Weber Key

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Weber Key

Berichtdoor De B. Cormorant » vr 27 aug 2021, 20:59

We gaan nu wel wat off-topic maar ik ga ook even schuldig zijn. Gisteren mijn dealer gezien voor het onderhoud van mijn lever en tijdens het babbelen was hij vol lof over de Bentwood vertical 63 die hij nu ook verkoopt. Ik kende dat merk niet echt, kennelijk Zwitsers. Op home-barista heb ik een levendige discussie gevondendie niet echt eenduidig was.

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Weber Key

Berichtdoor ErikW » vr 27 aug 2021, 21:01

We kunnen ook gaan kwartetten!
Kies 4 malers elk.
Mag ik van jou van de conische de 63mm?
Nee, fout!
Dan wil ik van jou de platte 82mm....

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weber Key

Berichtdoor fransg » vr 27 aug 2021, 21:34

We gaan nu wel wat off-topic maar ik ga ook even schuldig zijn. Gisteren mijn dealer gezien voor het onderhoud van mijn lever en tijdens het babbelen was hij vol lof over de Bentwood vertical 63 die hij nu ook verkoopt. Ik kende dat merk niet echt, kennelijk Zwitsers. Op home-barista heb ik een levendige discussie gevondendie niet echt eenduidig was.
Ook nog nooit van gehoord, maar zo te zien een van de gevolgen van de EK43 hausse -- al die concurrenten die vergaderden van "kunnen wij niet ook zoiets maken?"

Op 23s zie je het portafilter zo wegglijden door het trillen: https://youtu.be/r1OUXzMCq_0?t=23
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weber Key

Berichtdoor fransg » vr 27 aug 2021, 21:38

We kunnen ook gaan kwartetten!
Kies 4 malers elk.
Er is heerlijk veel meer keuze dan zo'n 10 jaar terug. Best mogelijk dat we nu de beste jaren meemaken en dat het vanaf nu steeds wat minder wordt als verschillende fabrikanten merken dat het moeilijk is een incidentele succesvolle lancering uit te breiden naar een complete lijn die vele jaren lang mee kan doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Weber Key

Berichtdoor De B. Cormorant » vr 27 aug 2021, 21:46

We gaan nu wel wat off-topic maar ik ga ook even schuldig zijn. Gisteren mijn dealer gezien voor het onderhoud van mijn lever en tijdens het babbelen was hij vol lof over de Bentwood vertical 63 die hij nu ook verkoopt. Ik kende dat merk niet echt, kennelijk Zwitsers. Op home-barista heb ik een levendige discussie gevondendie niet echt eenduidig was.
Ook nog nooit van gehoord, maar zo te zien een van de gevolgen van de EK43 hausse -- al die concurrenten die vergaderden van "kunnen wij niet ook zoiets maken?"

Op 23s zie je het portafilter zo wegglijden door het trillen: https://youtu.be/r1OUXzMCq_0?t=23
Grappig, minder grappig is de prijs

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weber Key

Berichtdoor gilleko B. » ma 13 sep 2021, 16:11

Ja ik.heb er 3 maar de Mazzer heb ik weggegeven en die moet nog worden afgehaald. Als hij daar nog langer over doet dan hou ik um zelf. Staat boven ongebruikt op de Lundia planken temidden van mijn L.P.'s
Daarnaast de andere 2 waarbij die Etzmax mij iedere dag weer vrolijk maakt. Ik kan dus nog niet mee kwartetten. AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding




De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Weber Key

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 13 sep 2021, 16:15

Huh, men krijgt iets gratis maar men haalt niet af? In Nederland? Dat kan niet!

Sorry, Belgisch mopje

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weber Key

Berichtdoor fransg » ma 13 sep 2021, 16:28

Huh, men krijgt iets gratis maar men haalt niet af? In Nederland? Dat kan niet!

Sorry, Belgisch mopje
😀😀😀
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weber Key

Berichtdoor bobbee » ma 13 sep 2021, 17:25

Huh, men krijgt iets gratis maar men haalt niet af? In Nederland? Dat kan niet!

Sorry, Belgisch mopje
Afbeelding Zijn Belgen heel anders daarin?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Weber Key

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 13 sep 2021, 17:39

In het lijstje met vooroordelen over volkeren zijn Nederlanders zuiniger.
Ik heb vandaag al mogen uitleggen wat de vooroordelen zijn over Scandinaviërs bij ons aan een Zweedse
Ik doe het mezelf gelijk aan vandaag

Maar in bovenstaand geval met de malers zou het me verbazen dat we anders zijn


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten