Weet iemand welke grinder dit is?

paplippelinneke
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 14:27

Weet iemand welke grinder dit is?

Berichtdoor paplippelinneke » do 30 jul 2020, 19:23

Misschien is deze wel iets voor paplippelinneke! Zou deze thuis voldoen?

Afbeelding

https://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en ... b9c5b7a618
Fiorenzato F5 (2010), LaCafetiere & Dulonghi Cafe Tosca wegwerp espressomachine

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Weet iemand welke grinder dit is?

Berichtdoor Pti » do 30 jul 2020, 20:11

Obel bregant of carimali.

75mm vlakke schijven, goede schijven, sterke motor. Slechte maalgraadverstelling (getrapt) en veel retentie...

paplippelinneke
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 14:27

Re: Weet iemand welke grinder dit is?

Berichtdoor paplippelinneke » do 30 jul 2020, 20:20

Dus niet zo geschikt voor iemand die vaak op verschillende maniertjes koffie wilt zetten. Dank u!
Fiorenzato F5 (2010), LaCafetiere & Dulonghi Cafe Tosca wegwerp espressomachine

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Weet iemand welke grinder dit is?

Berichtdoor Pti » do 30 jul 2020, 21:40

Het is een maler die eigenlijk alleen geschikt is voor espresso inderdaad.

paplippelinneke
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 14:27

Re: Weet iemand welke grinder dit is?

Berichtdoor paplippelinneke » zo 02 aug 2020, 09:08

Nog een: Is de rechter maler een Fiorenzato F6 met 84mm maalstenen en komt deze qua geluidsoverlast dichtbij de LSM met 84 mm of de Mazzer Super Yolly?

Afbeelding

Ik lees goede dingen over de Fiorenzato F6 op het internet met een prijs onder de 100 euro (ook wanneer vergeleken met de super yolly, als je een fiorenzato f6 had dan was upgraden naar een super yolly zonde van de meerinvestering en kon je beter nieuwe schijven kopen).
Fiorenzato F5 (2010), LaCafetiere & Dulonghi Cafe Tosca wegwerp espressomachine

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weet iemand welke grinder dit is?

Berichtdoor Keyser » zo 02 aug 2020, 10:06

Ik heb zelf geen ervaring met de F6. Dus kan je daarin niet verder helpen. Wel ooit een Fiorenzato T80 gehad. Was een prima horeca molen.

Wel wil ik opmerken dat het verstandig is om alvast te kijken naar wat nieuwe schijven kosten, zodat je die in de prijs kan mee berekenen. De kans is best aanwezig dat dit nodig kan zijn. Want wat is ook alweer je budget?

paplippelinneke
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 14:27

Re: Weet iemand welke grinder dit is?

Berichtdoor paplippelinneke » zo 02 aug 2020, 14:32

Ik had geboden op een marktplaats-mazzer super jolly van 150 euro vraagprijs (op 100km afstand) maar die verkoper liet niks horen. Jullie hadden mij immers een super jolly geadviseerd maar dat was dus jammer.
Maar een fiorenzato is mits de prijs reëel is volgens internet ook een goede maler. Ik heb nu een prijs afgesproken voor die Fiorenzato F4, f5, f6, f7 ,f133 of wat dan ook. Het apparaat ziet er echt uit als een Fiorenzato in mijn ogen. Het voordeel is dat deze maler met de fiets op kan halen dus dat scheelt me al +20 euro bezichtigingskosten. ritje van 90km qua transport/bezichtigingskosten met de fiets is nog goed voor me ook nog. Daarnaast denk ik dat ik hem ook wel weer kwijtraak als ik hem beu ben omdat de overeengekomen verkoopprijs reëel is. Vervangende schijven zijn 38 euro en dan nog kom ik lager uit qua prijs als mijn bod op de mazzer super jolly uit amsterdam (die ook iets beter gewaardeerd wordt). Volgens mij geen slechte deal voor de verkoper en de koper, mits de maler nog draait zeg maar. Ik ga er dus zeker langs om te bezichtigen en waarschijnlijk op te halen. 8-)
Fiorenzato F5 (2010), LaCafetiere & Dulonghi Cafe Tosca wegwerp espressomachine

paplippelinneke
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 14:27

Re: Weet iemand welke grinder dit is?

Berichtdoor paplippelinneke » vr 07 aug 2020, 14:04

Ik heb hem opgehaald bij Brinks Coffeeroasters in Hedel, ze hebben ook consumentenpakketjes trouwens via de website maar een winkel met kassa hebben ze niet. Was een hele aardige mevrouw daaro die de transactie heeft voltooid maar me niks over de molen kon zeggen. Dus ik moet hem nog testen. Het is een Fiorenzato F5GA van 10 jaar oud met een 350 watt motor. Het doseerstation is d = 12,5cm bij 16 cm hoogte, tim de toolman taylor doseerstation! 8-) :) tampertje voorop is 54mm. Buitenkant is bijna krasvrij, op wat krasjes na aan de zijkant bij de voet maar who cares, 50 euro is hopende dat die nog wat kilotjes kan malen een mooie prijs denk ik... Hij voelt wel robuust zeker na het tillen tot op 3 hoog. Hij zit nog propvol koffie en koffiebonen en heb hem nog niet getest. Ik denk dat ik hem eerst effe moet oppoetsen en dan die oude lading koffiebonen die er nog inzit erdoor heen draai en dan naspoel met mijn eigen koffiebonen. Ik weet ook de stand van de maalschijven nog niet. De trechter bovenop is ook groot. Waarschijnlijk probeer ik de likeurtrechterhack ipv het doseerstation van deze website uit en probeer een houten trechtertje te maken uit een ikea schaaltje ofzo voor bovenop.

Update met fotos: Deze maalschijven lijken nieuw, niet? Zijn deze nog goed genoeg of kan ik beter ff nieuwe halen. Ik weet dat niet of jullie dat op het oog kunnen zien.

Afbeelding

Afbeelding
Fiorenzato F5 (2010), LaCafetiere & Dulonghi Cafe Tosca wegwerp espressomachine


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron