Eureka Atom maler 60 blokkeert

1
Beste koffieliefhebbers,

Mijn Eureka Atom 60 maler loopt heel regelmatig vast. Hij is wel aan maar wil dan niet starten met malen. Eerst nadat ik de stroom uit en aanschakel gaat ie vaak weer aan de slag. Ook een duwtje tegen de maalkop lost het probleem meestal op. Wat is jullie verklaring voor dit euvel? En kan je dit zelf oplossen? Ik heb m al vaak schoongemaakt en dat lost niks op. Dank voor het meedenken.
ACS Ambiente Vesuvius | Eureka Atom 60
Back-up: Isomac Millenium| Demoka M203
Travel: Nespresso Pixi ;-)

Re: Eureka Atom maler 60 blokkeert

2
De 450 Watt motor moet letterlijk en figuurlijk overal gehakt van maken met 60mm schijven. Hier is iets anders aan de hand, waarschijnlijk met je motor. Even naar de dealer of naar de machtige HanR.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

5
Heb je hem al eens goed schoon gemaakt?
Die van mij loopt ongeveer 1x per jaar vast.
Dan maak ik hem open, de schijven los en schoon, en ook onderin maak ik hem schoon.
Daarna werk’ie weer als een tierelier.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

6
Dank voor alle suggesties.

Ik heb de molen zeker regelmatig schoongemaakt, maar zal dat nogmaals doen en checken of de maalschijven nog goed zijn. Ca 250-300 kg mee gemalen in zo'n 5 jaar, dus mss wel aan vervanging toe.

Mocht dit het probleem niet oplossen, dan duik ik in het condensator/relais scenario bij de dealer.

8
even feedback om dit topic af te ronden:

Heb de maler bij Van Pommeren in reparatie gebracht. Deze eerste versie van de Atom 60 hebben vaak last van een slechte afsluiting, waardoor er veel gemalen koffie op het motor segment terecht kwam, ook al had ik de rubberen afsluiting van de "funnel" naar de uitloop al met tie-raps verstevigd.

De printplaat was beschadigd en is vervangen ener is een rubber tussen de bonencontainer en de molen geplaatst. 3 dagen getest, geen gemalen koffie meer in de molen.

re heavy using: we zijn met meerdere in dit gezin, maar idd zijn we heavy users :D

Nogmaals dank voor jullie input! Top