Hoi allemaal,
Voor de avond zijn we overgestapt op decaf bonen. Maar overdag drink graag de reguliere variant. Ik heb nu een bezzera BB005 maler.
En was aan het kijken naar de opties voor single dose (wat wel eventje sparen gaat worden). De Niche Zero en de Timemore Sculptor 64S spreken mij aan (na het lezen van de topics).
Alternatief is een handmaler zoals een Chesnut. Commandante is al dermate aan de prijs dat ik beter door kan gaan voor een niche of sculptor.
Wat zouden jullie adviseren?
Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
Re: Orientatie single dose maler
2De Niche is een bewezen concept. De Timemore is nog niet grootschalig in gebruik, de eerste reviews zijn een beetje wisselvallend. Geen enkele review is helemaal positief.
☕ Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕
3Ik zou ook zeker naar de Niche Duo kijken. Daar kunnen ook burrs van SSP in als je zou willen, super flexibel dus.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021
4Handmaler voor espresso is iets dat is ik hoe dan ook zou afraden.
5Sluit ik me bij aan.Pti schreef: ma 09 okt 2023, 15:51 Handmaler voor espresso is iets dat is ik hoe dan ook zou afraden.
Je gaat hekel krijgen aan espresso
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
6Haha mooi. Die handmaler laat ik links liggen. De niche duo gaat op de wishlist. Alleen via import te verkrijgen toch?
7Check ook de df64v en de nieuwe df64 gen2.
De gen2 was te reserveren voor 399 nu helaas 499....
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
8Dank, was ik ook tegengekomen inderdaad. Prijs is wel wat vriendelijker dan de niche.bobbee schreef:Check ook de df64v en de nieuwe df64 gen2.
Voorlopig even single dosen met de bezzera.
Is een Niche of DF64 een upgrade t.o.v. de Bezzera bb005 icm Rancilio Silvia v3 (PID) en hopelijk ooit een Pavoni voor erbij?
9Bb005 heeft kleine conische schijfjes.
De df64 gen 2 platte 64mm waar je naar gelang ook iets anders in kunt doen. Er is veel verkrijgbaar in 64mm van italmill tot ssp. Mazzer zijn berichten van dat die schijven niet helemaal lekker passen in een df64.
Ik denk dat het wel een upgrade is tov de bb005.
De df64 gen 2 platte 64mm waar je naar gelang ook iets anders in kunt doen. Er is veel verkrijgbaar in 64mm van italmill tot ssp. Mazzer zijn berichten van dat die schijven niet helemaal lekker passen in een df64.
Ik denk dat het wel een upgrade is tov de bb005.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
10Als de Niche Zero net te duur is, misschien de Mignon XL Oro? Die zal voor rond de €500-600 wel te krijgen zijn.
Lijkt me een betere kandidaat dan de tot nu toe onbewezen Timemore, tenzij je nog een half jaartje geduld hebt tot de eerste wat meer kritische gebruikerservaringen naar boven komen.
Lijkt me een betere kandidaat dan de tot nu toe onbewezen Timemore, tenzij je nog een half jaartje geduld hebt tot de eerste wat meer kritische gebruikerservaringen naar boven komen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.