Etzmax

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Etzmax

Berichtdoor gilleko B. » za 05 jun 2021, 12:14

Ik weet niet of hier al een apart draadje van is gestart. Maar heb alleen verdeeld over het forum info gezien en gelezen in allerlei apart draadjes. Wel handig als, voor zover die er niet is, om info over deze maler in een separate topic te hebben. O.a. onderstaande review.


https://espressovivace.com/etz-max-grin ... um-review/

Met name het plastic onderdeel in het deel waar de maalschijfjes zitten. Ik neem aan dat dat wel goed zit, maar gevoelsmatig denk ik waarom niet een metalen.


Afbeelding



Laatst gewijzigd door gilleko B. op za 05 jun 2021, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Etzmax

Berichtdoor fransg » za 05 jun 2021, 12:33

het plastic onderdeel in het deel waar de maalschijfjes zitten. Ik neem aan dat dat wel goed zit, maar gevoelsmatig denk ik waarom niet een metalen.
Er bestaan zachte slappe metalen zoals lood en er zijn ook zeer harde en duurzame kunststoffen ontwikkeld voor allerlei zeer veeleisende toepassingen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Etzmax

Berichtdoor gilleko B. » za 05 jun 2021, 13:23

het plastic onderdeel in het deel waar de maalschijfjes zitten. Ik neem aan dat dat wel goed zit, maar gevoelsmatig denk ik waarom niet een metalen.
Er bestaan zachte slappe metalen zoals lood en er zijn ook zeer harde en duurzame kunststoffen ontwikkeld voor allerlei zeer veeleisende toepassingen.
Ik neem aan dat in de Etzmax aangewende kunststoffen tot de door jou genoemde categorie behoren.Afbeelding Weer een kleine horde weggenomen. Ik blijf dapper doorgaan om een zwakheid te ontdekken in deze molen, maar ieder in dat opzicht te behalen resultaat blijft iedere keer vruchteloos uit.

N.B. mijn vrouw weet nu van de wens voor een 2e molen. Ze vraagt nu welke is het en hoe duur istie? Daar geef ik deze fase nog geen antwoord op.

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Etzmax

Berichtdoor fransg » za 05 jun 2021, 13:31

N.B. mijn vrouw weet nu van de wens voor een 2e molen. Ze vraagt nu welke is het en hoe duur istie? Daar geef ik deze fase nog geen antwoord op.
Open en eerlijk maar wel met mate en zorgvuldig gespreid!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Etzmax

Berichtdoor gilleko B. » za 05 jun 2021, 13:48

N.B. mijn vrouw weet nu van de wens voor een 2e molen. Ze vraagt nu welke is het en hoe duur istie? Daar geef ik deze fase nog geen antwoord op.
Open en eerlijk maar wel met mate en zorgvuldig gespreid!
In dit soort zaken inderdaad altijd prudent faseren.AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Etzmax

Berichtdoor gilleko B. » zo 06 jun 2021, 10:43

http://kostverlorenvaart.blogspot.com/2 ... g.html?m=1


Dank hiervoor. Bijna alle nuttige filmpjes in deze blog te zien. In zijn algemeenheid, soms lees je dat een trager malen resulteert in een ander smaak, bijvoorbeeld door een lagere RPM. De Etzmax Light heeft een lagere opbrengst per sec. dan de Medium. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Medium W. Ik weet alleen niet, of er andere redenen zijn, naast de snellere maling en de duurzaamheid van de maalschijfjes, om te kiezen voor de Medium versie. Oh ja, de materialisering van de behuizing van de Medium lijkt mij ook mooier.

Die Christian lacht wel op een aparte manier. Ik heb het idee dat hij wel goed boert. Wat een prachtige maalmachines.

Afbeelding




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Etzmax

Berichtdoor fransg » zo 06 jun 2021, 10:55

Er is denk ik ook wel keuze in de vorm van de behuizing. Ik vond de 'huid' van de Etz die Van Pommeren uit de RAI mee mocht nemen eigenlijk wel mooier dan de mijne, maar VP kreeg eerste keuze aangezien zij een grotere partij zijn. Zij deden uiteindelijk bijna niets met het ding en hebben 'm later, als ik het wel heb, verpatst aan een klant.

Ja Etzinger is een groot bedrijf, sterk geautomatiseerd en de robots werken 24/7 door zonder ATV dagen zodat Christian en zijn gezin extra vrije dagen kunnen genieten op tal van prachtige locaties in de wereld. Hij zou gemakkelijk een figurant in een James Bond film kunnen zijn ;-)

Ze hebben geen Kickstarter nodig, zeg maar.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Etzmax

Berichtdoor gilleko B. » zo 06 jun 2021, 11:38

Er is denk ik ook wel keuze in de vorm van de behuizing. Ik vond de 'huid' van de Etz die Van Pommeren uit de RAI mee mocht nemen eigenlijk wel mooier dan de mijne, maar VP kreeg eerste keuze aangezien zij een grotere partij zijn. Zij deden uiteindelijk bijna niets met het ding en hebben 'm later, als ik het wel heb, verpatst aan een klant.

Ja Etzinger is een groot bedrijf, sterk geautomatiseerd en de robots werken 24/7 door zonder ATV dagen zodat Christian en zijn gezin extra vrije dagen kunnen genieten op tal van prachtige locaties in de wereld. Hij zou gemakkelijk een figurant in een James Bond film kunnen zijn ;-)

Ze hebben geen Kickstarter nodig, zeg maar.
Zijn 2 beste vrienden zijn 2 auto's. Dat heb ik ooit gezien op instagram. Ik zie mezelf er niet in rijden maar ook dat was imposantAfbeelding.

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Etzmax

Berichtdoor fransg » zo 06 jun 2021, 12:06

Zijn 2 beste vrienden zijn 2 auto's. Dat heb ik ooit gezien op instagram. Ik zie mezelf er niet in rijden maar ook dat was imposant.
Mooi. Ik ben ook erg voor vriendschap met apparaten. Een goed apparaat laat je nooit in de steek, is niet jaloers op andere apparaten, in de meeste gevallen kun je een apparaat ook gewoon "uit" zetten en een apparaat kan er ook goed mee omgaan als je deze "wegdoet" en "een ander neemt".
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Etzmax

Berichtdoor gilleko B. » zo 06 jun 2021, 12:09

Zijn 2 beste vrienden zijn 2 auto's. Dat heb ik ooit gezien op instagram. Ik zie mezelf er niet in rijden maar ook dat was imposant.
Mooi. Ik ben ook erg voor vriendschap met apparaten. Een goed apparaat laat je nooit in de steek, is niet jaloers op andere apparaten, in de meeste gevallen kun je een apparaat ook gewoon "uit" zetten en een apparaat kan er ook goed mee omgaan als je deze "wegdoet" en "een ander neemt".
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding



Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 29 gasten

cron