G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15125
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor fransg » do 18 mar 2021, 11:26

Ik heb erg te doen met de bemanningen van gigantische containerschepen. Mogen vrijwel nergens aan wal wegens covid-19 en velen werken maanden en maanden aan een stuk door want ze kunnen nergens van boord. En intussen willen wij dringend veel meer spullen hebben terwijl op veel plekken de productie een poos (deels) stil heeft gelegen ten gevolge van covid-19.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Keyser » do 18 mar 2021, 12:39

Ik heb erg te doen met de bemanningen van gigantische containerschepen. Mogen vrijwel nergens aan wal wegens covid-19 en velen werken maanden en maanden aan een stuk door want ze kunnen nergens van boord. En intussen willen wij dringend veel meer spullen hebben terwijl op veel plekken de productie een poos (deels) stil heeft gelegen ten gevolge van covid-19.
Ja dat kan dan wel zo zijn, maar zij hebben wel onze molens! Een soort preview privilegeAfbeelding

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bvds » do 18 mar 2021, 14:46

Eind mei is van toepassing op de tweede batch!
De eerste batch zou nu 27/3 aankomen i.p.v. afgelopen dinsdag. Althans dat is de planning. Dus dat is nog steeds maart, enkel 2 weken verschoven ;)

HBB kan hier uiteraard niks aan doen. De SSP multi-purpose burrs komen als het goed is volgende week vrijdag aan. Dus daar was het toch wachten op voor de mensen die op SSP hebben ingezet.

.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bvds » za 20 mar 2021, 12:46

DaveC is inmiddels met een flow disk bezig om het popcornen tegen te gaan en wellicht de consistentie nog wat te verbeteren:

Screenshot_20210320-073834_Chrome.jpg
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Froika
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 06 jul 2020, 13:50
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Froika » di 23 mar 2021, 18:12

☕︎

FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR

BasKl
Berichten: 26
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 13:55

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor BasKl » di 23 mar 2021, 18:51

Wow, dat is een hele nette en positieve review. Wordt hier persoonlijk wel erg blij van. 😀

Gebruikersavatar
Eckspresso
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 16:14

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Eckspresso » di 23 mar 2021, 19:25

Het is een mooie review. Als ik het goed heb begrepen kon hij zo snel niet de meerwaarde van de SSP schijven vertellen, alleen dat deze 2x zolang meegaan. Correct me if I'm wrong.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Froika
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 06 jul 2020, 13:50
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Froika » di 23 mar 2021, 21:52

Het is een mooie review. Als ik het goed heb begrepen kon hij zo snel niet de meerwaarde van de SSP schijven vertellen, alleen dat deze 2x zolang meegaan. Correct me if I'm wrong.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
Dus gewoon de Italmills kopen en later Mazzers erin monteren. Dat is in ieder geval mijn plan
☕︎



FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » di 23 mar 2021, 22:39

Het is een mooie review. Als ik het goed heb begrepen kon hij zo snel niet de meerwaarde van de SSP schijven vertellen, alleen dat deze 2x zolang meegaan. Correct me if I'm wrong.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
Ik heb het even nagelezen maar hij heeft het over de italmill schijven met of zonder TiN coating. Dat zijn NIET de ssp burrs, die TiN coating schijven.
De ssp burrs hebben een totaal andere slijp. Ik verwacht dat de SSP schijven het verschil gaan maken tussen goed out of the box en heel erg goed. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bvds » wo 24 mar 2021, 07:46

Dat de SSP Multi-purpose totaal anders zijn staat buiten kijf.

Of de SSP Espresso burrs meerwaarde hebben is minder duidelijk. Overigens zijn er ook hier op KP mensen die ervaringen met deze burrs heben en ze duidelijk prefereren boven de Super Jolly burrs van Mazzer.

Ik zou denk ik eerder upgraden naar de Mazzer burrs dan naar TiN Italmill.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten