Apparte maler voor andere koffies?

R-Know
Berichten: 65
Lid geworden op: di 07 sep 2010, 18:05

Apparte maler voor andere koffies?

Berichtdoor R-Know » wo 29 aug 2018, 14:06

Ik ben op zoek naar een oplossing.
Op niet al te lange termijn wil ik een knap, maar geen top off the line espresso machine kopen. Iets HX met een E61 groep en glimmend.
Al dan niet gebruikt.
Hierbij hoort een bonenmaler, minimaal een knappe. Een Quamar M80 of een Mazzer Mini is wat ik nu op het oog heb. Puur uitgaand van de info hier en elders gevonden en ook belangrijk omdat het er heel goed uitziet. Prijs? Tsja.

Mijn vraag is: Kan ik met deze malers ook filterkoffie malen? Of voor een moccapotje, slow coffee etc?
Niet dat ik dat nu drink maar omdat ik ook daar eens iets mee zou willen (kunnen) doen.

Kan ik beter verder kijken of er tegen die tijd een andere maler bij kopen? Ik ben geen miljonair dus ook voor mij dit materiaal vrij prijzig.
Het is maar koffie :D

Alvast bedankt voor de input.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Apparte maler voor andere koffies?

Berichtdoor Marcje » wo 29 aug 2018, 14:38

Ik heb toevallig wel zo'n complete set in de verkoop (met Quamar M80E) en die glimt nog goed, winkwink ;)
Heb er echter alleen espresso mee gemalen; is ongeschikt voor filter. Heb het ook wel eens in een Bialetti gehad, maar daar ontbreekt me enige referentie hoe het zou moeten smaken. Was niet vies, maar espresso was een orde beter.
Er wordt hier overal aangeraden om een aparte maler aan te schaffen voor filter iig.
dus...

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Apparte maler voor andere koffies?

Berichtdoor Fisherman » do 30 aug 2018, 16:10

Malers voor filter én espresso zijn een rariteit. In ieder geval wanneer je geen compromissen wil doen op het gebied van kwaliteit in je bakkie leut.

Jouw focus lijkt te liggen bij espresso; koop in dat geval "gewoon" een dedicated espresso grinder en kijk later eens naar een Baratza Virtuoso of Commandante C40 MK3 (bijvoorbeeld) om met filter te "spelen".

Succes!



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

R-Know
Berichten: 65
Lid geworden op: di 07 sep 2010, 18:05

Re: Apparte maler voor andere koffies?

Berichtdoor R-Know » za 01 sep 2018, 12:47

Denk inderdaad dat het op twee malers uitdraait.
Belangrijkste is zeker de espresso maler.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Apparte maler voor andere koffies?

Berichtdoor GuidovW » za 01 sep 2018, 16:18

Je kunt eventueel een losse handmaler nemen voor de filterkoffie.
Scheelt kosten en ruimte op je aanrecht, als je er momenteel toch nog niets mee doet.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

R-Know
Berichten: 65
Lid geworden op: di 07 sep 2010, 18:05

Re: Apparte maler voor andere koffies?

Berichtdoor R-Know » zo 02 sep 2018, 11:40

Lijkt mij een prima oplossing.
Ik zie regelmatig plaatjes van mensen die een geweldige koffie opstelling hebben met onder andere diverse malers.
Komt er thuis nooit door. :D

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Apparte maler voor andere koffies?

Berichtdoor Erik82 » zo 02 sep 2018, 14:00

Handmaler voor filter kopen en een elektrische voor espresso. Espressomalers zijn niet geschikt voor filtermaling en je verspild heel veel bonen met telkens wisselen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten

cron