Opgelost: G-iota onbalans? --> nee die was er niet

MdB
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 22 nov 2021, 17:59

Opgelost: G-iota onbalans? --> nee die was er niet

Berichtdoor MdB » ma 29 nov 2021, 16:10

[youtube] https://youtu.be/O98d6LVlbvM[/youtube]

Edit: even om nog wat beter te vermelden dat het hier inderdaad ging om een optische “wiebel” wat niks zei over de kwaliteit van de maler. En om even te benadrukken ik ben heel goed geholpen door de verkoper (Freek van Frekko.nl). Hij heeft me eerst aan de telefoon een hoop geholpen en vervolgens ook nog bij hem in de studio om het probleem van zure espresso op te lossen. Top service dus

Originele bericht: Ik heb het idee dat mijn G-iota met de standaard italmil schijven niet goed in balans is. ik zie de draaiende schijf wiebelen met het blote oog en er is aan een kant van de maler een hoop maalsel te zien. de maler is nagenoeg nieuw (vorige week binnen gekregen) en ik heb er zelf niets aan gedaan. wilde niet meteen verder dingen los gaan halen en de test met een markeerstift doen maar eerst maar eens wat meningen vragen hier.

sinds vorige week in ieder geval bezig om te proberen goede espresso te zetten, dat is in ieder geval nog niet gelukt. In hoe verre dat door slecht uitgebalanceerde maal schijven kan komen weet ik niet maar het lijkt me in ieder geval niet optimaal…

Het lukt me overigens niet om het filmpje in de post te embedden met de [youtube] link functie…
Laatst gewijzigd door MdB op do 23 dec 2021, 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: G-iota onbalans?

Berichtdoor bobbee » ma 29 nov 2021, 16:31

Het blote oog is niet goed te vertrouwen met dit soort dingen. Waarom geen contact met leverancier gezocht voor hier te posten?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: G-iota onbalans?

Berichtdoor Pti » ma 29 nov 2021, 17:13

Het zijn geen al te beste schijven natuurlijk, maar dit is grotendeels optisch bedrog.

MdB
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 22 nov 2021, 17:59

Re: G-iota onbalans?

Berichtdoor MdB » ma 29 nov 2021, 17:28

Het blote oog is niet goed te vertrouwen met dit soort dingen. Waarom geen contact met leverancier gezocht voor hier te posten?
Heb ik tegelijk ook gedaan. Meteen ook goed geholpen met uitleg waar ik in de maler nog wat dingetjes aan kas passen. Maar was vooral ook benieuwd naar extra meningen van mensen hier

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: G-iota onbalans?

Berichtdoor bobbee » ma 29 nov 2021, 21:09

Het blote oog is niet goed te vertrouwen met dit soort dingen. Waarom geen contact met leverancier gezocht voor hier te posten?
Heb ik tegelijk ook gedaan. Meteen ook goed geholpen met uitleg waar ik in de maler nog wat dingetjes aan kas passen. Maar was vooral ook benieuwd naar extra meningen van mensen hier
Okido! Ik snap je maar let wel, zo'n bericht als deze kan onterecht ervoor zorgen dat twijfelende mensen niet overgaan tot aanschaf. Stel er is een probleem met specifiek jouw maler dan heeft de leverancier niet de kans gehad om het op te lossen en is dit bericht al rond gegaan. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Froika
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 06 jul 2020, 13:50
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: G-iota onbalans?

Berichtdoor Froika » zo 19 dec 2021, 12:51

Hi Freek van frekko hier!

MdB heeft contact met mij opgezocht en is deze week in de frekko studio langs geweest.
We hebben met de G-iota van MdB lekkere espresso's gezet, gelukkig was er niks mis met de G-iota (zoals in de edit vermeld)

Fijn dat MdB contact heeft opgezocht, hierdoor konden we het 'probleem' snel oplossen! :D
☕︎

FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: G-iota onbalans?

Berichtdoor bobbee » zo 19 dec 2021, 13:14

Hi Freek van frekko hier!

MdB heeft contact met mij opgezocht en is deze week in de frekko studio langs geweest.
We hebben met de G-iota van MdB lekkere espresso's gezet, gelukkig was er niks mis met de G-iota (zoals in de edit vermeld)

Fijn dat MdB contact heeft opgezocht, hierdoor konden we het 'probleem' snel oplossen! :D
Misschien moet MDB even de titel a anpassen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron