Niche Duo - 83mm flat burrs

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Niche Duo - 83mm flat burrs

Berichtdoor omeCo » ma 03 apr 2023, 21:34

Het ziet eruit alsof hij veegt ivm het verwisselen van de schijven maar niet voor het malen toch?

Ik vind het sowieso rare filmpjes voor een first look video. Kijk, je hebt die hele gelikte video's waarin je niks wijzer wordt maar dit is dan weer bijna het andere uiterste. Hoe zou zo'n Niche bij deze kerel terechtkomen? Is hij familie ofzo?
Het is een man met drie hobby’s waarvan koffie er één is. Hij heeft 313 abonnees op zijn kanaal waar hij de laatste tijd vooral filmpjes over zijn asc evo leva plaatst.

Bijzonder.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13283
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Niche Duo - 83mm flat burrs

Berichtdoor bobbee » ma 03 apr 2023, 21:39

Op zijn blote voetjes ook.

En bij de unboxing van de Niche Zero snijdt hij in zijn vinger, verdwijnt uit beeld, komt terug met verband om zijn vinger en opent de doos. Dat was het.

Heel apart.

https://youtu.be/0G_390JiF2g
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Niche Duo - 83mm flat burrs

Berichtdoor omeCo » ma 03 apr 2023, 21:46

Jake doet ook insta.

Afbeelding

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Niche Duo - 83mm flat burrs

Berichtdoor omeCo » ma 03 apr 2023, 21:49

Wat is dit?! Hij heeft de duo al 6 maanden in huis om te testen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13283
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Niche Duo - 83mm flat burrs

Berichtdoor bobbee » ma 03 apr 2023, 21:55

Is toch vreemd. 88 volgers...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Niche Duo - 83mm flat burrs

Berichtdoor robinfcb » ma 03 apr 2023, 23:15

Op zijn blote voetjes ook.

En bij de unboxing van de Niche Zero snijdt hij in zijn vinger, verdwijnt uit beeld, komt terug met verband om zijn vinger en opent de doos. Dat was het.

Heel apart.

https://youtu.be/0G_390JiF2g
Hahaha, meest bizarre koffiefilmpje dat ik heb gezien.
Ik denk eerlijk gezegd dat het nep is, want als je per frame bekijkt zie je dat z'n vinger nieteens in de buurt is. En opeens al dat bloed over het karton is ook een beetje fake. Waarschijnlijk bedoeld om mensen het filmpje te laten doorsturen of comments te krijgen zodat het filmpje viral gaat. Het werkt ;-)
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Niche Duo - 83mm flat burrs

Berichtdoor omeCo » vr 07 apr 2023, 23:28

Filmpje van the real sprometheus (unbox & first impression).


https://youtu.be/ZWnt1lUgIfY

De B. Cormorant
Berichten: 544
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Niche Duo - 83mm flat burrs

Berichtdoor De B. Cormorant » za 08 apr 2023, 05:01


De 78S is inclusief btw en verzending 464. Ik weet het wel 8-) .
Ben je zeker ivm de btw? Ik zie in hun FAQ import taxes and shipment, dius verzending en inklaring maar van btw zwijgen ze. Lijkt me ook niet vanzelfsprekend want de btw verschilt van land tot land. Ik zal dit ook even in de thread vd Timemore zetten zodat zij die intekenen dat kunnen navragen bij Timemore op hun Kickstarter

EDIT kennelijk heeft men in de comments gezegd dat het zij de btw betalen. Heel sterk van Timemore

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Niche Duo - 83mm flat burrs

Berichtdoor bvds » zo 11 jun 2023, 12:02

Zag net dat de Niche Duo nu ook met single burrset te krijgen is en dat ze die dubbele BTW eindelijk afgeschaft hebben.

De Duo met Mazzer Major burrs komt dan op 549 GBP ex verzend en BTW uit. Dus pakweg 850 euro.

Zo bezien is het toch wel weer een mooi aanbod. De DF83 is pakweg 100 euro goedkoper maar heeft minder fraaie burrs, een minder goede work flow en hoog toerenral (1400 rpm = veel fines). De Duo draait ca 500 rpm dus dat is voor espresso prima. De Sculptor 078S is ook scherp geprijsd en heef bovendien een variabel toerental, maar dat laatste is gezien de ca 500 rpm van de Niche geen echt voordeel te noemen. En hoe is de workflow?

Ondanks de 130W motor schijnt de Duo sterk zat te zijn. Zag een filmpje waar ze zonder stalling groene boontjes maalden. En gewoon hele dose erin gedumpt zonder voordraaien of langzaam vullen. De motor zou een brushless (twijfel of dat klopt, iemand?) DC motor zijn met gearbox. Als ik het goed begrijp is Wattage dan veel minder relevant dan bij AC.

Tel daar de eenvoud en bouwkwaliteit bij op (wat er niet op zit kan ook niet stuk) en ik denk dat de Niche Duo toch weer een succes gaat worden ;)
Laatst gewijzigd door bvds op zo 11 jun 2023, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Niche Duo - 83mm flat burrs

Berichtdoor fuel » zo 11 jun 2023, 19:10

Ja dat denk ik ook bvds. Nog steeds een hoop geld maar voor wat je krijgt denk ik zeker zijn geld waard.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron