Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor De B. Cormorant » zo 16 mei 2021, 23:15

Door de hoogte heb je wel de standaard en de funnel nodig als extra's voor een espresso, zal dus ook weer wat aantikken. Ook de plaats waar de bonen worden ingeladen lijkt me relatief klein. Ik twijfel toch of looks belangrijker waren dan functionaliteit bij het ontwerpen

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor gilleko B. » wo 19 mei 2021, 15:04

Die Etzmax is toch wel ideaal. Singledosing, maalschijven voor medium darkroast, maalschijven voor filterkoffie, makkelijk schoon te houden, makkelijk te bedienen, nauwelijks retentie en GBW. Heb het even niet, maar mijn koopklieren zijn weer eens van al datgene wat ik gelezen heb sterk opgezet.
Gerard Reve wilde een boek schrijven dat al het schrijven van boeken overbodig zou maken. Analoog denk ik dat dit wel de koffiemolen is. Ik kan geen nadeel ontdekken behalve de hoge prijs.





Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor fransg » do 20 mei 2021, 21:20

Die Etzmax is toch wel ideaal. Singledosing, maalschijven voor medium darkroast, maalschijven voor filterkoffie, makkelijk schoon te houden, makkelijk te bedienen, nauwelijks retentie en GBW. Heb het even niet, maar mijn koopklieren zijn weer eens van al datgene wat ik gelezen heb sterk opgezet.
Gerard Reve wilde een boek schrijven dat al het schrijven van boeken overbodig zou maken. Analoog denk ik dat dit wel de koffiemolen is. Ik kan geen nadeel ontdekken behalve de hoge prijs.

Afbeelding
Zo maken zij de burren:

https://www.instagram.com/p/CPGkrNsBLWZ/

De robot werkt 24/7 / 365
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor bobbee » do 20 mei 2021, 21:57

Etzinger heeft ook een manuele maler gemaakt zag ik! En een hendel voor de max om er manuele maler van te maken. //cloud.tapatalk.com/s/60a6bf0cabe ... 1-0001.mp4
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor fransg » do 20 mei 2021, 22:02

De link werkt niet bij mij maar op hun instagram staan beelden en video’s van beide nieuwe malers.
Bij de kleine handmaler schreven ze dat er ‘alles wat ze weten over koffiemalen’ in is verwerkt.

Ik heb gevraagd of de handmaler versie van de Max ook rechtsom kan draaien bv voor mensen in Australië.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor fransg » do 20 mei 2021, 22:05

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor fransg » do 20 mei 2021, 22:06

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor gilleko B. » do 20 mei 2021, 22:55

Frans, dank voor de info, dat wordt sparen, maar het is een buitengewone molen. Jij hebt een grote schare aan molens gebruikt, maar is dit nu van al die molens de heilige graal voor je espressomachine? Ik volg nu Christiaan Etzinger op instagram!






Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

Berichtdoor Keyser » vr 21 mei 2021, 08:20

Van die grote handmaler ben ik wel gecharmeerd. Alleen vraag ik mij wel af hoeveel ruimte dat vraagt omdat die hendel 360 graden rond moet. Dan moet de molen, vanaf de foto gezien, net zover van de muur als dat de machine diep is. Dat lijkt mij niet praktisch....

De kleine handmolen heeft weer een kleine hendel, wanneer ik dat met mijn Kinu en Commandante vergelijk. Waarbij ik de Kinu het meest fijn vind draaien. Ik vraag mij af of deze korte hendel fijn aanvoelt.

Zijn de Etzmax molens trouwens conisch?


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron