G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

pauls90
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 14:03

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor pauls90 » vr 30 apr 2021, 21:51

Erg fijn al deze ervaringen te lezen. Op deze manier kan ik me toch een beter beeld vormen van de sterke (en minder sterke) kanten van deze nieuwe maler.

Heeft er iemand ervaring met de verschillen tussen de Espresso en Multi Purpose SSP Burrs? Ik gebruik voornamelijk lichter gebrande bonen met een voorkeur voor de frisse en fruitige smaken :D
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bvds » wo 05 mei 2021, 10:23

Heeft er iemand ervaring met de verschillen tussen de Espresso en Multi Purpose SSP Burrs?
Ik heb alleen ervaring met de SSP MP schijven. Pti heeft de HU getest. Voor lichte branding zijn de MP schijven heel geschikt. De HU is meer een allrounder, maar duidelijk beter dan de Italmill schijfjes voor lichtere branding. De HU zou meer focus op body en mondgevoel leggen. De MP meer op floral en clarity. Tsja.

De HU zullen wel wat makkelijker zijn in gebruik vanwege het hogere aandeel fines. Met de MP heb je echt weinig marge. Op een manual lever geen probleem.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bvds » wo 05 mei 2021, 22:47

Gebroederlijk naast elkaar. De komende dagen eens even vlak unimodaal met klassiek conisch vergelijken...

20210505_215007.jpg
20210505_215013.jpg

Qua formaat liggen ze dicht bij elkaar ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor B003 » wo 05 mei 2021, 22:54

O jij hebt een Niche met aangepast onderstel! Dat is veel mooier! Ik zag ook iemand die hem gepolijst had, dat vind ik nog weer mooier. En die lelijke deksel er af, ook beter.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bvds » do 06 mei 2021, 07:23

O jij hebt een Niche met aangepast onderstel! Dat is veel mooier! Ik zag ook iemand die hem gepolijst had, dat vind ik nog weer mooier. En die lelijke deksel er af, ook beter.
Check:

https://laube.coffee/collections/frontp ... y-base-kit
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor fransg » do 06 mei 2021, 10:37

Mooi die extra's!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

pauls90
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 14:03

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor pauls90 » do 06 mei 2021, 11:16

Gebroederlijk naast elkaar. De komende dagen eens even vlak unimodaal met klassiek conisch vergelijken...
Dit volg ik met veel interesse! Bij mij zou de G-IOTA komen als aanvulling op (en later eventueel als vervanging van) de HG-1, met name omdat ik hoop iets meer van het florale uit mijn binnen te halen met die MP schijven. Al weet ik niet of het profiel van de conische schijven van de Niche en de HG-1 een beetje overeenkomen...
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » do 06 mei 2021, 15:31

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor we tigers » do 06 mei 2021, 20:40

leuke vergelijking. Ik word zo wel nieuwsgierig, maar ondertussen ben ik nog steeds zeer tevreden met de Niche.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor B003 » do 06 mei 2021, 20:50

Deze man heeft ook een mooi filmpje online waarin hij de G-Iota uit elkaar haalt.
Hij vindt de koffie uit de G-Iota beter dan uit zijn Niche.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron