Niche Zero Grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: RE: Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor bobbee » ma 04 sep 2017, 21:42

Wie heeft nog meegedaan? Ik kon het niet laten. Is goedkoper dan de Kinu M68 en lijkt te voldoen aan wat ik zoek: gebruiksgemak bij single dosing, weinig statische elektriciteit, klein formaat, geen overbodige elektronica, degelijke motor, goeie maal'schijven', stil.
Wordt het niets dan verkoop ik hem wel door.
De maler komt pas na juni 2018. Moet je nog wel een tijd geduld hebben. ;)
Hopelijk is hij het wachten waard.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor martinierius » ma 04 sep 2017, 22:48

Ik heb voorlopig nog de feldgrind (espresso), Kinu M47 (slow), ROK handmaler (aeropress en gaggia mini op 't werk) en binnenkort nog een aergrind...
De feldgrind zal moeten gaan... misschien.
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor tohenk2 » do 07 sep 2017, 13:55

Ik heb 'm gebacked. Nu nog "ff" wachten.

De 30% actie was snel afgelopen (50 stuks), en is na wat geklaag verlengd - maar is bijna opnieuw afgelopen.
https://www.indiegogo.com/projects/nich ... -grinder#/

ebk71
Berichten: 9
Lid geworden op: do 08 jun 2017, 13:31

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor ebk71 » do 07 sep 2017, 22:15

Ik heb 'm gebacked. Nu nog "ff" wachten.

De 30% actie was snel afgelopen (50 stuks), en is na wat geklaag verlengd - maar is bijna opnieuw afgelopen.
https://www.indiegogo.com/projects/nich ... -grinder#/
Nog 89 te gaan hoor voordat die van 350 pond op zijn. Ik heb ook gebacked. Dat wordt heeeeel veel geduld hebben. Verbaasd mij wel beetje dat er hier niet meer over gediscusieerd wordt. Of leest iedereen gewoon mee in het topic op coffeeforums.co.uk?
Lido E-T, Espressions Junior, Clever Dripper, Mestic MWC-120, Hario V60, Fellow Stagg

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor @3aan » vr 08 sep 2017, 01:39

Ik heb geen trek in de zoveelste conical, waarom niet een vlakke 75 mm maler met dergelijke snufferijtjes!? Uiteraard een stuk lastiger, destemeer een uitdaging? Ook het overdreven houtgebruik staat me tegen, lastig schoonhouden, snel kleine schades?!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

ebk71
Berichten: 9
Lid geworden op: do 08 jun 2017, 13:31

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor ebk71 » vr 08 sep 2017, 07:18

Ik heb geen trek in de zoveelste conical, waarom niet een vlakke 75 mm maler met dergelijke snufferijtjes!? Uiteraard een stuk lastiger, destemeer een uitdaging? Ook het overdreven houtgebruik staat me tegen, lastig schoonhouden, snel kleine schades?!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Ik ga dan toch dat ding een beetje verdedigen. Heb je de enorm uitgebreide review gelezen? En video's gezien? Stuk voor stuk zijn de reacties nà het zich verdiepen in de niche zero super enthousiast. Het is gewoon niet de zoveelste, daar onderscheid deze zich teveel voor.
Lido E-T, Espressions Junior, Clever Dripper, Mestic MWC-120, Hario V60, Fellow Stagg

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor Erik82 » vr 08 sep 2017, 08:16

Net als bij elke andere maler van dit type is er een uitgebreide review met positieve punten. Dat is bij deze maler niet anders dan bij elke andere. Prototypes worden aan goed uitgezochte proefpersonen uitgeleend en een positieve review is het gevolg. Kwestie van juiste marketing. Het is de eerste echte moderne Engelse maler dus natuurlijk zijn ze daar dan positief. Een goed werkend prototype maken is iets heel anders dan daadwerkelijk een goede productielijn opzetten. Daar zijn velen al de mist mee ingegaan.

Het is wederom een conische maler waar er al veel van zijn dus weinig vernieuwend. Kom eens met een leuke maler met platte schijven en ik ben geïnteresseerd. Hier zijn er al genoeg van, eerst zien dan geloven. Ze gaan allemaal voor het simpele concept van conisch omdat het lekker veilig is en dat is niet vernieuwend. Ik ben het helemaal met @3aan eens.

Voor die prijs moet ik ook nog maar zien hoe robuust het ding is. Espressomaling vergt enorm veel van een maler (vooral lichte brandingen) en de kleinste afwijking zorgen voor een onbruikbare maler. Ik vind hem wel erg goedkoop en verwacht op dat punt wellicht nog wel eens problemen. Ze claimen op de website ook dat deze een perfecte maling geeft van espresso tot aan french press maar iedereen weet dat espressoschijven niet goed geschikt zijn voor filter en dat is bij deze schijven niet anders. Daarnaast zie ik tussen de specificaties geen motorvermogen staan.

Kijk eens naar een LWW EG-1 of Monolith Flat, Kinu M68 en Titus. Dan heb je het over vernieuwend en zie je wat het kost om een goede degelijke maler te maken.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

ebk71
Berichten: 9
Lid geworden op: do 08 jun 2017, 13:31

Re: RE: Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor ebk71 » vr 08 sep 2017, 08:59

Net als bij elke andere maler van dit type is er een uitgebreide review met positieve punten. Dat is bij deze maler niet anders dan bij elke andere. Prototypes worden aan goed uitgezochte proefpersonen uitgeleend en een positieve review is het gevolg. Kwestie van juiste marketing. Het is de eerste echte moderne Engelse maler dus natuurlijk zijn ze daar dan positief. Een goed werkend prototype maken is iets heel anders dan daadwerkelijk een goede productielijn opzetten. Daar zijn velen al de mist mee ingegaan.

Het is wederom een conische maler waar er al veel van zijn dus weinig vernieuwend. Kom eens met een leuke maler met platte schijven en ik ben geïnteresseerd. Hier zijn er al genoeg van, eerst zien dan geloven. Ze gaan allemaal voor het simpele concept van conisch omdat het lekker veilig is en dat is niet vernieuwend. Ik ben het helemaal met @3aan eens.

Voor die prijs moet ik ook nog maar zien hoe robuust het ding is. Espressomaling vergt enorm veel van een maler (vooral lichte brandingen) en de kleinste afwijking zorgen voor een onbruikbare maler. Ik vind hem wel erg goedkoop en verwacht op dat punt wellicht nog wel eens problemen. Ze claimen op de website ook dat deze een perfecte maling geeft van espresso tot aan french press maar iedereen weet dat espressoschijven niet goed geschikt zijn voor filter en dat is bij deze schijven niet anders. Daarnaast zie ik tussen de specificaties geen motorvermogen staan.

Kijk eens naar een LWW EG-1 of Monolith Flat, Kinu M68 en Titus. Dan heb je het over vernieuwend en zie je wat het kost om een goede degelijke maler te maken.
Er is hier blijkbaar geen interesse, anders zou er wat meer duscussie zijn ipv alleen algemene vooroordelen te posten. Brand dat ding dan af op specifieke punten. Ohja, 1 punt heb je zeker gelijk in, ze laten nergens de kwaliteit voor filter zien.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Lido E-T, Espressions Junior, Clever Dripper, Mestic MWC-120, Hario V60, Fellow Stagg

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor fransg » vr 08 sep 2017, 11:00

Er is hier blijkbaar geen interesse, anders zou er wat meer duscussie zijn ipv alleen algemene vooroordelen te posten. Brand dat ding dan af op specifieke punten.
Ik vind 'm lelijk. Dat hout is nergens voor nodig. Die schakelaar lijkt er achteraf opgezet omdat men zoiets was vergeten, waarom zo'n ver uitstekende switch kiezen en op die opvallende plek plaatsen als er ook schakelaars zijn die minder uitstulpen?

De 'review' lijkt me door een aardige nerd geschreven, mooi vormgegeven, maar hij 'test' ook dingen die nonsens zijn zoals aansluiting op 263 Volt of zoiets. En als ik het goed heb heeft hij wel vaker van iets nieuws gezegd dat het een 'game changer' wordt terwijl we daar verder nooit meer wat van hebben vernomen. Nu is het ook lastig zoiets te voorspellen.

Het ding belooft ook een oplossing te zijn voor ernstige problemen die eigenlijk niet of nauwelijks bestaan. Retentie is intussen bij heel veel malers nauwelijks een issue en het is niet zo dat bonen in een hopper heel snel bederven. Single dosing brengt zijn eigen zorgen mee (statische elektriciteit) en we moeten nog zien hoe dat in de praktijk werkt bij dit apparaat, of dat het aan de nieuwe eigenaars is om met druppels, draadjes en andere trucs een en ander te verhelpen.

Van prototype naar productie is een heel avontuur en na enkele misbaksels weet je als fabrikant steeds beter welke valkuilen je moet vermijden en welke tijdsplanning realistisch is, waar je bereid moet zijn veel extra te investeren voor wéér een nieuwe betere mal enzovoorts. Het is me niet duidelijk wie het opzetten van de productielijn gaat uitvoeren en hoeveel ervaring en vooral hoeveel geld die achter de hand heeft om de onvermijdelijke tegenvallers op te lossen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: RE: Re: Nieuwe Engels maler...

Berichtdoor Erik82 » vr 08 sep 2017, 11:42

Er is hier blijkbaar geen interesse, anders zou er wat meer duscussie zijn ipv alleen algemene vooroordelen te posten. Brand dat ding dan af op specifieke punten. Ohja, 1 punt heb je zeker gelijk in, ze laten nergens de kwaliteit voor filter zien.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Er zijn hier gewoon genoegt mensen die al langer meelopen en al voldoende van dergelijke claims hebben gezien zonder dat er ooit iets van waar is gemaakt. Je hoeft niet met man en macht je eigen aankoop te verdedigen van een product waar nog helemaal niks van bekend is. Ook jij hebt geen flauw benul van wat je precies gaat krijgen. Je weet alleen wat je hoopt te gaan krijgen en dat is toch heel wat anders.

Een prototype zegt helemaal niks aangezien je daar lekker de tijd en het geld hebt om hem heel goed te maken. Als je vervolgens aan de massaproductie gaat is dat toch vaak wel anders en zijn je toleranties ineens groter en past het toch niet zo mooi. Goede mallen zijn ontzettend duur om te maken en gezien de prijs van dit product heb ik daar zo mijn twijfels over. Meer een kwestie van verstand hebben van een productieproces in plaats van argeloos afbranden.

Er wordt op deze aardkloot continu van alles beweerd en beloofd op papier waar dat in de praktijk maar een heel klein percentage is die daadwerkelijk bewijzen dat ze leveren wat ze claimen. Laat ze eerst maar eens in een productierun zien dat ze snappen wat ze aan het doen zijn. Ik geloof niet in die mooie verkooppraatjes zonder enige bewijzen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron