Mini Hopper (voor een Compak K3)

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Mini Hopper (voor een Compak K3)

Berichtdoor RoosW » vr 22 jan 2021, 11:46

Weet iemand waar ik een dergelijke mini hopper voor mijn K3 Compac, zoiets als dit: https://www.orphanespresso.com/OE-Short ... _5598.html kan vinden?
Heeft iemand er ervaring mee, of is er een nederlandse versie ergens te koop? Mag kunststof zijn voor wat betreft de hopper (niet het gewicht natuurlijk).
Het lijkt mij een prima manier om met een machine met doser toch single dose te malen, gewichtje er af, 18 gr bonen er in, gewichtje erop, doser na malen leeg trekken in t bakje.
Het oogt ook beter als een afgesneden flesje oid.

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Mini Hopper (voor een Compak K3)

Berichtdoor RoosW » vr 22 jan 2021, 11:57

Is er iemand op het forum met een 3D printer die deze https://www.myminifactory.com/object/3d ... nder-49508 zou kunnen uitprinten voor mij?
Kosten worden natuurlijk vergoed!!

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Mini Hopper (voor een Compak K3)

Berichtdoor Barista74 » vr 22 jan 2021, 12:16

Deze zou je kunnen gebruiken voor single dose. Gewichtje eruit laten en alleen de deksel gebruiken.

https://www.vanpommeren.nl/barista-acce ... -Zwart-58m
Afbeelding


Voor een kleinere hopper heb ik gewoon de zaag gebruikt. Of deze bestellen:
https://www.koffiecentrale.nl/apparatuu ... -hopper-xs
Afbeelding
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Mini Hopper (voor een Compak K3)

Berichtdoor RoosW » vr 22 jan 2021, 12:42

Het nadeel van die laatste hopper is de (echt slechte, vind ik dan) 'afsluiter' (plastic lip beneden aan die je er zo uittrekt), en de obstakels in het midden waar snel een boontje achter blijft hangen, ik weet het, om je vingers te beschermen, maar wat ik wil is 18 gr bonen in de hopper mikken en 18 gr gemalen koffie opvangen, één boontje dat niet meegaat en je gewicht aan koffie klopt niet meer.
De zaag erin lost die problemen niet op, voor single dose maalwerk is een trechter achtig iets (afsluitbaar bij voorkeur) eigenlijk voldoende, ook aan de onderkant afsluitbaar, zodat je je dosis bonen met hopper en al kan afwegen, zou een extra plus zijn, maar geen noodzaak.
Ik vind de hele hopper van de Compak eigenlijk een wat zielig ding als je naar de stevige kwaliteit van de rest van het apparaat kijkt, als er zoiets zou zijn, waaibomen plastic :lol:
Volgende maand maar eens kijken wat er zoal mijn pad kruist, eerst de Silvia bestelling afhandelen, en daar dan weer mee om leren gaan.

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Mini Hopper (voor een Compak K3)

Berichtdoor Barista74 » vr 22 jan 2021, 13:45

De doseerbeker kan je hier wel voor gebruiken. Gewichtje erin, afwegen, op de maler zetten, gewichtje eruit, deksel erop, malen maar.

De kleine hopper is idd onhandig hiervoor.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2

Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

manduca
Berichten: 868
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Mini Hopper (voor een Compak K3)

Berichtdoor manduca » vr 22 jan 2021, 14:20

Wat ik ook lang heb gedaan (bij mijn Mazzer, weet niet of het bij de k3 ook kan) is mijn tamper erin :).

Maar zoals elders al verteld: je kunt de boontjes gewoon in de shaft mikken en er elk passend potje bovenop zetten (ik gebruik een kruidvat vitaminen potje).
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk: Aeropress * Commandante C40

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Mini Hopper (voor een Compak K3)

Berichtdoor RoosW » vr 22 jan 2021, 14:25

Ah, dat is een idee, eens kijken wat ik nog aan potjes heb zwerven.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron