Weber Key

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Weber Key

Berichtdoor fuel » ma 27 feb 2023, 17:55

Met welk toerental maal je? Draai zelf erg langzaam.
In al die tijd dat ik de Key gebruik zijn er totaal wel eens 4 of 5 kruimels uitgesprongen.
Met mijn methode van de reageerbuis onder kleine hoek leeg draaien werkt het perfect.
Ook al een paar keer gewoon bode de heleboel ineens erin gegooid => heel soms een kruimeltje verdwaald.
Ja maar dan werk je met het dekseltje? Tja ik weet nog niet of ik het een vooruitgang vind want nu moet ik steeds checken of alle boontje zijn meegegaan want ze blijven misschien door RDT soms plakken op de feeder. Boontje gaan wel mooi verdeeld de maler in.

De wiper heb ik verleden week gemonteerd maar na een week weer verwijderd. Nee dat ding heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Zonder een veel betere workflow.

Afbeelding
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Weber Key

Berichtdoor ErikW » ma 27 feb 2023, 18:09

Is bevochtiging bij jou nodig?
Gebruik ik nooit, alleen ontklonteren doen ik.
En dan automatische tampen natuurlijk. ;)

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Weber Key

Berichtdoor ErikW » do 19 okt 2023, 08:48

Er schijnt een versie-2 te komen (is al gekomen?).
Meer startpower, slimmer deksel op bonen invoer en bonentoevoersysteem.
Ik heb met mijn V1 totaal geen problemen dus ook geen behoefte aan de V2.
Heb uitgevonden om in een smal plastic reageerbuisvormige houder de bonen onder hele kleine hoek draaiend bijna een voor een toe te voeren en dan stottert of springt er niets uit.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weber Key

Berichtdoor bobbee » do 19 okt 2023, 09:37

Er schijnt een versie-2 te komen (is al gekomen?).
Meer startpower, slimmer deksel op bonen invoer en bonentoevoersysteem.
Ik heb met mijn V1 totaal geen problemen dus ook geen behoefte aan de V2.
Heb uitgevonden om in een smal plastic reageerbuisvormige houder de bonen onder hele kleine hoek draaiend bijna een voor een toe te voeren en dan stottert of springt er niets uit.
Het lijkt wel een Timemore of andere goedkope maler! Als een df64 of Timemore zulke eigenschappen heeft als deze zegt men, ja maar ja.....het is ook geen dure maler maar Chinese troep! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Weber Key

Berichtdoor ErikW » do 19 okt 2023, 10:02


Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Weber Key

Berichtdoor Ypuh » do 19 okt 2023, 10:20

Weer €500 bij de prijs op zeker?
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weber Key

Berichtdoor fransg » do 19 okt 2023, 10:32

Op YT was een van de reacties van een man die net een versie 1 had gekocht en nu fysiek pijn had van het zien van de aankondiging van versie 2 ;-)
Scherm­afbeelding 2023-10-19 om 10.34.41.png
dat hij het woord "literally" gebruikt wijst er wel op dat het een aansteller is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Weber Key

Berichtdoor Ypuh » do 19 okt 2023, 10:49

Op YT was een van de reacties van een man die net een versie 1 had gekocht en nu fysiek pijn had van het zien van de aankondiging van versie 2 ;-)

Scherm­afbeelding 2023-10-19 om 10.34.41.png

dat hij het woord "literally" gebruikt wijst er wel op dat het een aansteller is.
De pijn kan natuurlijk losstaan van de annoucement, er is nog geen bewezen verband. Op zich een leuke hypothese om op af te studeren of er een causaal verband is tussen de aankondinging van de Key 2 en ervaren pijn. Geldt dit ook voor mensen die geen Key hebben of bestellingen langer dan 1 week geleden en is de pijn die mensen ervaren heviger naarmate ze dichter bij de aankondiging hun bestelling geplaatst hebben? Wat is 'real' kun je ook nog definieren, en gaat het om emotionele of fysieke pijn? Hoe groot is deze pijn? Een speldenprikje, verloren portemonnee of geamputeerd been?

'Literally' vind ik wel een moeilijk woord om letterlijk goed uit te spreken.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weber Key

Berichtdoor bobbee » do 19 okt 2023, 10:58



Lekker bezig!

Sowieso is emotie een stoorzender die men kan uitschakelen. De ene keer moeilijker dan de andere keer.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weber Key

Berichtdoor fransg » do 19 okt 2023, 11:08

:lol:

Doet de overheid eigenlijk wel voldoende voor mensen die spijt hebben van een aanschaf?

Een parklementaire enquete is wel het minste.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron