Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor bvds » di 25 mei 2021, 07:51

Die reviews spreken over hoge extracties en mooie filter koffies met de stock burrs...

Dat zijn toch gewoon Italmil 64 burrs of zit er naast? Die maalschijven vind ik namelijk niet zo indrukwekkend. Prima voor een shot espresso maar minder prima voor light roast en filter.

Of zijn de geplande stock burrs anders?

In ieder geval voor zo'n 1100 euro met SSP, PF houder, verzend, klaring en BTW een mooi pakketje. Op de accu keuze na geen revolutie qua techniek maar wel op prijs. Om er eentje aan te schaffen is wel een beetje lef nodig. We weten nog bar weinig over zaken als geluid, accu's, alignment etc. En wat al er techische problemen zijn? Maar goed, met de Niche en Lagoms is het ook goed gekomen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor fuel » di 25 mei 2021, 15:50

Mogelijk heb ik het lef en doe ik de 29ste de bestelling in combi met de Unimodal SSP burrs.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

B003
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor B003 » di 25 mei 2021, 16:11

Je kunt de order plaatsen en dan heb je gedurende de campaign nog de tijd om te annuleren.
Ik vermoed aan de afwerking te zien dat er nog wel details aan veranderd gaan worden. Zoals de powerknop verplaatsen en de regelknop netjes verzinken in de behuizing.

Maar dat zal ook kunnen betekenen dat het wel even gaat duren voor hij echt uitgebracht wordt. En dan moet je maar hopen dat hij in die tijd niet eigenlijk te duur wordt voor het betaalde bedrag door onderdelen die duurder zijn geworden.
Laatst gewijzigd door B003 op di 25 mei 2021, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor bvds » di 25 mei 2021, 18:36

Mogelijk heb ik het lef en doe ik de 29ste de bestelling in combi met de Unimodal SSP burrs.
Zou wel checken welke unimodal ze leveren!
SSP heeft naast de High Uniformity, de Brew en Multi-purpose. De Brew burr is de meest unimodale. De Multi-purpose is de nieuwere variant die je ook voor de Lagom en Giota kan kiezen. Deze produceert net zo weinig fines in het filter bereik als de Brew burr, maar iets meer in het espresso bereik (maar op zijn beurt wel weer minder dan de High Uniformity). Met de unimodale Brew burrs is het heel lastig om fijn genoeg te kunnen malen! Dat is de reden dat Lagom dus om die aanpassing verzocht heeft.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

B003
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor B003 » do 27 mei 2021, 17:32

Kijkend naar de afbeelding, zouden de maalschijven niet te veel speling hebben? De afstand tussen de 2 lagers is kleiner dan tussen de 2e lager en de maalschijven. Dat moet niet gaan slingeren natuurlijk.
KopiDeva.JPG

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor cremalover » vr 28 mei 2021, 14:27

Na de Niche kregen we onlangs de G-Iota erbij.
Vandaag zag ik deze maler. Nog niet op de markt, maar binnenkort geloof ik wel in de crowdfund fase.

Het ziet er best fancy uit. RVS, hout accenten, 64 mm platte schijven en werkend op een accu. Ik heb bij dat laatste wel wat vraagtekens.

https://www.kopiconcepts.com/deva
696E4085-CB1F-4E62-9534-AFF74D9B41A2.jpeg
Inspiratie kwam van een kolomboormachine.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor gilleko B. » za 29 mei 2021, 10:16

Jammer dat we alleen maar beauty shots zien en weinig techniek en details.
Deze twee laten wat zien van de exemplaren die ze testen:

https://www.instagram.com/josh.l.williams90/

https://www.instagram.com/p/COaFe7nhUOz/

https://www.instagram.com/ukespresso/

https://www.instagram.com/p/CPLJ-FQhpz8/
Iedereen is positief zo te lezen. Ik hoop dat ze hem ook nog filmen hoe de burrs toegankelijk zijn. En het type accu. Zou mooi zijn als dat "standaard" LiPo of Li-ion cellen zijn, zoals in die Mola molen die nooit uitgebracht is.
Staat wel een filmpje op waaruit blijkt dattie wel lang doet over een maling. Ziet er qua vormgeving mooi uit.

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor bobbee » ma 31 mei 2021, 14:27

Het ding staat op kickstarter. Maar ik mis een hoop info en demo filmpjes. Wel geouwehoer over hoe vreselijk precies meneer is in de racerij maar details over de maler in gebruik niet!
Niks te zien over detailed gebruik. Kan zomaar zijn dat het ding last heeft van statische elektriciteit, grove maalgraad verstelling, vast lopers etc. Als een product zo goed is als je zegt, laat hem goed in beeld...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor fransg » ma 31 mei 2021, 14:51

Het ding staat op kickstarter.
Ik zie het!

https://www.kickstarter.com/projects/ko ... ee-grinder

Wordt het wat? De tijd zal het leren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor RoosW » ma 31 mei 2021, 14:53

Het ding staat op kickstarter. Maar ik mis een hoop info en demo filmpjes. Wel geouwehoer over hoe vreselijk precies meneer is in de racerij maar details over de maler in gebruik niet!
Niks te zien over detailed gebruik. Kan zomaar zijn dat het ding last heeft van statische elektriciteit, grove maalgraad verstelling, vast lopers etc. Als een product zo goed is als je zegt, laat hem goed in beeld... Afbeelding
Ah, ik was dus niet paranoïde, dat vond ik namelijk ook al, heel weinig echte informatie..


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten

cron