Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor fransg » vr 08 mar 2024, 20:46

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor Rosanne » vr 08 mar 2024, 21:46

Interessant. Had niet verwacht dat de 83mm espresso flat burrs een bijna zelfde smaakprofiel zouden geven als de zero. Geeft stof tot nadenken als ik ooit een flat burr grinder naast mijn niche wil kopen. Dank voor het delen!
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

HuibN
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor HuibN » ma 11 mar 2024, 14:06

Niche biedt de molen maar met 2 verschillende maalschijven aan. Dat dan de espresso maalschijf het zelfde smaakprofiel heeft als de Zero is niet zo slim van ze
Nurri Leva / Lagom P64 / IKAWA roaster

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor ErikvW » ma 11 mar 2024, 14:50

Niche biedt de molen maar met 2 verschillende maalschijven aan. Dat dan de espresso maalschijf het zelfde smaakprofiel heeft als de Zero is niet zo slim van ze
Je opmerking geldt wel vooral voor mensen die al een Zero hebben. Als ik geen Zero heb, zie ik een 83mm flat burr maler waar ik een specifieke espresso set aan kan toevoegen. De espresso set kan met een relatief bescheiden investering een populair (conisch) profiel nabootsen. En dan heb je een statement in je keuken van een firma die bewezen robuuste spullen maakt en die zowat de best denkbare workflow heeft.

Ik heb wel een Zero en zal deze niet snel kopen: er is best wat concurrentie in dit segment dat in de techniek wat beter uitgerust is, vooral denkende aan de 83V. De markt heeft de Duo denk ik een beetje ingehaald.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron