventueel voor over als dit het echt waard is. Het single doseren klinkt als een voordeel, zeker omdat ik wat verschillende koffiebonen kan uitproberen. Zijn er andere goede single dose malers te koop voor iets minder geld?

Als je met de Niche Zero voor de komende jaren klaar bent is dit wel weer een goede optie natuurlijk. Of toch een goede 2e hands? Ik weet het even niet meer..

Ben benieuwd naar jullie tips/ervaringen/meningen.

Pti
Contacteer:

Re: Hulp bij aanschaf

Berichtdoor Pti » za 28 mar 2020, 15:48

In jouw budgetklasse heb je de twee beste keuzes onder elkaar gezet. De mignon specialita is de beste "bang for buck" grind on demand molen van dit moment.
Wil je liever single dosen dan is de Niche eigenlijk onverslaanbaar totdat je het budget ongeveer verviervoudigd.

De belangrijkste afweging die je dus zult moeten maken is workflow want aan beiden malers zijn een goede keuze.

Keyser

Re: Hulp bij aanschaf

Berichtdoor Keyser » za 28 mar 2020, 20:51

Ik weet het even niet meer..
Welkom en top dat je al zoveel weet! Dat zie je niet vaak bij een dergelijke vraag AfbeeldingAfbeelding

Verder wat Pti zegt. En persoonlijk + eigen ervaring, zou ik bij het willen wisselen tussen bonen (meerdere bonen tegelijk in huis) voor de Niche gaan. Het is de meerprijs dan echt waard. Ik heb hem zelf en ben nog steeds verliefd. Mijn vriendin is jaloers op de relatie die ik met Niche heb Afbeelding

Terug naar “Koffiemolens & malers”