Niche Zero Grinder

Gebruikersavatar
MichelW
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 14 jan 2019, 13:56

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor MichelW » do 14 feb 2019, 13:07

Yeah!!

Maandag verstuurd en vandaag binnen gekomen. Ging keurig via dpd. Kreeg zelfs vanochtend een mailtje met het tijdvak waarop ze kwamen. Ook communicatie vanuit niche is precies wat ze zeggen doen ze ook.

Keurig en stevig verpakt dus daar kan onderweg ook niks mee gebeuren. Uitpakken is erg simpel. Maler is gekalibreerd dus er meteen maar wat malabar ingegooid. De malabar is erg statisch en gaf dus wat verschil in in en output en bleef duidelijk ook hangen hier en daar. Er toch wat test espresso’s meegemaakt. Wat me meteen opviel was het enorme crema. Toen was malabar op. Daarna een 17 gram colombia (zaterdag gebrand) erin gedaan. Deze was overduidelijk minder statisch en output zelfs 1 gram meer dan input dus er zit nog wat malabar bij. Doorlooptijd nog wat lang maar zoete smaken komen duidelijk naar boven! (Deze heb ik niet geproefd met de andere maler). Maar ik vermoed dat ik dat er dat niet mee uit had kunnen krijgen. Heerlijk! En het gemak waarmee je kan draaien en al snel in de buurt van de juiste maling maakt dit zeker zeer geschikt voor de kleinere batches. Oei oei wordt lastig denk ik om geconcentreerd thuis te werken :)
Goed om te horen dat hij bevalt! Leuk ook dat je er 2 foto's bij hebt gedaan.
ik moet helaas nog en maandje wachten, voordat ik hem krijg...
Espresso gear: ECM Classika II | Niche Zero
Filter gear: Aeropress | Chemex | Hario V60 | Kalita wave | Brewista Artisan kettle | Comandante C40 MK3

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor mloes » do 14 feb 2019, 13:14

Goliath staat al op de mat bij de deur richting marktplaats ;)

Wat een werkruimte krijg je ervoor terug!

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201902 ... 91e683.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201902 ... 524237.jpg[/IMG]
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

QM_Ed
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 12:26

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor QM_Ed » do 14 feb 2019, 13:20

Yeah!!

Maandag verstuurd en vandaag binnen gekomen. Ging keurig via dpd. Kreeg zelfs vanochtend een mailtje met het tijdvak waarop ze kwamen. Ook communicatie vanuit niche is precies wat ze zeggen doen ze ook.
Ik denk dat hij ongeveer tegelijkertijd hier werd bezorgd :)

Ik heb nog niet echt mooie bonen om er in te doen maar met wat ik hier heb staan zie ik inderdaad al wel gelijk een mooiere crema.
Mooi dat hij in de fabriek al is gekalibreerd, ik laat hem voorlopig even staan zo.

Volgende week komt de Gabi Master met Geisha binnen, wat zou hiervoor een goeie beginstand zijn op de Niche?
Gewoon eens op 35 (Filter Drip) beginnen met experimenteren?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » do 14 feb 2019, 13:35

Voor filter is het niet de beste maler om te gebruiken.
Je zult er best ren prima koffie mee kunnen zetten. Zou inderdaad gewoon ergens beginnen, maalsel moet er ongeveer uitzien als zand.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

QM_Ed
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 12:26

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor QM_Ed » do 14 feb 2019, 13:42

Voor filter is het niet de beste maler om te gebruiken.
Je zult er best ren prima koffie mee kunnen zetten. Zou inderdaad gewoon ergens beginnen, maalsel moet er ongeveer uitzien als zand.
Ik begrijp dat andere malers daar wellicht beter geschikt voor zijn maar ik moet het er voorlopig ff mee doen ;)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » do 14 feb 2019, 13:46

Voor filter is het niet de beste maler om te gebruiken.
Je zult er best ren prima koffie mee kunnen zetten. Zou inderdaad gewoon ergens beginnen, maalsel moet er ongeveer uitzien als zand.
Ik begrijp dat andere malers daar wellicht beter geschikt voor zijn maar ik moet het er voorlopig ff mee doen ;)
AfbeeldingAfbeelding
Roeien met de riemen die je hebt. En, slecht is het zeker niet hoor.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor fransg » di 19 feb 2019, 14:26

dus als hij het zegt van de kruidenmaling in de Ek43 dan moet je aannemen dat tegenspraak geen zin heeft.
Om de verwarring wat groter te maken het volgende: ik heb vandaag een EK07 op de kop getikt, aan het volgnummer zie je al dat het een oudje is. Met 65kg (!) niet een van de licht uitgevoerde bakbeesten. Duitse degelijkheid zoals valt te verwachten. Verzilverde contactpunten in de besturing e.d.. Hij gaat nog als een tierelier en er zijn nog nooit kruiden ingegaan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor tohenk2 » di 19 feb 2019, 14:57

dus als hij het zegt van de kruidenmaling in de Ek43 dan moet je aannemen dat tegenspraak geen zin heeft.
Om de verwarring wat groter te maken het volgende: ik heb vandaag een EK07 op de kop getikt, aan het volgnummer zie je al dat het een oudje is. Met 65kg (!) niet een van de licht uitgevoerde bakbeesten. Duitse degelijkheid zoals valt te verwachten. Verzilverde contactpunten in de besturing e.d.. Hij gaat nog als een tierelier en er zijn nog nooit kruiden ingegaan.
Ik denk dat je hem om koffie te vergruizen het beste naast de HG1 kunt zetten. Lijkt me wel een hele workout hoor om die 65kg te gebruiken om de 18gram koffiebonen te pletten. (En ik zou de tere buizen er eerst uithalen...)

Korte infusie! (Kurz wellen)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor fransg » di 19 feb 2019, 16:01

Gut verstanden! ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bvds » di 19 feb 2019, 18:38

Gewoon eens op 35 (Filter Drip) beginnen met experimenteren?
Je moet meer dan een volle cirkel tegen de klok in!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron