Cunill Tauro vs La San Marco SM90

paplippelinneke
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 14:27

Cunill Tauro vs La San Marco SM90

Berichtdoor paplippelinneke » vr 31 jul 2020, 08:57

De maler die ik graag zou willen voor een strakke prijs is niet beschikbaar op dit moment dus ik heb verder gekeken naar andere opties.

De Cunill Tauro (275W/64mm/77dBa) lijkt me traploos instelbaar door het wormwiel, klopt dit?

Afbeelding

Stel dezelfde prijs voor La San Marco SM90 (getrapt instelbaar, gegoten alu voet, 350Watt/64mm/72dBa), welke prefereer je?

Het plastic gehalte op de Cunill lijkt groot maar de specs zijn niet mis en is traploos?

Bedankt luitjes,

Paplippelinneke
Fiorenzato F5 (2010), LaCafetiere & Dulonghi Cafe Tosca wegwerp espressomachine

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Cunill Tauro vs La San Marco SM90

Berichtdoor HanR » vr 31 jul 2020, 10:18

Waarom keuze uit die twee?
Voor weinig geld (lees: tweedehands horecamaler) is er beters te krijgen.
Vaak aangeboden zijn o.a. SM met 83mm schijven en Compak K6. Met name die laatste vind ik een erg fijn ding.

paplippelinneke
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 14:27

Re: Cunill Tauro vs La San Marco SM90

Berichtdoor paplippelinneke » vr 31 jul 2020, 19:33

Je hebt gelijk, heb beide bodjes eraf gehaald. Ik wil graag aan de gang natuurlijk maar geld spenderen via een impulsaankoop is ook niet de bedoeling. Ik blijf gewoon wel zoeken op 84mm schijven, Mazzer Super Yolly, LSM SM95 en de Compak K6. Ik heb wel wat gezien, maar sommige regio's zoals Kuinre (schademodel LSM SM96 en de prijs mag nog wel ietsje omlaag) zijn niet goed bereikbaar vanaf Den Bosch centraal of Nijmegen centraal.

Geduld is een schone zaak en kost discipline and I lack that!

Nogmaals bedankt!
Fiorenzato F5 (2010), LaCafetiere & Dulonghi Cafe Tosca wegwerp espressomachine

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Cunill Tauro vs La San Marco SM90

Berichtdoor Fisherman » vr 31 jul 2020, 21:49

Je hebt gelijk, heb beide bodjes eraf gehaald. Ik wil graag aan de gang natuurlijk maar geld spenderen via een impulsaankoop is ook niet de bedoeling. Ik blijf gewoon wel zoeken op 84mm schijven, Mazzer Super Yolly, LSM SM95 en de Compak K6. Ik heb wel wat gezien, maar sommige regio's zoals Kuinre (schademodel LSM SM96 en de prijs mag nog wel ietsje omlaag) zijn niet goed bereikbaar vanaf Den Bosch centraal of Nijmegen centraal.

Geduld is een schone zaak en kost discipline and I lack that!

Nogmaals bedankt!
Hoi Paplippelinneke,

Ik zie in je berichten terugkomen dat je veel wil experimenteren maar dat espresso maken niet per sé je intentie is.

Als je meer met filterkoffie aan de gang wil, dan zou ik een dergelijke koffiemolen überhaupt niet aanraden. Kies dan liever voor een goede handmolen (prima te doen voor filterkoffie), zoals de Comandante.

Je mag me altijd benaderen voor tips!

Groetjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

paplippelinneke
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 14:27

Re: Cunill Tauro vs La San Marco SM90

Berichtdoor paplippelinneke » vr 31 jul 2020, 21:58

Alvast bedankt!
Fiorenzato F5 (2010), LaCafetiere & Dulonghi Cafe Tosca wegwerp espressomachine


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten