Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

heilig boontje 13
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 19:14

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor heilig boontje 13 » ma 19 mei 2014, 09:44

Hah, Goede tip! Hier kan ik wat mee.
Thanks!

koffiedikkertje
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 08:55
Locatie: Groningen

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor koffiedikkertje » vr 01 aug 2014, 19:39

Ik durf te wedden dat mijn maler minstens 10 jaar ouder is. Als de motor goed loopt inderdaad de maalschijven vervangen, dan kan die vast weer een tijd mee.
Heb je dan met oudere of vintage malers geen probleem met de onderdelen voorziening of is het wel zo een beetje standaard. Kon een mooie vintage maler ( feama)kopen maar de maalschijven waren versleten en heb er dan ook maar vanaf gezien wat achteraf misschien niet zo handig is geweest.

Koffiecafe
Berichten: 1
Lid geworden op: do 07 apr 2016, 11:29

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor Koffiecafe » do 07 apr 2016, 11:32

Iemand ervaring met Santos?

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor Spironski » do 07 apr 2016, 20:54

Was dat niet een rebadge van Mazzer?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor tohenk2 » vr 20 mei 2016, 14:06

Was dat niet een rebadge van Mazzer?
Nee toch? Volgens mij is het een Franse fabrikant. Het onderstel van een van hun modellen wordt ook wel eens gebruikt als kort onderstel voor de EK43 (de EK43 LE lijkt er dan erg veel op - en ik zeg het zoals ik het zeg omdat Mahlkonig de LE pas op de markt heeft gezet nadat deze mod redelijk populair bleek te worden)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor fransg » vr 20 mei 2016, 14:11

Volgens mij is het een Franse fabrikant. Het onderstel van een van hun modellen wordt ook wel eens gebruikt als kort onderstel voor de EK43
welk model?

http://www.santos.fr/en/products/coffee ... -grinders/
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor Pti » za 21 mei 2016, 20:13

http://www.santos.fr/en/products/coffee ... tiroir/01/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Die

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Berichten: 32
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 17:50

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor Serge du Temps » ma 28 mei 2018, 09:15

Ik heb momenteel een Mazzer Super Jolly en overweeg een upgrade. Ik neig naar een GOD omdat ik een beetje klaar ben met de doser van de Mazzer en het singledosen.

Ik ben redelijk tevreden met de Mazzer, maar heb het gevoel dat ik niet het maximale uit de bonen krijg en dat de maler ook niet altijd consistent is.
Ik drink voornamelijk wat donker gebrande bonen, maar wil de lichte roasts ook niet te kort doen als ik daar ooit aan ga beginnen.

De opties die ik momenteel op mijn lijstje heb staan zijn de Eureka Olympus (TiN), Compak E5, Compak E8 en Mahlkonig K30 / Peak.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor bvds » ma 28 mei 2018, 10:26

allemaal goede malers!

maar beetje appels met peren vergelijken: de MK Peak bijvoorbeeld is veel duurder dan de Compak E5...

de Compak E5 is dan wel goedkoper en kleiner, maar doet overigens ondanks de kleinere schijven verder niet zo gek veel onder voor de rest.

de aankomende Eureka Atom 75E met TiN burrs klinkt veelbelovend: kleiner en stiller dan de Olympus!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor cremalover » ma 28 mei 2018, 14:57

Ik heb momenteel een Mazzer Super Jolly en overweeg een upgrade. Ik neig naar een GOD omdat ik een beetje klaar ben met de doser van de Mazzer en het singledosen.

Ik ben redelijk tevreden met de Mazzer, maar heb het gevoel dat ik niet het maximale uit de bonen krijg en dat de maler ook niet altijd consistent is.
Ik drink voornamelijk wat donker gebrande bonen, maar wil de lichte roasts ook niet te kort doen als ik daar ooit aan ga beginnen.

De opties die ik momenteel op mijn lijstje heb staan zijn de Eureka Olympus (TiN), Compak E5, Compak E8 en Mahlkonig K30 / Peak.
Er zijn heel wat factoren van invloed op de consistentie van je shot.De Mazzer zal daarin van minste invloed zijn.Branding,temperatuur en luchtvochtigheid ,tamp om een paar te noemen zijn gegarandeerd van grotere invloed.
Als je het geklepper met de doser moe bent ?Dat is natuurlijk een ander verhaal.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 26 gasten

cron