G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

doubleb
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 15:25

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor doubleb » za 04 sep 2021, 09:33

Inmiddels gebruik ik nu enkele dagen de G-iota die ik van Pti heb overgenomen. Eerste indrukken zijn positief. Goed, fluffy maalsel. Waar ik ook een positief verschil in smaak merk ten opzichte van mijn vorige maler.
Mijn espressopunt ligt met medium gebrande bonen zo rond de 0 op draaischijf. Had liever gezien dat, dat iets hoger lag. Vermoed dat ik met licht gebrande boontjes onder de 0 ga en dan moet ik zelf wat indicatoren gaan knutselen.
Lelit Bianca | Sculptor 078s | G-iota | Clever Dripper | Timemore C2

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor RoosW » za 23 okt 2021, 10:52

Ik heb ondertussen bij de leverancier in Belgie een (silver) exemplaar besteld met titanium maalschijven (SSP dreef mij de porijs net iets te veel op), iemand hier die ervaring heeft me hun leverings termijnen? Na betaling en bericht dat het in behandeling genomen was (97 op voorraad volgend hun site) na twee dagen nog geen (verzend) piep..? :mrgreen:

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » za 23 okt 2021, 11:10

Leverancier mailen en daar vragen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor RoosW » za 23 okt 2021, 11:17

Ik had al een contact poging gedaan omdat hun bestelformulier onduidelijk was, als je bezorgen koos, stond er nog steeds een afhaal adres in de bestelling, en naar België reizen heb ik geen puf in. Beantwoorden van klant vragen is ook geen prioriteit lijkt het, begin twijfels te krijgen, als ze bij problemen ook zo onresponsive zijn :oops:

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor RoosW » di 26 okt 2021, 15:30

Nog steeds geen reactie op mijn beide vragen, zelfs geen bevestiging van bericht ontvangen, wel de G-Iota binnen, en achteraf ook nog los de Mythos One clump breaker besteld, had ik meteen mee moeten bestellen natuurlijk :roll:
Waarom dat ding geen indicator heeft voor de afstelling is mij een raadsel, heel ehh bijzonder.
Morgen ga ik er wel mee aan de slag, ben nu moeizaam met een migraine aanval aan het worstelen, als ik die te laat herken (leek dit keer gewone hoofdpijn tot ik aura's zag en misselijk werd enige uren later) werkt helaas mijn medicatie niet, nu maar hopen dat het geen 3 daagse versie is :(

Later in de week mijn bevindingen en de vergelijking met mijn Sette Wi.
Ik vind nu alleen al dat plastic bekertje een crime, en mijn mooie metalen dosing cup past niet in de brede houder, flut. 43 euro voor een lelijke metalen versie (werkelijk, wie heeft dat ding ontworpen??) zoals nu op Homebarista.be te koop staat vind ik veel te veel. Daar moet ik nog maar eens een betere oplossing voor bedenken, zoals een 3d geprinte binnenring die met vleugels in de G-Iota houder past en binnenin een uitsparing heeft waar een metalen beker in past die je na gebruik ondersteboven in je portafilter kunt zetten.

Zoiets als dit dus:
Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » di 26 okt 2021, 15:36

Misschien maar even de migraine uitzieken. Alles lijkt misschien erger dan het is door de hoofdpijn.
Het plastic bekertje is prima, zeer stevig plastic en had je ook vantevoren kunnen weten. De maalgraad indicator kun je oplossen door je eigen herkenningspunt te creëren.

Sterkte met de hoofdpijn.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor RoosW » za 20 nov 2021, 11:14

Misschien maar even de migraine uitzieken. Alles lijkt misschien erger dan het is door de hoofdpijn.
Het plastic bekertje is prima, zeer stevig plastic en had je ook vantevoren kunnen weten. De maalgraad indicator kun je oplossen door je eigen herkenningspunt te creëren.

Sterkte met de hoofdpijn.
Ja, die migraine hielp niet mee om de zaken beter voor te stellen.
Ik ben ondertussen gewend aan mijn G-Iota, best een fijne machine, en doe nu 1 á 2x per week een 21 doses van 18gr koffie (3 bonen 7 bakjes elk) afwegen in 55ml zalfpotjes (ondoorzichtig, luchtdicht) gedurende een minuut of 6-7, het maakt de workflow wel heel comfortabel :)
Wel last (de Mythos klontbreker moet er nog in) van best wat statische kleef rond de uitstroom opening, al schijn je dat met een klein sproeiertje te kunnen voorkomen (hmm).
Ik heb het maar een gewoonte gemaakt om de blaasbalg vlak voor ie tegen de eind run aanzit een paar meppen te geven, voordat alle maalsel tot extra veel fines vermalen word. En dat lijkt te werken.
Ik heb een aluminium funnel gekocht en een uitsparing afgebroken met een tang waar de uitloop nu in valt. Verdient geen schoonheids prijs, werkt wel goed, heeft de meeste uitstoot (statisch) nu beperkt tot de uitloop trechter buitenkant.

Overigens kreeg ik een blikje (?) bonen bij de molen van de leverancier, vandaag dan toch maar eens nieuwsgierig geweest, open gemaakt en 18 gr in de molen geworpen, oef, haast geen crema, en de smaak is ehhh, vast een 'acquired taste' zeg maar, als je van Harsh en veel bitter tonen houd :mrgreen:

Nee, dan liever weer de Guatemala en de Brute Bonen waar ik naast een heel licht zuurtje mooie volle zoetige tonen proef naast de chocolade en hazelnoot.
Tja, dat lag natuurlijk voor de hand, geen idee hoe lang die arme bonen al in dat blik verscholen leven, maar tjonge, het lijkt een leuk gebaar, maar als dat je eerste kennismaking met je maling van de G-Iota word, is het geen 'doe de vlag uit' moment zeg maar.
Dat hadden ze beter kunnen laten, of een tegoedbon met korting oid van een goede verse brander erbij, gewoon een ideetje ;)

jorgen83
Berichten: 101
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 19:06

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor jorgen83 » ma 22 nov 2021, 10:56

FYI, de fabrikant van de G-Iota is bezig met een nieuw model op basis van 83mm maalschijven. Verder nog geen nieuws over de prijs of de planning, maar goed om te weten voor mensen hier.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » ma 22 nov 2021, 10:57

FYI, de fabrikant van de G-Iota is bezig met een nieuw model op basis van 83mm maalschijven. Verder nog geen nieuws over de prijs of de planning, maar goed om te weten voor mensen hier.
83mm! Nou laat maar komen! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor RoosW » ma 22 nov 2021, 11:08

Hoor ik nu mijn portefeuille kreunen?


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten