Weber Key

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Weber Key

Berichtdoor fuel » do 15 jul 2021, 14:03

Tja meer het gevoel bij het merk denk ik. Ze maken echt mooie producten en de Weber EG1 had ik al wat langer op het oog maar vond dat ik die prijs voor een maler niet kon rechtvaardigen.
Zo hier nu 8:00 en weer aan de instant koffie om wakker te worden :D
Wanneer ik thuis kom liggen er weer mooie bonen klaar van Friedhats, Hoofdkwartier en the Barn.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weber Key

Berichtdoor gilleko B. » do 15 jul 2021, 15:06

Er zit ook een ingebouwde kwast in zag ik. Ben erg benieuwd welk effect die mega-grote schijven op het gewenste maalsel hebben.




ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Weber Key

Berichtdoor ErikW » vr 30 jul 2021, 22:20

Deze maler ook besteld.
Bigger is better bij malers.
Conisch en 83mm is een echte machine!
Het bedrijf heeft toch steeds prima producten geleverd.
De HG-one is me prima bevallen maar nu voor deze gekozen wegens de kleine footprint en omdat mijn vrouw deze ook zelf kan gebruiken.
Ik hoef alleen maar een portie bonen afgewogen te hebben klaar staan en de de maalstand door te geven.
Mijn vrouw kan dan met de Decent (hopelijk) en de Key geheel zelfstandig super espresso maken als ik zelf niet thuis ben.

Mijn opzet is zo:
klein oppervlak
voor de bijna-barista alles mogelijk
voor de niet-barista heel eenvoudig perfecte espresso

Hiervoor lijken me de Key icm met Decent en eventueel Cube Tamper ipv de Macap CPS tamper een prima setup.

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Weber Key

Berichtdoor De B. Cormorant » vr 30 jul 2021, 22:24

Deze maler ook besteld.
Bigger is better bij malers.
Conisch en 83mm is een echte machine!
Het bedrijf heeft toch steeds prima producten geleverd.
De HG-one is me prima bevallen maar nu voor deze gekozen wegens de kleine footprint en omdat mijn vrouw deze ook zelf kan gebruiken.
Ik hoef alleen maar een portie bonen afgewogen te hebben klaar staan en de de maalstand door te geven.
Mijn vrouw kan dan met de Decent (hopelijk) en de Key geheel zelfstandig super espresso maken als ik zelf niet thuis ben.

Mijn opzet is zo:
klein oppervlak
voor de bijna-barista alles mogelijk
voor de niet-barista heel eenvoudig perfecte espresso

Hiervoor lijken me de Key icm met Decent en eventueel Cube Tamper ipv de Macap CPS tamper een prima setup.
Proficiat, maar mss is dit een goed alternatief voor die compak cube https://youtu.be/gyGYE50Fgmg

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Weber Key

Berichtdoor bobbee » vr 30 jul 2021, 23:11

Bigger is better bij malers.
Dat is dus absoluut niet het geval. De 83mm conische schijven hebben laten zien dat ze niet zo geweldig goed zijn zowel voor espresso als filter. Het verbaasd mij ook een beetje dat LWW voor de schijven heeft gekozen. Misschien omdat veel mensen nog kicken op die grote conische schijven.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Weber Key

Berichtdoor fuel » za 31 jul 2021, 11:58

Bigger is better bij malers.
Dat is dus absoluut niet het geval. De 83mm conische schijven hebben laten zien dat ze niet zo geweldig goed zijn zowel voor espresso als filter. Het verbaasd mij ook een beetje dat LWW voor de schijven heeft gekozen. Misschien omdat veel mensen nog kicken op die grote conische schijven.
We gaan het zien maar ik ben altijd wel onder de indruk van deze schijven in de OptionO HSM. Geeft een prima espresso
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Weber Key

Berichtdoor ErikW » za 31 jul 2021, 23:29

Leuk alternatief voor de Cube!
Dank voor de tip.
Eerst de Macap CPS bekijken!
Mss kan Weber toch met recht wel 83mm conisch goed krijgen!?!?
Het is een firma met toch goed trackrecords.
Er zullen zeker ook conische mislukkelingen bestaan maar dat betekent niet dat het altijd mislukt!
Ik heb vergelijkingsmateriaal in huis en zal het tzt kunnen bekijken vanuit mijn ervaringen.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Weber Key

Berichtdoor bobbee » zo 01 aug 2021, 10:04

Leuk alternatief voor de Cube!
Dank voor de tip.
Eerst de Macap CPS bekijken!
Mss kan Weber toch met recht wel 83mm conisch goed krijgen!?!?
Het is een firma met toch goed trackrecords.
Er zullen zeker ook conische mislukkelingen bestaan maar dat betekent niet dat het altijd mislukt!
Ik heb vergelijkingsmateriaal in huis en zal het tzt kunnen bekijken vanuit mijn ervaringen.
Hun eigen 83mm hgone maler liet her en der te wensen over. Het zijn de conische schijven die dat doen, niet hun apparaat.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Weber Key

Berichtdoor bvds » zo 01 aug 2021, 10:45

Conische schijven hebben nu eenmaal speling en hoe groter de schijven hoe groter de impact hiervan. Naast de HG One heeft ook de Robur nogal eens last van inconsistentie. De Niche is met 63 mm een mooi compromis tussen klein en huge. Althans mijn inschatting, geen feit.

Los daarvan zal de Weber gewoon een goede maler worden. Voor medium tot donkere branding espresso althans. Voor lichte branding en filter verwacht ik er niet zo veel van.

Ik snap net als Bob niet zo goed de keuze voor deze schijven. Wellicht omdat ze niet de Kony schijven wilden gebruike vanwege het onderscheid met de Niche?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Weber Key

Berichtdoor fuel » za 14 aug 2021, 10:52

Nou net de laatste afronding gedaan (kleur, add-ons) en de Weber komt spoedig (dit jaar) deze kant op.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron