Timemore Sculptor 064 en 078

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

Berichtdoor fransg » do 15 feb 2024, 09:34

Fraai vormgegeven!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

Berichtdoor mr Blanc » do 15 feb 2024, 10:24

Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om een beginnetje te maken met een portafilter houder. Door werk was even een tijd afwezig op het forum. De eerste test is al redelijk, maar de filterdrager zit er iets te dicht op, waardoor de hoop koffie te dicht op de 'shute' komt en alle kanten op blaast. Kijken wat er gebeurt als ik een iets lagere maak. Anders is het een kwestie van halverwege pauzeren en even een tik geven.
Ziet er fraai uit idd! Al moet ik zeggen dat de cup ook prima werkt hier. Hoe zit het in jouw ontwerp met het er weer uithalen van de portafilter? blijft de standaard dan staan?
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

Berichtdoor mr Blanc » do 15 feb 2024, 10:26


Afbeelding

Ook ik heb hem aangeschaft en het is echt een mooie kwaliteit. Echter bij mij staat het puntje zo'n 1 a 2mm van de draaiknop af...als je dus gewoon rechtop staat kan je nog steeds niet echt goed aflezen. Heb de maker gemaild, had jij dat ook Marco?
Ik heb een vervangende, het verschil is niet groot moet ik zeggen. Maar dus eentje over. Voor een 10tje mag die weg incl verzending (ophalen mag natuurlijk ook, Capelle ad IJssel)
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

Berichtdoor bobbee » do 15 feb 2024, 10:40

Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om een beginnetje te maken met een portafilter houder. Door werk was even een tijd afwezig op het forum. De eerste test is al redelijk, maar de filterdrager zit er iets te dicht op, waardoor de hoop koffie te dicht op de 'shute' komt en alle kanten op blaast. Kijken wat er gebeurt als ik een iets lagere maak. Anders is het een kwestie van halverwege pauzeren en even een tik geven.
Mooi gedaan!

Welk programma gebruik jij voor het ontwerpen? Of heb je een tip voor software om mee te beginnen?
We hebben een 3D printer staan maar wordt te weinig gebruikt door mijn zoon dus ik wil het gaan proberen. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Mischa123
Berichten: 33
Lid geworden op: za 14 aug 2021, 21:12
Locatie: Delft

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

Berichtdoor Mischa123 » do 15 feb 2024, 11:12

Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om een beginnetje te maken met een portafilter houder. Door werk was even een tijd afwezig op het forum. De eerste test is al redelijk, maar de filterdrager zit er iets te dicht op, waardoor de hoop koffie te dicht op de 'shute' komt en alle kanten op blaast. Kijken wat er gebeurt als ik een iets lagere maak. Anders is het een kwestie van halverwege pauzeren en even een tik geven.
Ziet er fraai uit idd! Al moet ik zeggen dat de cup ook prima werkt hier. Hoe zit het in jouw ontwerp met het er weer uithalen van de portafilter? blijft de standaard dan staan?
Yes! De standaard heeft een magneetje onderin die hem op z'n plek houdt. Je schuift dan zo je portafilter met dosing ring er in. Zou moeten werken met elke standaard 58mm portafilters (naked of tweekops). Gebruik nu zelf ook nog het bekertje, maar heb zojuist een revisie geprint die ik vanavond ga testen. Misschien dat die hem kan vervangen!
Rancilio Silvia PID - Sculptor 078S - DF64

Mischa123
Berichten: 33
Lid geworden op: za 14 aug 2021, 21:12
Locatie: Delft

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

Berichtdoor Mischa123 » do 15 feb 2024, 11:20

Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om een beginnetje te maken met een portafilter houder. Door werk was even een tijd afwezig op het forum. De eerste test is al redelijk, maar de filterdrager zit er iets te dicht op, waardoor de hoop koffie te dicht op de 'shute' komt en alle kanten op blaast. Kijken wat er gebeurt als ik een iets lagere maak. Anders is het een kwestie van halverwege pauzeren en even een tik geven.
Mooi gedaan!

Welk programma gebruik jij voor het ontwerpen? Of heb je een tip voor software om mee te beginnen?
We hebben een 3D printer staan maar wordt te weinig gebruikt door mijn zoon dus ik wil het gaan proberen. Afbeelding

Ik gebruik zelf Autodesk Fusion 360. Dit is echt mijn favoriete programma voor 3D ontwerpen. Ik heb een licentie via werk, maar je kan je aanmelden voor een gratis hobby licentie, dus perfect om het een beetje te leren en thuis wat dingen te 3D printen. Hier kan je daar meer over vinden: https://www.autodesk.com/products/fusion-360/personal . Ik had eerst een hobby licentie en volgens mij was het een kwestie van een formulier invullen en een aantal dagen wachten tot goedkeuring.

Verder heb je nog gratis progamma's als FreeCAD, maar die vind ik een beetje achterhaalt qua user-interface.

Er zijn veel tutorials op youtube te vinden over 3D ontwerpen met Fusion. Die zijn super om te beginnen en zo kan je heel snel al je eigen ontwerpen gaan printen! :D
Rancilio Silvia PID - Sculptor 078S - DF64

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

Berichtdoor FrancisPavoni » do 15 feb 2024, 11:40

+1 voor Fusion360. Een erg fijn programma voor zowel 3D als CNC ontwerpen.
Een instapversie is Tinkercad.

Mischa123
Berichten: 33
Lid geworden op: za 14 aug 2021, 21:12
Locatie: Delft

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

Berichtdoor Mischa123 » vr 16 feb 2024, 10:57

Gisteravond nog de nieuwe versie geprobeerd. Zoals je ziet komt het maar nauw haha. Workflow is wel erg prettig, maar een hogere dosing ring zou het ideaal maken. De koffie stapelt zich nu zo hoog op...
Bijlagen
IMG20240215173447.jpg
Rancilio Silvia PID - Sculptor 078S - DF64

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

Berichtdoor FrancisPavoni » ma 26 feb 2024, 19:01

Ze zijn tijdelijk in de aanbieding bij Timemore...
699 incl shipping

https://global.timemore.com/nl/collecti ... 1705626671

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

Berichtdoor robinfcb » ma 26 feb 2024, 21:02

Ze zijn tijdelijk in de aanbieding bij Timemore...
699 incl shipping

https://global.timemore.com/nl/collecti ... 1705626671
Das gewoon de reguliere prijs. Ze gaan nu eindelijk in "pre sale" (na afloop van de Kickstarter sales). Je krijgt 10 dollar korting als je hem in "pre sale" koopt.
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron