Verwijderen reservoir Compak K6

Randy
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 31 okt 2022, 12:31

Verwijderen reservoir Compak K6

Berichtdoor Randy » do 12 jan 2023, 20:44

Vraagje, ik heb zojuist een Compak K6 voor een kennis gekocht. Nu zit er een groot reservoir op de maler waar de gemalen koffie in valt. De machine wordt gebruikt als single dose maler. Ik heb wat foto's van K6 malers gezien waar het reservoir is verwijderd en vervangen door een klein pijpje zodat de koffie direct in de portafilter valt. Is zo een aanpassing moeilijk te realiseren? Heel eerlijk, ik ben niet erg handig. Is er wellicht een forumlid die zo een aanpassing uiteraard tegen betaling kan maken?

Ben70
Berichten: 763
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Verwijderen reservoir Compak K6

Berichtdoor Ben70 » vr 13 jan 2023, 02:58

Vraagje, ik heb zojuist een Compak K6 voor een kennis gekocht. Nu zit er een groot reservoir op de maler waar de gemalen koffie in valt. De machine wordt gebruikt als single dose maler. Ik heb wat foto's van K6 malers gezien waar het reservoir is verwijderd en vervangen door een klein pijpje zodat de koffie direct in de portafilter valt. Is zo een aanpassing moeilijk te realiseren? Heel eerlijk, ik ben niet erg handig. Is er wellicht een forumlid die zo een aanpassing uiteraard tegen betaling kan maken?
hallo Randy bedoel je zoiets?https://nl.aliexpress.com/item/10050050 ... 0yDje9ARRI
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Randy
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 31 okt 2022, 12:31

Re: Verwijderen reservoir Compak K6

Berichtdoor Randy » vr 13 jan 2023, 05:12

Dank voor je reactie Ben. Het gaat om het reservoir na de maling.

Afbeelding

Ben70
Berichten: 763
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Verwijderen reservoir Compak K6

Berichtdoor Ben70 » vr 13 jan 2023, 05:51

Dank voor je reactie Ben. Het gaat om het reservoir na de maling.

Afbeelding
okay de buffer Kamer ik begrijp wat je bedoelt
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Verwijderen reservoir Compak K6

Berichtdoor Pti » vr 13 jan 2023, 07:58

Die oude K6 is volgens mij nooit als grind on demand gemaakt, dus een kant en klaar setje om de doser te vervangen zul je niet snel vinden.

Randy
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 31 okt 2022, 12:31

Re: Verwijderen reservoir Compak K6

Berichtdoor Randy » vr 13 jan 2023, 08:06

Die oude K6 is volgens mij nooit als grind on demand gemaakt, dus een kant en klaar setje om de doser te vervangen zul je niet snel vinden.
Klopt er bestaat geen standaard setje.. veel mensen hebben zelf wat gefabriceerd, van een halve plastic fles (wat mij de makkelijkste oplossing lijkt) tot 3D geprinte onderdelen. Hoop dat iemand op het forum dit ooit heeft gedaan en wellicht nog eens wil doen :) Of een handig persoon die het leuk vind.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron