Bonenreservoir Mazzer Kony

godutch
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:25

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor godutch » za 15 mei 2021, 20:38

nou ja het is duidelijk dat ik bij de koop dacht dat het om een Kony ging, zie topic titel en als consument hebben we wel enige rechten
Het wordt interessant, in de titel staat Kony maar op de foto's is je duidelijk gemaakt dat je een Major koopt.

Er staat in beide gevallen dat je een Mazzer koopt en die krijg je ook.

Staat er straks KONY op de doos of MAJOR? En maak je 'm evengoed los als er MAJOR op staat?
volgens het consumentenrecht heb je gewoon recht op het product zoals het beschreven staat, dus niet alleen merk maar ook type, uitvoering en staat

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor fransg » za 15 mei 2021, 20:40

Houd ons op de hoogte van hoe het zich verder ontwikkelt!

Ik geloof best dat je volledig in je recht staat, maar om dan ook echt je zin te krijgen kan een gedoe zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor cremalover » za 15 mei 2021, 21:55

Dit doet me tegelijk aan twee bekende gezegdes denken. De eerste: "Als iets te goed lijkt om waar te zijn, dan is het meestal ook zo". En de tweede: "Je recht halen is niet te betalen."

Ik zou trouwens de tweedehands verkoopwaarde van een Kony op €600 (laag) tot €950 (hoog) inschatten, dus €800 is een beetje een gemiddelde tweedehands prijs. Maar als je voor die prijs een Major krijgt, die als Kony verkocht werd is de koopovereenkomst ontbinden waarschijnlijk de beste uitkomst.

P.S. Behalve als je van plan bent die Kony met enige regelmaat hard op de grond te laten vallen (kunnen ze tegen) of voor intensief horeca gebruik wilt gaan in zitten (kunnen ze tegen) is de Niche Zero voor in huis een veel betere keuze ;)
:evil:
Mazzer is goe.
De nieuwste Kony is een stuk stiller dan de oude.
En ze maken ze. nog steeds met een doser. :)

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor Keyser » za 15 mei 2021, 23:52

Wel grappige discussie, terwijl er ook eerst contact kan zijn met de verkoper. Mogelijk berust alles op een misverstand en komt het gewoon goed. Misschien verkeerde foto geupload en verkoopt hij de major en de kony? We weten het niet.

Even bellen, dan kan de verkoper alle onzekerheid weg nemen en kan je ter plekke altijd nog annuleren wanneer er toch een fout is gemaakt.

godutch
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:25

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor godutch » zo 16 mei 2021, 07:01

Wel grappige discussie, terwijl er ook eerst contact kan zijn met de verkoper. Mogelijk berust alles op een misverstand en komt het gewoon goed. Misschien verkeerde foto geupload en verkoopt hij de major en de kony? We weten het niet.

Even bellen, dan kan de verkoper alle onzekerheid weg nemen en kan je ter plekke altijd nog annuleren wanneer er toch een fout is gemaakt.
Ik wacht het gewoon af wat er geleverd gaat worden, wettelijk ben je als consument goed beschermd bij internet aankopen

godutch
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:25

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor godutch » zo 16 mei 2021, 07:07


Mazzer is goe.
De nieuwste Kony is een stuk stiller dan de oude.
En ze maken ze. nog steeds met een doser. :)
Ja maar die zag ik niet in de aanbieding. Conische malers schijnen ook meer speling te hebben bij de maling dus hopelijk hoef ik weinig te gaan rommelen en kan ik weer eens wat vaker wisselen van bonen

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor Marc O. » zo 16 mei 2021, 09:51

Het klopt dat je als consument goed beschermd bent en de nodige rechten hebt. Maar je hebt ook een plicht. Namelijk de onderzoeksplicht. Je kunt niet aanspraak maken op je rechten, maar je plichten zomaar wegwuiven.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor Pti » zo 16 mei 2021, 10:56


Mazzer is goe.
De nieuwste Kony is een stuk stiller dan de oude.
En ze maken ze. nog steeds met een doser. :)
Ja maar die zag ik niet in de aanbieding. Conische malers schijnen ook meer speling te hebben bij de maling dus hopelijk hoef ik weinig te gaan rommelen en kan ik weer eens wat vaker wisselen van bonen
Dat klopt, de sweet spot van de Kony is enorm groot. Je moet alleen wel bij maalgraad aanpassingen of bonen wissel bereid zijn een ruime 10gr weg te gooien voordat je echt verschil gaat merken. Ik vond dat zelf nooit zo'n bezwaar, maar in de tijd dat ik een Kony bezat was de Niche nog niet op de markt en waren de enige opties voor groot conisch van Compak of Mazzer...

godutch
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:25

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor godutch » zo 16 mei 2021, 11:09


Mazzer is goe.
De nieuwste Kony is een stuk stiller dan de oude.
En ze maken ze. nog steeds met een doser. :)
Ja maar die zag ik niet in de aanbieding. Conische malers schijnen ook meer speling te hebben bij de maling dus hopelijk hoef ik weinig te gaan rommelen en kan ik weer eens wat vaker wisselen van bonen
Dat klopt, de sweet spot van de Kony is enorm groot. Je moet alleen wel bij maalgraad aanpassingen of bonen wissel bereid zijn een ruime 10gr weg te gooien voordat je echt verschil gaat merken. Ik vond dat zelf nooit zo'n bezwaar, maar in de tijd dat ik een Kony bezat was de Niche nog niet op de markt en waren de enige opties voor groot conisch van Compak of Mazzer...
Ik had tot vrijdagavond nog niet van de Niche gehoord maar goed als de prijs van een Niche netto met invoerrechten ed. rond de 800 ligt dan heb ik toch liever een Mazzer Kony, die gaat bijna gegarandeerd de rest van mijn leven mee (en ik hoop nog heel oud te gaan worden) en lijkt een heel stuk sneller te werken dan een Niche

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor Keyser » zo 16 mei 2021, 12:24

Wel grappige discussie, terwijl er ook eerst contact kan zijn met de verkoper. Mogelijk berust alles op een misverstand en komt het gewoon goed. Misschien verkeerde foto geupload en verkoopt hij de major en de kony? We weten het niet.

Even bellen, dan kan de verkoper alle onzekerheid weg nemen en kan je ter plekke altijd nog annuleren wanneer er toch een fout is gemaakt.
Ik wacht het gewoon af wat er geleverd gaat worden, wettelijk ben je als consument goed beschermd bij internet aankopen
Tja, ik geloof eerder in beter voorkomen dan genezen. Scheelt twee mensen extra werk en gedoe. Blijven twee mensen blij. Hoeven twee mensen zich niet op hun rechten te beroepen. Wordt een bedrijf niet in een twijfel sfeer gegooid. En dat kan allemaal voorkomen worden door 1 e-mail of belletje. Beetje elkaar helpen toch?Afbeelding


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron