Fiorenzato Allground Home koffiemolen

PascalM
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 jan 2023, 12:16

Fiorenzato Allground Home koffiemolen

Berichtdoor PascalM » ma 20 feb 2023, 19:14

Hoi, heeft iemand ervaring met de Fiorenzato Allground Home koffiemolen, en kan er meer over vertellen. Ik ben op zoek naar een goede molen die espresso maling kan doen als chemex/filter koffie making.

Grt, Pascal

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 416
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Fiorenzato Allground Home koffiemolen

Berichtdoor Barista74 » ma 20 feb 2023, 19:37

Ik ken hem niet. Maar mijn ervaring is wel dat één molen voor chemex (filter) en espresso niet echt handig is. Beter om een aparte (hand)molen te gebruiken voor filter.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

PascalM
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 jan 2023, 12:16

Re: Fiorenzato Allground Home koffiemolen

Berichtdoor PascalM » ma 20 feb 2023, 21:33

Dat had ik ook begrepen en wilde de Niche zero voor espresso al aanschaffen en was aan het kijken voor een goede maler voor de chemex en filterkoffie. En kwam deze tegen. Volgens koffiepoort koffie zou deze beiden zeer goed aan moeten kunnen. Ik hoop eigenlijk of hier medeforum leden zijn die de maler hebben of kennen.

Suggesties voor een goede molen voor Chemex en filterkoffie is natuurlijk altijd welkom. Mag ook een handmolen zijn.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Fiorenzato Allground Home koffiemolen

Berichtdoor bobbee » ma 20 feb 2023, 21:44

Comandante is de handmaler voor filter. Al met al valt of staat een koffie door de goede koffie die men gebruikt. Met een Niche kan men ook echt sublieme filterkoffie brouwen!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

PascalM
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 jan 2023, 12:16

Re: Fiorenzato Allground Home koffiemolen

Berichtdoor PascalM » ma 20 feb 2023, 22:09

Comandante is de handmaler voor filter. Al met al valt of staat een koffie door de goede koffie die men gebruikt. Met een Niche kan men ook echt sublieme filterkoffie brouwen!
Dank je voor de feedback. Welke comandante is aan te raden?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Fiorenzato Allground Home koffiemolen

Berichtdoor bobbee » ma 20 feb 2023, 22:35

Er is er maar 1.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

PascalM
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 jan 2023, 12:16

Re: Fiorenzato Allground Home koffiemolen

Berichtdoor PascalM » ma 20 feb 2023, 22:53

Er is er maar 1.
Tnx, ik zag het net staan. Ik ga zo eens kijken waar ik deze kan bestellen.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Fiorenzato Allground Home koffiemolen

Berichtdoor bvds » di 21 feb 2023, 07:12

een maler voor twee toepassingen werkt enkel met een dedicated single dose maler die ook nog eens multi-purpose maalschijven heeft.

de Fiorenzato heeft hiervoor teveel retentie.

gewoon een separate espresso en filter maler kopen. voor filter is de Comandante een uitstekende tip. als je niet met de hand wil malen dan is de Fellow Ode een idee. wel wachten op de v2!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 416
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Fiorenzato Allground Home koffiemolen

Berichtdoor Barista74 » di 21 feb 2023, 07:26

Probleem bij een maler voor filter én espresso is dat je bij espresso de maler precies goed moet hebben staan, dat redt je niet door even de molen terug te zetten op de oude stand.

Deze maler ziet er wel heel mooi uit. Als je hem maar voor een setting gebruikt, lijkt het me een prima molen.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2

Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

PascalM
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 jan 2023, 12:16

Re: Fiorenzato Allground Home koffiemolen

Berichtdoor PascalM » di 21 feb 2023, 21:52

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de Comandante besteld en komt morgen binnen. Voor espresso zal het waarschijnlijk de Niche zero worden.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten

cron