Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

kraaijcheck
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 15:53

Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor kraaijcheck » wo 21 feb 2024, 16:20

Ik zie dat de nieuwe Eureka Atom W 75 inmiddels leverbaar is. Ben wel benieuwd naar jullie mening. Hoe verhoud deze molen zich tot een Mahlkonig e65 GBW? Hij is qua prijs in ieder geval een stuk aantrekkelijker, maar dat verschil zal toch niet alleen in de naam zitten? ☺️

https://www.vanpommeren.nl/Eureka-Atom- ... m%2075%20w

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor Pti » wo 21 feb 2024, 18:14

Ik krijg er morgen eentje binnen voor een goede vriend van mij, ik ben benieuwd. De weegtechniek heeft zich als erg goed bewezen op de Libra, dus we gaan zien hoe goed het werkt op de véél snellere Atom75. Technisch gezien is het natuurlijk gewoon "nogsteeds" de atom 75 dus daar verwacht ik geen verrassingen, dat is gewoon een bewezen topper.

kraaijcheck
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 15:53

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor kraaijcheck » zo 03 mar 2024, 09:39

Ik krijg er morgen eentje binnen voor een goede vriend van mij, ik ben benieuwd. De weegtechniek heeft zich als erg goed bewezen op de Libra, dus we gaan zien hoe goed het werkt op de véél snellere Atom75. Technisch gezien is het natuurlijk gewoon "nogsteeds" de atom 75 dus daar verwacht ik geen verrassingen, dat is gewoon een bewezen topper.
Al wat ervaringen die je kunt delen?

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor Ypuh » ma 04 mar 2024, 11:08

De Mahlkonig E65S is in ieder geval genoeg over geschreven. Dat lijkt me geen maler voor thuis, maar gewoon een moderne horecamaler die een beetje tussen de Mythos/X-One en thuismalers in zit. Voor 3-4 bakkies per dag zou ik geen 6g retentie willen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor Pti » ma 04 mar 2024, 19:47

Ik krijg er morgen eentje binnen voor een goede vriend van mij, ik ben benieuwd. De weegtechniek heeft zich als erg goed bewezen op de Libra, dus we gaan zien hoe goed het werkt op de véél snellere Atom75. Technisch gezien is het natuurlijk gewoon "nogsteeds" de atom 75 dus daar verwacht ik geen verrassingen, dat is gewoon een bewezen topper.
Al wat ervaringen die je kunt delen?
We hebben een maandagmorgen model ontvangen die terug moet naar Italië voor onderzoek. Gelukkig "gewoon" bij de Nederlandse importeur besteld, dus er is gelijk een andere onderweg. Qua smaak en gebruik werkt alles zoals je mag verwachten, presteert hetzelfde als de gewone atom, maar bij deze mankeerde er juist iets aan de weeginrichting. Die gaf afwijkende gewichten ondanks calibratie, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen...

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor gilleko B. » di 05 mar 2024, 08:54

Zou er ook wel een Etzmax GBW naast willen zien staan.




kraaijcheck
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 15:53

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor kraaijcheck » di 05 mar 2024, 12:00

Zou er ook wel een Etzmax GBW naast willen zien staan.

Afbeelding
Vind die Etzinger site zo wazig. Bijna niets op voorraad, geen mail adres om een vraag te stellen. Lijkt weinig leven in te zitten op het moment. Maar die molen heeft ook zeker mijn aandacht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor fransg » di 05 mar 2024, 12:06

geen mail adres om een vraag te stellen
Für weitere Informationen, kontaktieren Sie uns gerne via Email: sales@etzinger-ag.com

(staat een beetje achteraf op
https://www.etzinger-shop.com/de/page/ueber-uns)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

kraaijcheck
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 15:53

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor kraaijcheck » di 05 mar 2024, 13:17

geen mail adres om een vraag te stellen
Für weitere Informationen, kontaktieren Sie uns gerne via Email: sales@etzinger-ag.com

(staat een beetje achteraf op
https://www.etzinger-shop.com/de/page/ueber-uns)
Dank! Heb me gisteren kapot gezocht ☺️ Dat ze zoiets niet gewoon onder contact zetten....

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Eureka Atom W 75 vs Malhkonig e65 GBW

Berichtdoor fransg » di 05 mar 2024, 14:06


Dank! Heb me gisteren kapot gezocht ☺️ Dat ze zoiets niet gewoon onder contact zetten....
Ik denk dat ze zo weinig mogelijk emails willen omdat ze de machines die het werk doen aan de praat houden en zo min mogelijk zelf aan de praat willen worden gehouden ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron