Lelit PL72 bonenmaler: heeft iemand er ervaring mee?

rvdb20
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 27 apr 2009, 08:57

Lelit PL72 bonenmaler: heeft iemand er ervaring mee?

Berichtdoor rvdb20 » wo 26 aug 2020, 18:20

Ik zie heel veel enthousiaste Lelit verhalen op het forum van Mara, MaraX en Bianca gebruikers. Alleen verwonderlijk genoeg zie ik helemaal niks over de Lelit William bonenmaler.

De meeste mensen blijken een Eureka Mignon te hebben. Of een Niche Zero.
De William heeft echter 64mm maalschijven tov de 50 of 55mm van Eureka. En de Niche is geweldig, maar de single dose maling van de Eureka en Lelit is ook wat voor te zeggen.

Ofwel... mocht je ervaring hebben of mocht je de Lelit William hebben overwogen (maar uiteindelijk niet gekocht?); ik houd me aanbevolen voor je verhaal.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Lelit PL72 bonenmaler: heeft iemand er ervaring mee?

Berichtdoor bvds » do 27 aug 2020, 18:12

Staar je niet blind op schijfgrootte...profiel en alignment zijn minstens zo relevant.

De Lelit heeft een paar nadelen. O.a. geen traploze afstelling van de maalgraad. En van Pti heb ik begrepen dat hij wat gecompliceerd gebouwd is. En zo zijn er nog een paar minor issues. Check anders even op Kaffeenetz, daar zijn wat gebruikerservaringen.

De Specialiata is in binnen en buitenland heel populair. De Lelit totaal niet. Dat zegt vast wat. In ieder geval dat de maler snel zal afschrijven.

Los daarvan zal het geen slechte maler zijn. De looks moet je maar net van houden...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron