Eureka Atom Digital

Starred
Berichten: 222
Lid geworden op: za 15 aug 2020, 09:58

Eureka Atom Digital

Berichtdoor Starred » do 02 sep 2021, 08:03

Ik kwam de Digital versie van de Atom serie tegen. Ik begreep dat dit dezelfde grinder is als de Atom Speciallita, maar dan in een ander jasje. Sinds wanneer is deze verkrijgbaar?



Ik vind hem wel fraai in dit jasje, maar hij lijkt veel minder goed verkrijgbaar te zijn, ik zie hem met name in Duitse shops?
Bijlagen
664D819E-261C-4347-B373-00A3FF3C9021.jpeg
B1ED350D-8E6B-4C1B-BAFB-3E5D4DB4CF21.jpeg

Starred
Berichten: 222
Lid geworden op: za 15 aug 2020, 09:58

Re: Eureka Atom Digital

Berichtdoor Starred » do 02 sep 2021, 08:55

Hier nog wat meer info:

https://diecrema.de/b/eureka-atom-digital-test/

Die Eureka Atom Digital ist der jüngste Sprössling der Eureka Atom Espressomühlen Serie. Neben der „normalen“ Atom mit 60mm Mahlscheiben, gibt es die Eureka Atom Specialty 65mm/75mm und jetzt auch die Eureka Atom Digital jeweils mit 65mm, oder 75mm Mahlscheiben. Der Unterschied zwischen den Modellen Speciality und Digital ist die Bedieneinheit. Die Speciality verfügt über das bekannte Display der Standard Atom. Die neue Atom Digital ist mit dem aus der Mignon Serie bekannten OLED Display ausgestattet.

Het vreemde is dat ik de Atom Digital niet op de site van Eureka zie?

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Eureka Atom Digital

Berichtdoor fuel » do 02 sep 2021, 09:06

Volgens mij ook al weer bijna twee jaar beschikbaar. Heeft het nieuwe scherm zoals de XL. Het is net wat je mooier vind, heb ook de 75MM Atom gehad en nu de XL en zijn beide makkelijk in gebruik. Nu digitaal touchscreen, de andere met knopjes. Meer verschil is er niet. Vind persoonlijk de oude versie mooier.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5637
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Eureka Atom Digital

Berichtdoor gilleko B. » do 02 sep 2021, 09:27

Volgens mij ook al weer bijna twee jaar beschikbaar. Heeft het nieuwe scherm zoals de XL. Het is net wat je mooier vind, heb ook de 75MM Atom gehad en nu de XL en zijn beide makkelijk in gebruik. Nu digitaal touchscreen, de andere met knopjes. Meer verschil is er niet. Vind persoonlijk de oude versie mooier.
Hi Fuel, als jij een espresso maakt met een basis brew ratio van 1:2 , heb jij dan last van clump vorming in het maalsel bij die Eureka. Ik heb daar met mijn Olympus structureel last van. Ik ga binnenkort langs bij een vriend die de Atom 75 specialita heeft met dezelfde Mythos Tin coated schijven. Dit om te weten of het ofwel aan mijn workflow ligt, ofwel de aard van het Eureka beestje. Die 1:2 is wel van belang ivm de fijnheid van het maalsel. Ik heb nu bonen van Fascino, gebruik doorgaans bonen van het Hoofdkwartier met af en toe een uitstapje naar de Brandzaak, en Björn Aarts. Alle bonen clump vorming. Smaak espresso en kwaliteit bonen maalsel vind ik goed uit die Eureka, maar puck prep altijd via dosing cup en daarna clumps elimineren. (Bij de Etzmax nooit clumps).


Afbeelding



Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Eureka Atom Digital

Berichtdoor bobbee » do 02 sep 2021, 09:40

Volgens mij ook al weer bijna twee jaar beschikbaar. Heeft het nieuwe scherm zoals de XL. Het is net wat je mooier vind, heb ook de 75MM Atom gehad en nu de XL en zijn beide makkelijk in gebruik. Nu digitaal touchscreen, de andere met knopjes. Meer verschil is er niet. Vind persoonlijk de oude versie mooier.
Dus je hebt de atom75 weggedaan voor de XL?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Eureka Atom Digital

Berichtdoor fuel » do 02 sep 2021, 10:39

Volgens mij ook al weer bijna twee jaar beschikbaar. Heeft het nieuwe scherm zoals de XL. Het is net wat je mooier vind, heb ook de 75MM Atom gehad en nu de XL en zijn beide makkelijk in gebruik. Nu digitaal touchscreen, de andere met knopjes. Meer verschil is er niet. Vind persoonlijk de oude versie mooier.
Dus je hebt de atom75 weggedaan voor de XL?
Nee niet voor de XL. Nogmaals ik wissel nog wel eens van spullen :roll:
Atom 75MM heb ik toen volgens mij weg gedaan voor de Niche & EK43S. Maar Atom 75MM en XL zeer goede molens in gebruik maar ook kwa maalsel!
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Starred
Berichten: 222
Lid geworden op: za 15 aug 2020, 09:58

Re: Eureka Atom Digital

Berichtdoor Starred » do 02 sep 2021, 11:19

Zo, niet het minste spul :mrgreen:

Starred
Berichten: 222
Lid geworden op: za 15 aug 2020, 09:58

Re: Eureka Atom Digital

Berichtdoor Starred » do 02 sep 2021, 11:21

Weet iemand overigens waarom de Atom Digital niet op de Eureka site staat?
Of kijk ik er gewoon overheen :geek:

Pti
Berichten: 3260
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eureka Atom Digital

Berichtdoor Pti » do 02 sep 2021, 12:43

Ik heb soms wel eens het idee dat de digitale tak van Eureka zelf ook niet zo goed weet wat ze nu wel en niet fabriceren. Geen doen met al die model variaties van ze.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5637
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Eureka Atom Digital

Berichtdoor gilleko B. » do 02 sep 2021, 14:56

Volgens mij ook al weer bijna twee jaar beschikbaar. Heeft het nieuwe scherm zoals de XL. Het is net wat je mooier vind, heb ook de 75MM Atom gehad en nu de XL en zijn beide makkelijk in gebruik. Nu digitaal touchscreen, de andere met knopjes. Meer verschil is er niet. Vind persoonlijk de oude versie mooier.
Dus je hebt de atom75 weggedaan voor de XL?
Nee niet voor de XL. Nogmaals ik wissel nog wel eens van spullen :roll:
Atom 75MM heb ik toen volgens mij weg gedaan voor de Niche & EK43S. Maar Atom 75MM en XL zeer goede molens in gebruik maar ook kwa maalsel!
Dus geen clump vorming?

Afbeelding



Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten

cron