Varia VS6

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Varia VS6

Berichtdoor bvds » za 14 okt 2023, 09:41

Varia zit ook niet stil. Ze hebben naast een handmaler al de VS3, een kleine conische elektrische maler. De VS3 heb ik onlangs al eens getest bij Blommers en heeft het ding heeft me toen aangenaam verrast. Klein maar fijn. Toerental is heel laag (maalt dus ook traag) en eigenlijk meer een aangedreven handmaler. Ook nauwelijks retentie. Smaak was met de stock burrs al erg goed en er zijn ook nog upgrade burrs te krijgen met namen als Hypernova, Supernova en Ultra. Afhankelijk van het type meer gericht op klassieke espresso, filter of omni. Kortom, allemaal best innovatief.

Nu komt er ook een grotere broer bij, de VS6. Te zien op de Host. Lijkt er op dat het een hybrid gaat worden. Dus zeg maar een goedkopere WUG2. De nieuwe Niche Duo is ook een hybid maar dan met 2x vlak; de VS6 is vlak + conisch. Gezien de 6 in de naam is er weinig fantasie voor nodig om te bedenken dat het om 60+ mm vlakke burrs zal gaan. Dat er ook 63mm conisch zoals in de Niche Zero in past lijkt me stuf. Ook geen idee wat voor een motor er in komt. Een brushless motor met variabele rpm zou erg fraai zijn, maar dat is pure speculatie. We zullen het zien. Gezien het zeer compacte formaat zal ook de VS6 geen echt grote jongen worden. Van wat ik op de plaatjes kan zien, vormen de burrs en dragers een geheel. Dus geen inruil voor SSP etc. Dapper dat Varia op zijn eigen maatwerkjes durft te vertrouwen. Er zullen ongetwijfeld meerdere burr sets komen, van klassiek tot meer unimodaal.
Screenshot_20231013_234602_Chrome.jpg
IMG-20231014-WA0000.jpg
Screenshot_20231014_074056_com.instagram.android.jpg
Screenshot_20231014_074108_com.instagram.android.jpg
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Dennisj
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 mei 2022, 17:38

Re: Varia VS6

Berichtdoor Dennisj » vr 03 mei 2024, 08:49

https://new.sca.coffee/entries/vs6varia-brewing-limited
Denk dat het inderdaad een interessante maler gaat worden.
300W brushless motor met variabele rpm.
Verder nog niet heel veel nieuwe informatie.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten