Solis Mignon Manuale vs Eureka Mignon Manuale

Gebruikersavatar
Vincenzio
Berichten: 10
Lid geworden op: za 27 feb 2021, 19:57
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Solis Mignon Manuale vs Eureka Mignon Manuale

Berichtdoor Vincenzio » ma 01 mar 2021, 10:27

Beste koffie kenners. Ik ben een absolute beginner en lees nu een paar weken mee op dit forum en zo al een en ander geleerd. Ik heb een eenvoudige maar imo mooie Delonghi 685 espresso machine. Ik gebruik momenteel gemalen koffie van Simon Lévelt en zou in de toekomst zelf thuis vers willen malen. Ik ben daarom op zoek naar een instapmaler.

Ik heb inmiddels begrepen dat de molen nog belangrijker is dan de koffiemachine zelf en heb mijn budget daarom meermaals opgeschaald van 100 naar 150, naar 200 en inmiddels ben ik er wel uit dat ik voor 300 een duurzame keuze kan maken.

Ik ben de enige koffie drinker in huis en weeg maalsel/bonen van tevoren af. Een timer heeft dan ook geen meerwaarde voor mij. Ik twijfel daarom tussen de Bezzera BB005 en de Mignon Manuale. De Mignon is standaard volledig zwart, maar nu zag ik ook een rvs/steel versie voorbij komen van Solis. Is dit exact dezelfde machine als de Eureka Mignon maar dan met Solis branding? Mijn voorkeur zou dan uit gaan naar deze Solis boven de Bezzera vanwege de looks, afmeting en power. Als ik nog iets over het hoofd zie hoor ik het ook graag. BVD! :)
Bijlagen
mignon_chrome_3-4_1_1.jpg

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Solis Mignon Manuale vs Eureka Mignon Manuale

Berichtdoor bvds » ma 01 mar 2021, 10:56

Ja Solis maakt geen malers. Dit is een omgelabelde Eureka.

Tip: koop de Eureka Specialita. Iets duurder maar meer waar voor je geld: grotere maalschijven, minder retentie en goed bruikbare digitale timers. Met de Specialita is er niet snel een reden om te upgraden.

En koop hem als Eureka, ook als je voor de uitgekleede versie zou gaan. Solis heeft geen goede naam, Eureka wel. Dus beter voor de restwaarde.