Opvangbakje koffiemolen

rmtz
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 15:58

Opvangbakje koffiemolen

Berichtdoor rmtz » do 22 mar 2018, 20:14

Ik heb een Mazzer Super Jolly en ben over het maalsel zeker tevreden. Wat ik echt minder handig vind, is dat de uitgang van de doser relatief groot is, waardoor er eigenlijk altijd koffie wordt gemorst/verspild. Na een week ligt echt alles onder de koffie, hoe voorzichtig ik het ook doe. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom ze dat niet wat handiger hebben gemaakt.
Nu is mijn idee om een opvangbakje te gaan kopen. Ik wil eigenlijk een weegschaaltje gaan plaatsen onder de uitgang, daar bovenop een opvangbakje te zetten. De precieze hoeveelheid maalsel wil ik dan met het opvangbakje in de filterhouder doen. Lijkt me een stuk handiger.
Hebben jullie misschien tips voor zo’n bakje? Ik kan er zo snel geen vinden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

rmtz
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 15:58

Re: Opvangbakje koffiemolen

Berichtdoor rmtz » do 22 mar 2018, 20:45

Ik ben er al achter dat een dosing funnel misschien handiger is. Ik heb er al wel wat gevonden in de VS en UK. Iemand misschien een tip voor een betaalbare in NL voor de La Pavoni Europiccola?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Opvangbakje koffiemolen

Berichtdoor Erik82 » vr 23 mar 2018, 08:08

Gewoon bij Orphan espresso de Ipanema en de gewone bestellen. Geweldige dingen die heel lang mee zullen gaan. Ik kan niet meer zonder.

Zelf gebruikte ik gewoon een bakje van aardewerk toen ik mijn SJ nog had. Die eerst op de weegschaal en tare, daarna onder de doser houden en klapperen en weer wegen. Werkt perfect zonder zooi. Vanuit het bakje weer overhevelen naar je filterbakje. Je filterbakje er direct onder geeft inderdaad een zooi omdat die te laag en smal is.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Opvangbakje koffiemolen

Berichtdoor bobbee » vr 23 mar 2018, 09:54

Ik ben er al achter dat een dosing funnel misschien handiger is. Ik heb er al wel wat gevonden in de VS en UK. Iemand misschien een tip voor een betaalbare in NL voor de La Pavoni Europiccola?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Even DiRossi mailtje sturen. Samen komen jullie er dan wel uit. Ik heb er al een aantal laten maken.

http://www.dirossi.nl
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Opvangbakje koffiemolen

Berichtdoor Capulus » vr 23 mar 2018, 12:58

Ik ben er al achter dat een dosing funnel misschien handiger is. Ik heb er al wel wat gevonden in de VS en UK. Iemand misschien een tip voor een betaalbare in NL voor de La Pavoni Europiccola?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Even DiRossi mailtje sturen. Samen komen jullie er dan wel uit. Ik heb er al een aantal laten maken.

http://www.dirossi.nl
Onlangs ook contact gehad met DiRossi. Ik overweeg ook een rvs dosing funnel te laten maken voor mijn HQ EP 14 filterbakjes. Even ter info: de mooie (lage) prijs die jij hebt betaald Bobbee is inmiddels iets gestegen. Kosten zijn nu 40 euro. Dit vind ik overigens nog steeds een goede prijs.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Opvangbakje koffiemolen

Berichtdoor mutsje » vr 23 mar 2018, 16:10

Ik heb er een die is 3d geprint en koste me 27 cent. Staat elders op het forum complete 3d ding dat je kan downloaden. Maten aanpassen aflaten drukken bij iemand die je kent met een 3d printer en dan weet je of het wilt of niet. Hierna kan je altijd nog besluiten om 40 euro uit te geven aan zo'n shiny funnel :)
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

rmtz
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 15:58

Re: Opvangbakje koffiemolen

Berichtdoor rmtz » vr 23 mar 2018, 16:28

Bedankt allemaal!


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron