Hedone Honne grinder

Alabaster
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 10:20

Re: Hedone Honne grinder

Berichtdoor Alabaster » za 30 jul 2022, 22:29

Nu heb ik de Niche en is groot verschil tussen de malers.
Je bedoelt wat betreft geluid en statische dinges?
Superkop; Hedone Honne.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hedone Honne grinder

Berichtdoor bobbee » za 30 jul 2022, 22:48

Dat de Honne tijdens malen veel geluid produceert. En dat het maalsel blijft plakken aan de trechter waar het maalsel uitkomt.

De Niche is daarmee vergeleken stil en heeft veel minder last van de statische lading die zorgt dat het maalsel uit de uitloop blijft plakken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 321
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Hedone Honne grinder

Berichtdoor robinfcb » ma 15 mei 2023, 17:49

Na het overwegen van de Timemore Sculptor 78s ben ik uiteindelijk een andere weg ingeslagen en ben ik voor een tweedehands Hedone Honne gegaan. Het is een model uit 2019, maar eind 2022 aangepast met alle updates van het huidige model, een nieuwe riem, en de anti-retentie modus. Met de anti-retentie modus draait de motor bij het uitzetten kort in de tegengestelde richting.

Ik heb nu dezelfde setup als Alabaster :mrgreen:
Bijlagen
20230515_171353.jpg
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hedone Honne grinder

Berichtdoor fransg » ma 15 mei 2023, 17:53

Wat een slimme vangst!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Hedone Honne grinder

Berichtdoor bvds » ma 15 mei 2023, 18:20

en je hebt wel een mooi hybride maalwerk met een eigen karakter. voor wat betreft smaak hoog aangeschreven. leuk hoor. hoe is de loop? de v1 trilde en resoneerde flink...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Hedone Honne grinder

Berichtdoor Ypuh » za 29 jul 2023, 09:44



Wat ziet dat ding er gaaf uit. Past ook mooi in je opstelling.

Heb je de Niche er voor weggedaan?
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hedone Honne grinder

Berichtdoor fransg » za 29 jul 2023, 09:57



Wat ziet dat ding er gaaf uit. Past ook mooi in je opstelling.

Heb je de Niche er voor weggedaan?
Dank!

Nee de Niche is essentieel voor als ik een paar dagen onderweg ben, makkelijk in een hotel- of logeerkamer op te stellen naast de Mypressi's zodat ik gewoon kan blijven leven ook als ik niet thuis bij mijn Londiniums ben ;-)

Ook heb ik de Niche nu in de maal-afstelling voor de Vectis staan, dan hoef ik niks te verstellen als ik switch tussen LR24 en Vectis.

De GRRR/R120 blijft ook, dat is een monumentaal ding door Tije herbouwd, prachtig object en ik maal de bonen ermee na elke branding tbv de Tonino meting.

De Etzinger blijft ook, super makkelijk als ik niet wil single dosen. Ook zou ik die als ik 'm wegdeed voor bijna niks weg moeten doen omdat ik 'm ook maar heb gekregen, alleen dan gaat de volgende die heel snel toehapt 'm gewoon voor een fors bedrag verpatsen tuurlijk ;-)

De Honne met de hybride maaldingesen ben ik nog aan het ontdekken maar smaakt al prima (gisteren twijfelde ik wel even maar dat kwam denk ik doordat ik net sterke gemberwortel-thee had gezet en gedronken, dat was niet handig voor de smaakpapillen) en het is ook gewoon een heel mooi ding. En net geen kamper-kermis-souvenir zoals sommige van die bling bling dingen in die sector.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hedone Honne grinder

Berichtdoor fransg » za 29 jul 2023, 10:18

Dat de Honne tijdens malen veel geluid produceert. En dat het maalsel blijft plakken aan de trechter waar het maalsel uitkomt.
Het geluid hindert me niet, klinkt niet alsof de machine in nood is. Het plakmaalsel tik ik nu los met het mooie gele hamertje dat ik al had voor de GRRR maler. Doordat het luchtige maalsel hoog opgetast zit valt er nog weleens een halve gram af tijdens het wegnemen van het portafilter maar dat kan ik dan terugscheppen.
De Niche is daarmee vergeleken stil en heeft veel minder last van de statische lading die zorgt dat het maalsel uit de uitloop blijft plakken.
Dat is zeker waar. En kleiner en veel lichter dus makkelijk mee te nemen als je een paar uur van huis bent en toch koffie wil kunnen malen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hedone Honne grinder

Berichtdoor bobbee » za 29 jul 2023, 12:12

Leuk dat je hem binnen hebt Frans, veel plezier ermee!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hedone Honne grinder

Berichtdoor bobbee » za 29 jul 2023, 12:31

De Etzinger blijft ook, super makkelijk als ik niet wil single dosen. Ook zou ik die als ik 'm wegdeed voor bijna niks weg moeten doen omdat ik 'm ook maar heb gekregen, alleen dan gaat de volgende die heel snel toehapt 'm gewoon voor een fors bedrag verpatsen tuurlijk ;-)
Ik zou hem houden en in overleg teruggeven als ik hem niet meer zou willen gebruiken. Ik denk vaak oplossings gericht om ruimte creëeren waar nodig. Afbeelding Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron