Baratza "Sette"

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Nomad » do 21 sep 2017, 15:08

Dank voor alle reacties. Ik begon al een beetje aan mijzelf te twijfelen of ik niet iets fout deed, plus dat ik diep van binnen natuurlijk helemaal niet wilde dat er iets mis was met de molen (hij stond juist zo mooi 'gesetteld' naast mijn bezzera semi-automaat :D ).
Toch maar terug naar de winkel gegaan en daar erg goed geholpen. De sette is inmiddels terug naar de importeur voor onderzoek/vervanging. Ik zal nog wel laten weten hoe het afloopt en wat er uiteindelijk mis was met mijn exemplaar.
Tja, ik denk dat hij echt prima was en had eigenlijk nog niet de noodzaak gevoeld te reageren. Maar ik heb dus ook een sette en de mijne maalt ook maybe 1.5gram per seconde. Maar ik twijfel er niet aan of die stuk is verder, hij doet het prima. Het ene boontje is ook beduidend harder/zachter en die variatie merk je soms nu eenmaal. Ik maal zeker 10 seconden voor 18gram maalsel.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Koen B.
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 09:17

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Koen B. » do 21 sep 2017, 17:10

Tja, ik denk dat hij echt prima was en had eigenlijk nog niet de noodzaak gevoeld te reageren. Maar ik heb dus ook een sette en de mijne maalt ook maybe 1.5gram per seconde. Maar ik twijfel er niet aan of die stuk is verder, hij doet het prima. Het ene boontje is ook beduidend harder/zachter en die variatie merk je soms nu eenmaal. Ik maal zeker 10 seconden voor 18gram maalsel.
Hoi Nomad,

dank ook voor jouw reactie. Ongetwijfeld was mijn molen ook prima geschikt om koffiebonen mee te malen, op het maalsel was immers niets aan te merken. Wanneer Baratza geen maalsnelheden in de specificaties had opgenomen was er voor mij ook geen probleem, of beter gezegd, geen reden om de molen terug te brengen.

Echter, aangezien de fabrikant veelvuldig een output van minimaal 3,5 g/s belooft, dient het product hier in mijn ogen aan te voldoen. Zeker gezien Baratza deze maalsnelheden als unique selling point gebruikt voor het aan de man brengen en deze maalsnelheid zelfs noemt in de bepaling van de ontwerplevensduur. Mocht de motor zelf dus niet het ''probleem' zijn waardoor de molen ruim 2 keer zo langzaam maalt, mag je volgens Baratza zelf dus aannemen dat de molen dus ook een 2 keer zo kort leven te wachten staat ;) (En mocht het exemplaar langzamer malen omdat er een minder krachtige motor in zit, tja, dan hoeft dit niets te betekenen voor de levelsduur. Echter - hier komt een misschien ietwat vergezochte vergelijking - als je een sportwagen koopt en deze blijkt ruim 2 keer zo'n lage topsnelheid te hebben als de fabrikant beloofd, dan gaat die toch ook rechtstreeks terug naar de dealer?).
Bezzera BZ07 | Baratza Sette 270

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor @3aan » do 21 sep 2017, 20:02

Ik denk dat de keren die je op z'n top zou rijden zeer sporadisch zouden zijn, zeker gezien de kans op invordering van een bepaald papiertje of kaartje. ;)

Eerder zouden de snelheden op een lagere zijn dan de helft van de te mogen verwachten top!?

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Heseven
Berichten: 96
Lid geworden op: za 30 sep 2017, 17:25
Locatie: Groningen

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Heseven » vr 13 okt 2017, 12:04

Onlangs contact gehad met Baratza aangaande hun BG burrset. Er is mij verteld dat het tenminste maart 2018 gaat worden voordat er een nieuwe set maalschijven is ontwikkeld speciaal voor 'manual brewing'. Dat wil zeggen, één die net zo goed is voor dit doeleinde als de AP burr is voor espresso.

Het plan is om deze wel in te zetten voor de Sette reeks. Dat zou de marktpositie van deze maler erg aantrekkelijk maken mijns inziens.. Eén maler die binnen 1 minuut om te bouwen is tot een excellente maler voor beide werelden.

Voor mij duurt het nog te lang, dus ik ben op zoek naar een Kinu, in de hoop dat die mij ook zoiets kan bieden. Als het allemaal wat sneller zou gaan bij Baratza stond er nu al een Sette bij mij op het aanrecht! Lijkt me leuk nieuws voor de eigenaren van een Sette die toch wat teleurgesteld waren in de huidige BG burrset.

Verstuurd vanaf mijn Crystal met Tapatalk


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron