Orientatie single dose maler

1
Hoi allemaal,

Voor de avond zijn we overgestapt op decaf bonen. Maar overdag drink graag de reguliere variant. Ik heb nu een bezzera BB005 maler.

En was aan het kijken naar de opties voor single dose (wat wel eventje sparen gaat worden). De Niche Zero en de Timemore Sculptor 64S spreken mij aan (na het lezen van de topics).

Alternatief is een handmaler zoals een Chesnut. Commandante is al dermate aan de prijs dat ik beter door kan gaan voor een niche of sculptor.

Wat zouden jullie adviseren?

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

Re: Orientatie single dose maler

8
bobbee schreef:Check ook de df64v en de nieuwe df64 gen2.
De gen2 was te reserveren voor 399 nu helaas 499....
Dank, was ik ook tegengekomen inderdaad. Prijs is wel wat vriendelijker dan de niche.

Voorlopig even single dosen met de bezzera.

Is een Niche of DF64 een upgrade t.o.v. de Bezzera bb005 icm Rancilio Silvia v3 (PID) en hopelijk ooit een Pavoni voor erbij?

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

9
Bb005 heeft kleine conische schijfjes.
De df64 gen 2 platte 64mm waar je naar gelang ook iets anders in kunt doen. Er is veel verkrijgbaar in 64mm van italmill tot ssp. Mazzer zijn berichten van dat die schijven niet helemaal lekker passen in een df64.
Ik denk dat het wel een upgrade is tov de bb005.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

10
Als de Niche Zero net te duur is, misschien de Mignon XL Oro? Die zal voor rond de €500-600 wel te krijgen zijn.

Lijkt me een betere kandidaat dan de tot nu toe onbewezen Timemore, tenzij je nog een half jaartje geduld hebt tot de eerste wat meer kritische gebruikerservaringen naar boven komen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.