Koffiemolens waar te testen

koffierob

Koffiemolens waar te testen

Berichtdoor koffierob » do 02 nov 2017, 11:47

Heerlijk een cappucino of espresso maar een beetje gebruikers gemak is ook welkom.
In het weekend tijd genoeg, maar in de morgen is een snel bakkie zonder rommel best welkom.

Ben flink aan het lezen geslagen wat voor een maler aan te schaffen.

Nu een fiorenzato t80, Quamar T-48A en een Compak k8. allemaal met een doser. Voor de Quamar met ik een timer gebouwd.

Met allemaal maak ik een prima espresso, de Quamar voelt als het meest constant, de timer helpt enorm.
Maar met allen wordt het een rommeltje, zeker op het werk met meerdere koffiedrinkers.

Wat heb ik gezien, compak f8 en f10,ceado e37s, mazzer robur en de elektra nino.

Daarnaast nog de Monolith EG1, totaal andere koek..... maar wel een fantastich apparaat .
Maar voor deze laatste moeten we wel tijd maken en nog wat langer doorsparen en zijn ook niet leverbaar......

Wat ik ook tegen kwam is de Niche zero volgens mij volgend jaar leverbaar via pre order en erg betaalbaar!

Een bonenmaler aanschaffen is zo gepiept, maar het lijkt haast onmogelijk om in nederland machines te vergelijken!

Ik wil wel wat verschil proeven. Ik geloof in platte schijven, kan nergens de f8 en f10 naast elkaar zien.

De nino geeft heel weinig retentie en een heel luchtige maling maar de meningen zijn verdeelt over de smaak van konische schijven.

Graag hoor ik jullie mening en of tips!
Faema President '66,Ponte Vecchio export en Mahlkönig k30 twin....

Heseven

Re: Koffiemolens waar te testen

Berichtdoor Heseven » do 02 nov 2017, 12:19

De meningen zijn niet alleen verdeeld over conische schijven. De meningen zijn over alles verdeeld. Ik zou je willen aanraden om conisch vs vlak niet als één bepalende variabele te zien. De laatste jaren zijn er veel discussies geweest, waarin helaas vaak specifieke kenmerken van een maler sterk worden uitvergroot en voor sommigen allesbepalend lijken te worden.

Je doet er dan ook goed aan om, zoals je zelf al aangaf, te gaan proeven. Zoek ook de betere koffiezaakjes op!

Laat je leiden door je smaak, het gebruiksgemak en je algehele bevindingen met een product. Probeer zelf ook eens daadwerkelijk verschillen te ontdekken tussen heel verschillende malers, door blind te proeven bijvoorbeeld.

Succes!

Verstuurd vanaf mijn Crystal met Tapatalk

Erik82

Re: Koffiemolens waar te testen

Berichtdoor Erik82 » do 02 nov 2017, 14:05

Misschien gevalletje open deur maar begin eens bij leveranciers die ze allemaal aanbieden en neem daar contact mee op.
Strietman CT1, LWW EG-1, Veel slowkoffie spul

Terug naar “Koffiemolens & malers”