G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

DavidJ
Berichten: 25
Lid geworden op: do 02 nov 2017, 20:08
Locatie: Geertruidenberg

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor DavidJ » vr 11 jun 2021, 09:18

Ik heb de maler vorige week ook even kunnen testen naast mijn Niche en was ook positief verrast. Met dezelfde koffies komt er wel een duidelijke andere smaak naar voren, maar dat is logisch door het verschil in maalwerk. We bemerkte dat de koffie meer body had en de aciditeit wat duidelijker naar voren kwam dan bij de Niche. De minpunten uit de video begrijp ik ook wel en zijn overkomelijk, zeker als ze nog zaken gaan aanpassen. Gezien de prijs lijkt mij het voor de mensen die willen single dosen een hele geschikte optie.
Bezzera Strega PSM | Niche Zero | V60

Gebruikersavatar
Froika
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 06 jul 2020, 13:50
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Froika » vr 11 jun 2021, 09:25

Inderdaad goede review, hij is kritisch en highlight de positieve punten. Vind het wel jammer dat hij geen rekening houdt met het prijsverschil in landen buiten het Verenigd Koninkrijk.

Ook interessant dat James voor filter liever vlakke schijven heeft. Van de week ben ik met de G-iota op bezoek geweest bij David van Het Brandhuys https://www.hetbrandhuys.nl , hij heeft de Niche. We waren van mening dat de G-iota qua smaakprofiel meer voor espresso is dan de Niche, over smaak valt dus niet te twisten :geek:.


Zoals de pomp die hij cheap vindt, ik vind het rubber er beter uitzien en voelen dan goedkoop.
Eens, en als je het goedkoop vind ogen kan je ook de dekstel rechtstreeks op de funnel gebruiken.
☕︎

FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » vr 11 jun 2021, 10:36

Beide malers zijn geen aanraders voor filterkoffie. Vergelijk het smaakprofiel met een comandante als benchmark en je weet wat ik bedoel.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Keyser » vr 11 jun 2021, 10:46

Beide malers zijn geen aanraders voor filterkoffie. Vergelijk het smaakprofiel met een comandante als benchmark en je weet wat ik bedoel. Afbeelding
En de Comandante is conischAfbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » vr 11 jun 2021, 11:07

Beide malers zijn geen aanraders voor filterkoffie. Vergelijk het smaakprofiel met een comandante als benchmark en je weet wat ik bedoel. Afbeelding
En de Comandante is conischAfbeelding
Ja! Maar de Comandante is uniek met zijn slijp! Echt niet te vergelijken met andere conische malers. Presteert bijna op niveau goed uitgelijnde EK43 met 98mm plat. Is echt een geval apart. Erg fijn dat die er is voor de filterkoffie gek op deze aardbol. Afbeelding

Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je filterkoffie maler wilt kopen, koop dan geen Niche of Giota maar pak de Comandante. Beetje moeite met handmalen maar dat is niet zwaar omdat filterkoffie grof wordt gemalen en de comandante geen agressieve slijp heeft.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor B003 » vr 11 jun 2021, 11:52

Beide malers zijn geen aanraders voor filterkoffie. Vergelijk het smaakprofiel met een comandante als benchmark en je weet wat ik bedoel. Afbeelding
En de Comandante is conischAfbeelding
Ja! Maar de Comandante is uniek met zijn slijp! Echt niet te vergelijken met andere conische malers. Presteert bijna op niveau goed uitgelijnde EK43 met 98mm plat. Is echt een geval apart. Erg fijn dat die er is voor de filterkoffie gek op deze aardbol. Afbeelding

Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je filterkoffie maler wilt kopen, koop dan geen Niche of Giota maar pak de Comandante. Beetje moeite met handmalen maar dat is niet zwaar omdat filterkoffie grof wordt gemalen en de comandante geen agressieve slijp heeft.
Zie maar eens aan een Comandante te komen. Sinds ik af en toe kijk, een half jaar zijn ze overal uitverkocht. Een paar prijswoekeraars die er 100 Euro op doen daargelaten.
Ik begrijp niet dat een bedrijf die maar 1 product maakt zo een half jaar overleeft. Zit natuurlijk een enorme marge op, maar zo wil je je bedrijf toch niet runnen?
Misschien mis ik iets...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » vr 11 jun 2021, 12:26

Ja, maar heeft niks te maken met de kwaliteit van de Comandante.
Ze zijn her en der wel weer te krijgen, prijs is ook omhoog gegaan naar 285 geloof ik. Maar dan heb je echt een goed ding hoor.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Keyser » vr 11 jun 2021, 12:31

Ik dacht eerst ook dat sommige aanbieders de prijs vanwege schaarste omhoog hadden gegooid van €235 naar €285,-.. Echter hoorde ik dat dit de nieuwe standaard prijzen zijn.
Daarop heb ik mij suf gezocht naar één voor de oude prijs, gevonden, maar denk echt dat het één van de laatste in NL was. Helaas niet in de kleur die ik voor ogen had, maar nog steeds erg mooi en vooral erg goed!

pauls90
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 14:03

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor pauls90 » vr 11 jun 2021, 17:02

Ik heb mijn Commandante destijds bij Caffenation gekocht, maar toen woonde ik ook nog in Antwerpen. Op hun website staan ze nog beschikbaar in twee kleuren voor €249, maar ik weet niet hoe ze zijn met verzending naar Nederland. Hun roastery/shop/bar in PAKT is overigens ook gewoon een bezoekje waard ;)
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » vr 11 jun 2021, 19:01

Ik heb net filterkoffie binnen van hun! Binnen een dag!

Friedhats heeft American cherry nog.

https://friedhats.com/collections/merch ... 8364878999
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten

cron