Berichtdoor fransg » wo 23 dec 2015, 21:21
Berichtdoor fransg » do 24 dec 2015, 00:17
Berichtdoor Spironski » do 24 dec 2015, 00:57
Berichtdoor fransg » do 24 dec 2015, 04:22
Ze zijn gemaakt om lang mee te gaan en om de temperatuur laag te houden door minder wrijving. Hoe dat komt, weet ik niet, misschien zijn de snedes scherper en duurzamer.wat levert het jou op, als thuis-gebruiker?
Berichtdoor SteefM » do 24 dec 2015, 15:38
Berichtdoor fransg » do 24 dec 2015, 15:58
Ik wil nog een smaakverschil-test gaan doen, maar dat lijkt me veel werk om echt goed voor te bereiden en uit te voeren. Verschil HG One -- R120 -- E8 zou dan iets zijn bijvoorbeeld. Dan wel eerst elke maler zo afstellen dat er van 18g in 30s 30g espresso komt die netjes is doorgelopen, anders meet je willekeurige verschillen in tampen etcetera. Je leest weleens verslagen van mensen die zweren dat het verschil A is of B maar dan vraag ik me af hoezeer dat door stemming en andere dingen is beïnvloed. Het lijkt me dat ze dan vooral zichzelf afficheren als fijnproever.Je blijft me verrassen, eerst die R120, nu weer zo'n grote unitMerk je nog smaakverschil?
Het plan is een aantal foto's / clips / metingen te maken met Londinium bonen, E8 maler, Londinium tamper, Londinium machine, zodat mensen die deze set hebben kunnen zien welke aanpak uitstekend werkt. Ze kunnen dan het recept X gram van Y bonen met Z pre-infusie exact nadoen. En ik kan met mijn druk-regelaars zowel de pre-infusie druk van een L1 als van de andere Londinium machines nabootsen.En was er naast nieuwsgierigheid nog een andere specifieke reden dat je déze maler wilde kopen?
Berichtdoor SteefM » do 24 dec 2015, 18:38
Ghehe mooi verwoord, dat idee heb ik ook wel eens.Het lijkt me dat ze dan vooral zichzelf afficheren als fijnproever.
Ghehe, houd je van de straatHet plan is een aantal foto's / clips / metingen te maken met Londinium bonen, E8 maler, Londinium tamper, Londinium machine, zodat mensen die deze set hebben kunnen zien welke aanpak uitstekend werkt. Ze kunnen dan het recept X gram van Y bonen met Z pre-infusie exact nadoen. En ik kan met mijn druk-regelaars zowel de pre-infusie druk van een L1 als van de andere Londinium machines nabootsen.
Als ik toon hoe fijn het gaat met de R120, kunnen mensen moedeloos worden want dat ding past dan bijvoorbeeld never nooit in de keuken.
Berichtdoor R&B » za 26 dec 2015, 11:16
Berichtdoor fransg » di 05 jan 2016, 18:47
http://www.foundrycoffeeroasters.com/pr ... -grinders/heb je deze uit de UK laten komen?
Terug naar “Koffiemolens & malers”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Deze website is een onderdeel van Cookin’ Concepts en is dé online plek voor koffieprofessional en de thuisbarista. Hier vind je antwoord op al je vragen, lees je interessante reviews en hoor je het laatste nieuws.