maler voor French Press

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

maler voor French Press

Berichtdoor we tigers » di 06 apr 2021, 20:54

Mijn zus belt me op met de woorden "onze maler is kapot en jij bent van de koffie. Welke maler moet ik kopen?"

Na wat doorvragen kwam er door dat er bijna alleen maar met de French press koffie wordt gezet en dat de maler die ter zielen in gegaan een Krups ding met messen was. Naar mijn idee is elke stap daar vandaan in de richting van maalschijven een enorme verbetering.

Ze zal schrikken van dure dingen dus ik probeer het een beetje redelijk low budget te houden, maar ik wil haar graag een rijtje kunnen aanraden. Mijn eerste gedachte gaat uit naar een Baratza Encore, maar ongetwijfeld is er nog een aantal dat te overwegen is. Volgens mij gaan er Douwe Egberts bonen doorheen en mijn zwager is een Amerikaan en zet volgens mij vooral in op kwantiteit, dus een grote uitgave is waarschijnlijk de moeite niet. Anders had ik waarschijnlijk al een Comandante of een Wilfa Uniform Swart aangeraden.

Maar goed, kom maar door met suggesties.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: maler voor French Press

Berichtdoor Keyser » di 06 apr 2021, 21:37

DE is gemalen te koop, geen molen meer nodig Zonder de koffie te verbeteren zie ik niet wat een molen zal verbeteren. Ik denk zelfs dat verse koffie gemalen met een mesjesmolen beter smaakt dan gemalen DE-koffie uit welke molen dan ook.

Encore en Wilfa Svart zijn volgens mij een beetje de instap molens. Dan heb je ook nog handmolens die voordeliger zijn dan de Comandante, maar dat moeten ze willen.

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: maler voor French Press

Berichtdoor Keyser » di 06 apr 2021, 21:45

Ik ken deze molen niet maar zou deze Eureka manuale wat zijn?

https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... source=app

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: maler voor French Press

Berichtdoor Pti » di 06 apr 2021, 23:59

Ik zou voor veilig gaan en toch richting svart of encore denken.

Mijn ervaring met de svart (ik heb er nu 3 in handen gehad) is dat ze allemaal wat onregelmatiger worden op de echt grove malingen. Iemand met meer encore ervaring kan misschien uitsluitsel geven over de beste keuze.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten