Wachten op nieuwe Eureka Atom Specialty 75 TiN?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Wachten op nieuwe Eureka Atom Specialty 75 TiN?

Berichtdoor Marcje » ma 05 aug 2019, 22:22

Thx. Zit toch ook nog te twijfelen over de Olympus 75E ivm met het wegdansen van de Atom.
Alleen ik wil er ook wat op vooruit gaan wat betreft geluid tov de Mazzer Mini.

Dat wegdansen valt reuze mee hoor! Is marginaal en zou voor mij nooit een reden zijn om hem niet te kopen.
Ik vond (vind) de Olympus overigens mooier, maar de Atom is stiller en het handzame formaat is prettiger omdat hij ook mee gaat op vakantie. Dan was de Olympus net wat te onhandig.

Kun je niet ergens een demo van beide malers krijgen?
dus...

haja
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 22:24

Re: Wachten op nieuwe Eureka Atom Specialty 75 TiN?

Berichtdoor haja » zo 11 aug 2019, 20:00

Wegdansen doet mijn Atom niet. Ik vermoed dat de ondergrond waar de maler op staat bepalend is voor het al dan niet optreden van het wegdansen. Mijn aanrechtblad is niet super glad.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Wachten op nieuwe Eureka Atom Specialty 75 TiN?

Berichtdoor fuel » zo 11 aug 2019, 21:54

Bedankt Allen. Ik ben nog in dubio.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wachten op nieuwe Eureka Atom Specialty 75 TiN?

Berichtdoor bobbee » zo 11 aug 2019, 22:19

Een simpel anti slipmatje en je bent van eventuele wegdans problemen af. Dat spul kun je bij de action kopen en knip je zelf op maat. Is di3 niet goed genoeg dan is er nog wel sterker anti slip matje te krijgen. De atom heeft met zijn mythos schijven en kleine stille behuizing echt wel de voorkeur wat mij betreft.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Wachten op nieuwe Eureka Atom Specialty 75 TiN?

Berichtdoor cremalover » ma 12 aug 2019, 10:05

Dat wegdansen zou mij enorm storen.Dat hoort gewoon niet .Klaar.
Maar er zijn natuurlijk oplossingen voor te bedenken.
Verder valt overal mee te leven.Maar het is toch 1000 euro.Daarvoor mag je verwachten dat een maler blijft staan waar die hoort te staan.
Ben trouwens ooit mijn motor kwijtgeraakt die op een gladde kadevloer stationair stond te lopen.Die lag nog net niet in het water. :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Wachten op nieuwe Eureka Atom Specialty 75 TiN?

Berichtdoor cremalover » ma 12 aug 2019, 10:28

Dat wegdansen zou mij enorm storen.Dat hoort gewoon niet .Klaar.
Maar er zijn natuurlijk oplossingen voor te bedenken.
Verder valt overal mee te leven.Maar het is toch 1000 euro.Daarvoor mag je verwachten dat een maler blijft staan waar die hoort te staan.
Ben trouwens ooit mijn motor kwijtgeraakt die op een gladde kadevloer stationair stond te lopen.Die lag nog net niet in het water. :mrgreen: :mrgreen:
Ik denk dat ik een stukkie graniet zou laten slijpen in de vorm van de bodemplaat.Daar weer wat antislip onder plakken.Gaten voor de voetjes erin.Denk dat ie dan blijft staan waar hij stond.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Wachten op nieuwe Eureka Atom Specialty 75 TiN?

Berichtdoor Marcje » ma 12 aug 2019, 10:56

Heb je dat ‘wegdansen’ in de praktijk wel eens gezien? Hij beweegt bij mij werkelijk niet meer dan marginaal, te weinig om er een probleem van te maken in ieder geval. Gisteren 8 koffies achter elkaar gezet en dan is er niets aan de hand. Hoefde ik hem iig niet terug te zetten ofzo. Hij weegt 9.5kg, wat ook niet superlicht is (is toch 2.2kg meer dan m’n racefiets).
Heb wel eens filmpjes op de interwebs gezien van iemand die met een lege hopper 10+ kort achter elkaar op de knop drukt en toen zag je hem iets verschuiven, maar zo gebruik ik de maler eigenlijk nooit.
dus...

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wachten op nieuwe Eureka Atom Specialty 75 TiN?

Berichtdoor Pti » ma 12 aug 2019, 11:05

Dat wegdansen zou mij enorm storen.Dat hoort gewoon niet .Klaar.
Maar er zijn natuurlijk oplossingen voor te bedenken.
Verder valt overal mee te leven.Maar het is toch 1000 euro.Daarvoor mag je verwachten dat een maler blijft staan waar die hoort te staan.
Ben trouwens ooit mijn motor kwijtgeraakt die op een gladde kadevloer stationair stond te lopen.Die lag nog net niet in het water. :mrgreen: :mrgreen:
Haha ja dat heb ik ook wel eens gehad een cilinder 600cc was best lastig aan te kicken dus liet m pruttelen voor de deur van een winkel toen ik terug kwam stond hij een stuk verderop.

Op mij eiken blad verplaatst de Atom overigens niet, hij hupst wel van het startkoppel maar wanneer hij stopt met malen staat 'ie gewoon nog op dezelfde plaats.

Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Wachten op nieuwe Eureka Atom Specialty 75 TiN?

Berichtdoor Powerreserve » ma 12 aug 2019, 11:46

Bij mij staat hij op een glad blad en danst dus lichtjes: even het linker hoekje vasthouden tijdens de start vh malen dan gaat het prima.

Bovenstaande tips om de ondergrond minder glad te maken zullen ook prima helpen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Wachten op nieuwe Eureka Atom Specialty 75 TiN?

Berichtdoor cremalover » ma 12 aug 2019, 14:16

Heb je dat ‘wegdansen’ in de praktijk wel eens gezien? Hij beweegt bij mij werkelijk niet meer dan marginaal, te weinig om er een probleem van te maken in ieder geval. Gisteren 8 koffies achter elkaar gezet en dan is er niets aan de hand. Hoefde ik hem iig niet terug te zetten ofzo. Hij weegt 9.5kg, wat ook niet superlicht is (is toch 2.2kg meer dan m’n racefiets).
Heb wel eens filmpjes op de interwebs gezien van iemand die met een lege hopper 10+ kort achter elkaar op de knop drukt en toen zag je hem iets verschuiven, maar zo gebruik ik de maler eigenlijk nooit.
Nee.Maar ik heb wel ervaring met malers die bewogen terwijl ik de doser bediende.Bloedirritant vond ik dat destijds.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron