het grote "vervloek je maler "topic.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

het grote "vervloek je maler "topic.

Berichtdoor cremalover » ma 20 nov 2017, 11:08

Vandaag weer eens een weeromslag.En gelijk mijn maler van slag.Nog nooit zo extreem meegemaakt.Van 7.8 op de schaal naar 8.3.Das dus zowat een centimeter verstelling.drie sinkshots verder en ik kom weer in de buurt waar ik moet wezen.Waarom is dit kreng zo gevoelig voor het weer?

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: het grote "vervloek je maler "topic.

Berichtdoor @3aan » ma 20 nov 2017, 11:27

Dat is niet alleen bij jou zo . . . ;)

Even een bakkie maken is er dan niet bij, in de HoReCa hoeven ze die nooit te verstellen, die hebben geen last van het weer, wij zijn maar een stelletje tobbers. Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: het grote

Berichtdoor Pti » ma 20 nov 2017, 11:32

Dat is niet alleen bij jou zo . . . ;)

Even een bakkie maken is er dan niet bij, in de HoReCa hoeven ze die nooit te verstellen, die hebben geen last van het weer, wij zijn maar een stelletje tobbers. Afbeelding
Precies of die koffie er nou in 5 of in 6 seconden doorheen gilt dat maakt natuurlijk niets uit. :mrgreen:

De ene maler heeft er wel meer last van dan de andere groot conisch in de regel het minste.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: het grote "vervloek je maler "topic.

Berichtdoor bobbee » ma 20 nov 2017, 11:35

Gisteren stond de maalgraad te fijn, nu precies goed met 1ml per seconde. Ideaal zo'n weersomslag.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: het grote "vervloek je maler "topic.

Berichtdoor Erik82 » ma 20 nov 2017, 11:40

Wat dat betreft zou je over kunnen stappen op grote conische schijven. Die hebben veel minder last van een omslag in het weer en zijn veel stabieler dan platte schijven. Ik zal vanavond eens kijken hoeveel ik er van ga merken.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: het grote "vervloek je maler "topic.

Berichtdoor cremalover » ma 20 nov 2017, 12:01

Ok.Ik zit inmiddels op filtermaling en nog steeds een druppelende doorloop.
Wtf???? :shock:

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: het grote "vervloek je maler "topic.

Berichtdoor bobbee » ma 20 nov 2017, 12:08

Dan is het geen filtermaling.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: het grote

Berichtdoor cremalover » ma 20 nov 2017, 12:10

Dan is het geen filtermaling.
Shotje met grove! maling.
Zit echt niet ver van filter af.

https://youtu.be/57dxacQWVQY" onclick="window.open(this.href);return false;

En nog steeds niet best.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: het grote "vervloek je maler "topic.

Berichtdoor bvds » ma 20 nov 2017, 12:35

Wat dat betreft zou je over kunnen stappen op grote conische schijven. Die hebben veel minder last van een omslag in het weer en zijn veel stabieler dan platte schijven. Ik zal vanavond eens kijken hoeveel ik er van ga merken.
Ik heb er niks van gemerkt. Denk dat jij er ook niet heel veel van merkt. Wij zijn wat dat betreft met de Strietman in het het voordeel. Kwestie van intuïtief de druk met de hand een beetje aanpassen en zie daar een perfectie flow ;)

Zonder dollen, ik heb ook niet opgemerkt dat mijn drukmeter vandaag een duidelijk andere druk aangaf dan gisteren bij de gewenste flow...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: het grote

Berichtdoor bvds » ma 20 nov 2017, 12:38

Dan is het geen filtermaling.
Shotje met grove! maling.
Zit echt niet ver van filter af.

https://youtu.be/57dxacQWVQY" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

En nog steeds niet best.
Uuuhhh als jij met zo'n maling filter zet dan hoef ik die niet de proeven ;)

Maar jij hebt toch net nieuwe maalschijven op je Major? Misschien is het niet zo zeer het weer dan wel de maagdelijkheid van je schijven. Kwestie van inwijden :D
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron