Eureka Mignon XL (65mm schijven)

Koffietijs
Berichten: 27
Lid geworden op: di 14 dec 2021, 08:49

Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

Berichtdoor Koffietijs » za 02 jul 2022, 11:00

Zijn er mensen die hebben geëxperimenteerd met andere schijven i.p.v. de standaardschijven in de XL? Ik vind het moeilijk om 65mm schijven te vinden voor deze maler. Hoor graag jullie bevindingen.
Ik heb de de schijf drager een fractie laten uitslijpen waardoor er nu ssp schijven in zitten. Het is niet hoe het hoort, maar ik zie na een paar maanden nog geen problemen ontstaan. Ik heb er nu mp schijven in zitten. Ik heb ernaast ook hu geprobeerd en heb net cast silver aangeschaft wat vermoedelijk de blijvers worden.
Kopi deva met ssp cast , mignon xl met Ssp hu, df64 gen2 met ssp mp, lelit Bianca , Clever dripper, 1zpresso jx

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13297
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

Berichtdoor bobbee » za 02 jul 2022, 12:05

Zo! Vernuftig project!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

Berichtdoor Madencio » ma 04 jul 2022, 09:04

Zeker tof! Ik bewonder de inspanning om er toch nog de schijven in te laten plaatsen, zelf ben ik niet zo'n held dus ik laat ze maar gewoon zo.
La Pavoni / DF83

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

Berichtdoor bvds » ma 04 jul 2022, 13:44

Ik heb er nu mp schijven in zitten. Ik heb ernaast ook hu geprobeerd en heb net cast silver aangeschaft wat vermoedelijk de blijvers worden.
zo zo dat zijn heel wat prijzige schijfjes. benieuwd naar die cast burrs!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

Berichtdoor fuel » wo 06 jul 2022, 20:06

Heb je foto's van de SSP in de Eureka? Gaaf dat je ze passend hebt gekregen met goede resultaten.

Hier net de Cast eruit en nu weer de MP in de maler. In mijn setup nu de meest ideale burr maar indien ik een maler had zou ik zeker de Cast kiezen, zeer goede allrounder.

Uiteindelijk niet voor de echte Lab Sweet 807 gegaan dus weet niet of ze wat betreft smaak echt overeenkomen met de 80MM versie van Ditting.

Op de foto de HU en Cast.

Afbeelding
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Koffietijs
Berichten: 27
Lid geworden op: di 14 dec 2021, 08:49

Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

Berichtdoor Koffietijs » ma 01 aug 2022, 14:12

Zeker tof! Ik bewonder de inspanning om er toch nog de schijven in te laten plaatsen, zelf ben ik niet zo'n held dus ik laat ze maar gewoon zo.
Ik ben ook niet zo’n held hoor. Ik heb een professional met een draaibank gevraagd het te doen. Het was volgens hem een fluitje van een cent dus hij was blij met een flesje wijn ervoor.
Kopi deva met ssp cast , mignon xl met Ssp hu, df64 gen2 met ssp mp, lelit Bianca , Clever dripper, 1zpresso jx


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron