maler schoonmaken

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: maler schoonmaken

Berichtdoor gilleko B. » zo 09 aug 2020, 20:28

Wat bedoel je precies met kalibreren?
Ik heb heb nu alleen maar gespeeld met de fijnheid van de korrels, en het gewicht hetzelfde gehouden.

De molen kan nog wel iets fijner, en als hij op de fijnste stand staat, net een tikje terug vanaf het raken van de maalschijven, dan komt er bijna geen koffie doorheen.
Ik kom nu op een doorlooptijd van 30s dus misschien had ik iets te snel geoordeeld.
Ook zie ik op de manometer van de machine dat de druk oploopt tot 10 bar tijdens het koffiezetten, dit is normaal ingesteld op 9 toch? dat zorgt waarschijnlijk ook voor een kortere doorlooptijd.
Calibreren heb je eigenlijk binnen je mogelijkheden al gedaan. Erop draaien, schijven raken elkaar net, en dan een halve draai terug. Binnen die marge kan je gegeven een bepaalde koffie gaan finetunen qua maalgraad. Zou even eerst experimenteren met je maalgraad. Zoals je zelf al aangaf, misschien was.je te vlug. Zou met heel kleine stapjes verschil werken. Kost je wat koffie, maar op enig moment je wel de perfecte instelling.

Afbeelding



Mutti
Berichten: 6
Lid geworden op: do 11 apr 2019, 13:45
Locatie: Delft

Re: maler schoonmaken

Berichtdoor Mutti » zo 09 aug 2020, 22:29

Top, bedankt voor de reacties!
Ik moet sowieso nog oefenen, maar vind het ook leuk om met verschillende instellingen te spelen dus neem er lekker de tijd voor.
en veel proeven!

Groetjes


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron