G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

LottaLatte
Berichten: 12
Lid geworden op: za 25 sep 2010, 08:27

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor LottaLatte » zo 06 jun 2021, 06:49

@bobbee die had ik zeer zeker gelezen, bedankt daarvoor. Ik denk dat het nog niet lang genoeg in de handen van genoeg mensen is voor een consensus over de machine maar het ziet er op enkele aandachtspuntjes na heel goed uit.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » zo 06 jun 2021, 08:50

Nou, ik bedoel dat je vraag of de upgrade met deze maler een goede keus is. Ja, dat is het sowieso maar of deze maler de maler is voor jou moet je zelf uitvinden. De keus voor een single dose maler of toch een maler met hopper en zo min mogelijk retentie als de Eureka specialita. Beide malers zijn een serieuze upgrade binnen jouw budget en van jouw huidige maler. En anders kom je in een andere prijsklasse.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor we tigers » zo 06 jun 2021, 16:01

Leuk om je ervaringen te lezen, Bob! Ik denk dat ik als Niche gebruiker het prima vind zoals het is, maar het naast elkaar draaien en testen zoals jij hebt gedaan is wel heel erg tof. Lijkt me ook wel leuk om te doen.
Als ik zo allemaal lees, ervaar ik nog geen upgraditis.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » zo 06 jun 2021, 20:40

Dank je.

Ja erg leuk om te kunnen testen. We kunnen ook met het hele clubje bij elkaar in de buurt gaan wonen of beter nog, we bouwen een nieuwe woonwijk voor mensen die veel koffie spullen kopen. Zo kunnen we dan een pot geld vullen om een lynn weber ofzo te kopen die we dan rond kunnen laten gaan. Uiteraard heeft iedereen ook zijn eigen setup! Voor de huizen donderen we gewoon een paar prefab huizen neer!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor we tigers » zo 06 jun 2021, 21:11

Klinkt als een plan.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Keyser » zo 06 jun 2021, 22:03

Je hebt er een buur bij

Gebruikersavatar
Froika
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 06 jul 2020, 13:50
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Froika » ma 07 jun 2021, 12:26

Leuk om je bevindingen te lezen Bob, je klinkt positief, dat doet me goed!
Wat een origineel idee om de maalinstelling-indicatie onderop te plaatsen. Vind de ring die Portakeeper verkoopt ook iets hebben maar weet niet precies welke het fijnste werkt.
Zal als ik zin heb eens zo'n 3D ring printen om te zien wat voor mij fijner werkt, heb namelijk ook geen problemen met de maalinstelling zoals hij af-fabriek is.

@we tigers, mijn bedrijf zit in Terheijden, wanneer ik de G-iota's binnen heb mag je er wel eentje testen om naast je Niche te zetten, als je dat leuk lijkt?
☕︎

FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » wo 09 jun 2021, 07:37

Als je een apparaat koopt en je moet iets 3d gaan printen om hem beter te maken is er iets te doen voor de fabrikant, denk ik.
De plek voor de maalgraad marker zoals ik heb bedacht kan af fabriek worden gemaakt en is geen los onderdeel, gaat ook nooit stuk. Ik zou daarom dat kiezen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Pti » wo 09 jun 2021, 15:43

De mijne staat nu bij Bobbee, maar gaat in de verkoop. Single dose is het niet helemaal voor mij en ben we blij met de extra ruimte op het aanrecht.

Dus als er iemand is die niet wil wachten en 10% korting wil pakken op een zwarte, door HB uitgelijnde G-iota, dan kan ik aan Bob vragen hem rechtstreeks op te sturen.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » wo 09 jun 2021, 16:59

Doos en alles zit erbij. Je kunt hem dus ook ophalen in Emmen bij mij of ik stuur hem retour naar PTI zodat je hem daar kunt ophalen als de koper dat prettiger vindt.

Ik vind het een serieus leuke maler! Vergelijkbaar met Super Jolly, Fiorenzato 64mm, Macap 64 mm, Compak K6 etc maar dan zonder retentie, ook stiller! En, je kunt er tzt SSP schijven in stoppen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron