Hoi,
Ik heb een Normcore handmaler voor mijn filterkoffie's. En hoewel ik dit een leuke maler vindt, mist hij best wat nuances in de koffie.
Wat zijn de favoriete handmalers op dit forum?
Groet,
Bjorn
Re: Filterkoffie handmaler
2Dat is toch wel de Commandante. Deze staat wereldwijd bekend als de beste handmaler voor filterkoffie. De goedkopere handmalertjes zoals de Normcore staan inderdaad te boek als niet geweldig voor filter.
De mijne staat te koop viewtopic.php?f=14&t=13289&p=167117#p166164.
De mijne staat te koop viewtopic.php?f=14&t=13289&p=167117#p166164.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
3Ik heb zelf net de 1Zpresso gekocht omdat ik de koffie daaruit beter vond dan uit de Comandante.
De reviews van deze waren ook beter dan eerder genoemde Comandante en na proeven bij een vriend vond ik dat ook.
Met beide val je iig geen buil
De reviews van deze waren ook beter dan eerder genoemde Comandante en na proeven bij een vriend vond ik dat ook.
4Fijn! Leuke tip! Ik ga eens kijken naar de 1Zpresso, kreeg van een collega koffie enthousiast ook al die tip. Wat vond je anders/ beter aan de 1Zpresso t.o.v. de comandante?Aldorean schreef: wo 01 nov 2023, 19:14 Ik heb zelf net de 1Zpresso gekocht omdat ik de koffie daaruit beter vond dan uit de Comandante.
5De 1ZPresso zal wat meer body geven en wat minder clean zijn in tegenstelling tot de Commandante. Kwestie van voorkeur in smaak welke je beter zal bevallen. Aldorean haat alles wat enigszins fruitig is zoals de modernere lichte brandingen en dan is de 1ZPresso inderdaad de betere keuze.
Bedenk wel wat we het hier over de 1ZPresso K-Ultra hebben en niet de gewone goedkopere 1ZPresso want die gaat niet beter zijn dan je Normcore.
Bedenk wel wat we het hier over de 1ZPresso K-Ultra hebben en niet de gewone goedkopere 1ZPresso want die gaat niet beter zijn dan je Normcore.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
6Ik ben juist meer van de heldere tonen en fruit... Dus goed punt! Ben erg gecharmeerd van de koffie's van Friedhats en Manhattan.Erik82 schreef: do 02 nov 2023, 13:30 De 1ZPresso zal wat meer body geven en wat minder clean zijn in tegenstelling tot de Commandante. Kwestie van voorkeur in smaak welke je beter zal bevallen. Aldorean haat alles wat enigszins fruitig is zoals de modernere lichte brandingen en dan is de 1ZPresso inderdaad de betere keuze.
Bedenk wel wat we het hier over de 1ZPresso K-Ultra hebben en niet de gewone goedkope 1ZPresso want die gaat niet beter zijn dan je Normcore.
7Dan zit je qua voorkeur ook precies op mijn smaakvoorkeur. Als ik in NL bestel is dat ook bij Friedhats of Manhattan. Ik heb nu Manhattan liggen en een Sudan Rume van Friedhats zojuist besteld.
Meestal bestel ik bij branders als La Cabra en Wendelboe welke nog wat fijner zijn voor die voorkeur.
In dat geval is de commandante de betere optie.
Meestal bestel ik bij branders als La Cabra en Wendelboe welke nog wat fijner zijn voor die voorkeur.
In dat geval is de commandante de betere optie.
8Klein beetje verder ingelezen... En omdat er ook een C40 te koop staat, was ik eigenlijk benieuwd wat de Red Clix upgrade doet.
Aanrader?
Aanrader?
9Met red clix maak je je Comandante nog beter instelbaar.
Je gaat van standaard 30 micron per click instelbereik naar 15 micron per click.
Je krijgt dus 2 keer zoveel standen :
https://www.youtube.com/watch?v=eZ-yYgvefRE
Je gaat van standaard 30 micron per click instelbereik naar 15 micron per click.
Je krijgt dus 2 keer zoveel standen :
https://www.youtube.com/watch?v=eZ-yYgvefRE
10....wat moet nodig is voor filterkoffie. 

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!