Dank voor de uitgebreide reactie. Ik zit nu op een 1:2 ratio, rond de 27 seconden op 92 graden. Nu de bonen van het hoofdkwartier (Cuba)Erik82 schreef: di 21 nov 2023, 14:49 Voor zover ik weet is er maar 1 versie van de 74mm schijven en default is dat gewoon SSP Red Speed HU maar dat zal hier meer richting espresso zijn en niet Ultra Low Fines. Er is een veel te kleine markt voor om meerdere versies te ontwikkelen.
Dat het zuur smaakt heeft in dit geval veel meer met de boon, temperatuur en parameters van het zetten te maken dan met de schijven. De standaard Mythos schijven zijn van nature wel heel bimodaal en gaan richting het conische profiel dus deze gaan zeker een wat ander profiel geven.
Wat doe je nu? Op basis daarvan kan je bijstellen maar ik zou eens beginnen met een wat langere pre-infusie en daarna een 1:2.5-3 brew ratio in rond de 27-30s. En wat is de temperatuur.
En hier is je antwoord https://alternativebrewing.com.au/produ ... s-ssp-74mm. Inderdaad iets unimodaler maar daardoor wordt een chocolade roast niet ineens zuur.
Re: Zure koffie door maalschijven?
11Rocket R58 Cinquantotto - Timemore 64s - Commandante C40